Péntek este derült fény arra, amit a Mercedes már a hét elején tudott: Lewis Hamilton váltója megsérült az Azeri Nagydíj hétvégéje alatt, ezért nem mernek bevállalni vele egy újabb nagydíjat, a brit autójában kicserélik az alkatrészt. Mivel a szóban forgó váltóval nem teljesítette az előírt hat nagydíjat, az FIA mindenképpen megbünteti majd az Osztrák Nagydíj időmérő edzése után, és
5 hellyel hátrébb sorolják a rajtrácson.
Az FIA technikai küldötte, Jo Bauer egyelőre csak azt jelezte, hogy vizsgálják az ügyet, de ha tényleg megtörtént a váltócsere, elkerülhetetlen lesz a büntetés. "Az említett versenyző célba ért Bakuban, de a váltóját kicserélték, mielőtt zsinórban hat versenyt teljesített vele. Ezzel megszegték a 2017-es Sportszabályzat 23.5a-s cikkelyét, és az ügyet kivizsgálásra továbbítom a sportfelügyelőknek" - állt Bauer szűkszavú közleményében.
Pedig Hamilton remekül kezdte a spielbergi hétvégét, mindkét pénteki szabadedzésen az élen végzett, és nagyon jól érezte magát az autójában. "Összességében nagyon sima napunk volt, és idén először jó alapokról várhatjuk a hétvége hátralévő részét - nyilatkozta. - Általában nem kezdünk ilyen jól, és rosszabb helyzetből kell kiindulnunk, ezért most különösen elégedett vagyok.
Az autóm balansza rögtön rendben volt, csak finomhangolást kellett végeznünk rajta."
Valtteri Bottas hasonló véleményen volt, és hozzátette, a Mercedes új alkatrészei - a módosított első szárny, orrkúp és padlólemez - a számításaiknak megfelelően működtek. "Én nehezen tudtam összerakni egy jó kört, de azt éreztem, hogy az autónk nagyon gyors - mondta a finn, aki délután 2 tizedes hátránnyal a 3. helyen végzett. - Már csak kisebb beállításokat kell elvégeznünk, ha ezeket eltaláljuk, nagyon erősek leszünk."
Hamilton büntetése miatt Bottas esélye a pole pozícióra és a győzelemre is megnőtt, a Mercedes ugyanis Sebastian Vettel szerint is favoritként várja az időmérőt és a versenyt. Az Osztrák Nagydíj előtt egyébként pont szóba került a műszaki hiba miatti hátrasorolások témája,
Mark Webber például száműzné a sportból ezt a büntetési formát.
"Szerintem nem kellene olyan okokból büntetni a versenyzőt, amihez nincs semmi közük - utalt a technikai meghibásodásokra. - Ha az egyik szerelő rosszul helyezi fel a féktárcsát, a pilótát küldik a rajtrács hátuljára. Ezzel még nézőket is veszíthetünk, mert az emberek nem értik, miért került hátra a kedvenc versenyzőjük, miután jól szerepeltek az időmérőn."