A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul elárulta, az Osztrák Nagydíj szombati napja előtt három hajtásláncukban is ki kellett cserélni a hőenergiájú motor-generátort, az MGU-H-t. Az alkatrész Daniel Ricciardo Red Bulljában romlott el a pénteki második szabadedzésen, de
elővigyázatosságból Max Verstappen és a gyári Renault-t vezető Nico Hülkenberg autójában is kicserélték.
Abiteboul elárulta, azért ennyire óvatosak az MGU-H-t illetően, mert az Azeri Nagydíjat követő két hétben olyan gyorsan módosítottak a hajtásláncon a megbízhatósági gondok miatt, hogy nem volt idő minden tesztet a kellő alapossággal elvégezni rajtuk. Mivel Verstappen és Hülkenberg is ugyanazt a specifikációjú MGU-H-t használta, mint Ricciardo, tartottak tőle, hogy a probléma megismétlődhet.
"Nagyon sokat változtattunk rajta, és sietve kellett dolgoznunk, ilyenkor sokszor nincs idő mindent ellenőrizni - nyilatkozta az Autosportnak. - Az MGU-H-val kapcsolatban hoztunk egy bizonyos döntést, de arra már nem volt időnk, hogy le is ellenőrizzük. Ki akartuk próbálni, de nagyon kevésen múlt a döntés, hogy egyáltalán bevetettük."
Abiteboul elmondta, a Renault motorját használó másik három pilóta - Danyiil Kvjat, Carlos Sainz és Jolyon Palmer - autójában nem ezt a specifikációjú MGU-H-t használták, ezért az ő motorjukban nem cserélték ki az egységet.
Ricciardót, Verstappent és Hülkenberget azonban már büntetés fenyegeti,
ugyanis a negyedik MGU-H-t szerelték be az autójukba idén, és az egész idényben maximum ennyit használhatnak szankció nélkül.
A McLaren-Hondának is az MGU-H okoz fejtörést, miután a részegység elromlott Fernando Alonso új fejlesztésű motorjában a pénteki edzésnap után. Alonso a csapattársával, Stoffel Vandoorne-nal együtt megkapta a Honda új fejlesztésű hajtásláncát az Osztrák Nagydíjra, de a spanyolnak vissza kellett váltania a régire a hiba felfedezése után.
A Hondának most azt kell eldöntenie, hogy a következő nagydíjon, Silverstone-ban az egyébként jól működő, új specifikációjú motorba szerelnek-e be egy régi MGU-H-t, ezzel elkerülve az időmérő utáni hátrasorolást, vagy bevállalják a büntetést, és egy javított, új részegységet tesznek a motorba. Mivel kizárt, hogy a spanyol további büntetések nélkül ússza meg az idei szezont,
a kérdés igazából az, hogy Silverstone-ban vagy a Hungaroringen döntenek a hátrasorolással járó csere mellett.
"Ezt alaposan át kell gondolnunk, még nem döntöttünk róla" - mondta a Honda F1-es programjának főnöke, Juszuke Haszegava Spielbergben.
A McLaren valószínűleg jobban járna a silverstone-i hátrasorolással, hiszen a gyors pályán kevesebb esélyük lenne a jó eredményre, mint a lassú Hungaroringen, ahol az elmúlt két évben kifejezetten jól szerepeltek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!