A monacói pofon tette helyre a Mercedest
Origo
2017. augusztus 16. 16:42
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Monaco,
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 27.05.2017. | usage worldwide
Egyenlő erők küzdelmeként indult a Forma-1-es szezon, majd a tavasz vége felé úgy tűnt, a Ferrari lépéselőnybe került a Mercedesszel szemben. Ez a Monacói Nagydíjon csúcsosodott ki, ahol a vörösök hét év után kettős győzelmet arattak, és ekkor hangzott el Toto Wolff elhíresült jelzője a Mercedes autójáról, amelyet "kényes dívának" nevezett.
A címvédő istálló utána azonban magához ragadta a kezdeményezést, és a Magyar Nagydíjig – ahol a csapatfőnök véleménye szerint a pálya karakterisztikája ellenfelüknek kedvezett – erősebb formát mutatott a Ferrarinál, így a versenyzői közelebb férkőztek az éllovas Sebastian Vettelhez a tabellán.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója úgy véli, a monacói szenvedés hosszú távon kifejezetten jót tett a csapatnak.
Monaco olyan helyszín volt, ahol nagyon kevés mutatkozott meg az autónk jó tulajdonságaiból, az előnytelenek viszont teljesen kidomborodtak.
Ez nagy segítség volt abból a szempontból, hogy a problémákra irányíthattuk a figyelmünket" - idézi Allisont az Autosport.
"Rendkívül hasznos volt. Monacóig megnyertünk néhány versenyt, és egy kivételével az összesen megszereztük a pole-t. Egyértelműen gyors autónk volt, és azzal áltathattuk magunknak, hogy minden rendben lesz, de (a monacói hétvége) nagy segítséget jelentett, hogy észrevegyük, mik azok a gondok, amikkel foglalkoznunk kell, mert az ottani élmények nem tetszettek."
"Az is sokat egyszerűsített a tényezők azonosításában és a megoldási törekvésekben, hogy mennyire tisztán jelentkeztek a gondok."
A Mercedes viszontagságai elsősorban a gumikezelésben jelentkeztek az idény elején, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas többször küszködött azzal, hogy mindkét tengelyen az optimális tartományban tartsa az abroncsok hőmérsékletét. A probléma főleg a puhább keverékekkel jött elő, amelyeket Monacóban is használtak.
A csapat szakemberei a kijózanító pofon után a főhadiszálláson éjt nappallá téve, több műszakos rotációban fáradoztak a megoldáson,
és Allison azt állítja, "a Monacói Nagydíj után eddig egy gyenge versenyük sem volt", holott a mélypont utáni hétvégén egyetlen jelentős fejlesztést sem vetettek be. A legfontosabb eredménynek azt tartja, hogy a vizsgálatokkal jobban meg tudták érteni az autó viselkedését.
A csapatfőnök, Toto Wolff szintén úgy érzi, hogy a gárda idei leghasznosabb napjai erre az időszakra estek, bár hozzátette: "Minden hétvégén megpróbáljuk feltárni a problémák okát, és megoldást keresünk rájuk, hogy optimalizáljuk a teljesítményünket."
"Rendszeresen szembesülünk nehézségekkel, de a legtöbbször ezt nem látja a nyilvánosság."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!