Vágólapra másolva!
Ekkor jöttek rá, hogy az autójuknak mik a legfőbb hiányosságai, ennek köszönhetően azóta jobban megértették a viselkedését.

Egyenlő erők küzdelmeként indult a Forma-1-es szezon, majd a tavasz vége felé úgy tűnt, a Ferrari lépéselőnybe került a Mercedesszel szemben. Ez a Monacói Nagydíjon csúcsosodott ki, ahol a vörösök hét év után kettős győzelmet arattak, és ekkor hangzott el Toto Wolff elhíresült jelzője a Mercedes autójáról, amelyet "kényes dívának" nevezett.

A címvédő istálló utána azonban magához ragadta a kezdeményezést, és a Magyar Nagydíjig – ahol a csapatfőnök véleménye szerint a pálya karakterisztikája ellenfelüknek kedvezett – erősebb formát mutatott a Ferrarinál, így a versenyzői közelebb férkőztek az éllovas Sebastian Vettelhez a tabellán.

Monacóban nagy pofont kapott a Mercedes, a Ferrari az időmérőn és a versenyen is simán bezsebelte az első két helyet Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

James Allison, a Mercedes technikai igazgatója úgy véli, a monacói szenvedés hosszú távon kifejezetten jót tett a csapatnak.

Ez nagy segítség volt abból a szempontból, hogy a problémákra irányíthattuk a figyelmünket" - idézi Allisont az Autosport.

"Rendkívül hasznos volt. Monacóig megnyertünk néhány versenyt, és egy kivételével az összesen megszereztük a pole-t. Egyértelműen gyors autónk volt, és azzal áltathattuk magunknak, hogy minden rendben lesz, de (a monacói hétvége) nagy segítséget jelentett, hogy észrevegyük, mik azok a gondok, amikkel foglalkoznunk kell, mert az ottani élmények nem tetszettek."

"Az is sokat egyszerűsített a tényezők azonosításában és a megoldási törekvésekben, hogy mennyire tisztán jelentkeztek a gondok."

Azóta nem voltak formán kívül

A Mercedes viszontagságai elsősorban a gumikezelésben jelentkeztek az idény elején, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas többször küszködött azzal, hogy mindkét tengelyen az optimális tartományban tartsa az abroncsok hőmérsékletét. A probléma főleg a puhább keverékekkel jött elő, amelyeket Monacóban is használtak.

A csapat szakemberei a kijózanító pofon után a főhadiszálláson éjt nappallá téve, több műszakos rotációban fáradoztak a megoldáson,

és Allison azt állítja, "a Monacói Nagydíj után eddig egy gyenge versenyük sem volt", holott a mélypont utáni hétvégén egyetlen jelentős fejlesztést sem vetettek be. A legfontosabb eredménynek azt tartja, hogy a vizsgálatokkal jobban meg tudták érteni az autó viselkedését.

A csapatfőnök, Toto Wolff szintén úgy érzi, hogy a gárda idei leghasznosabb napjai erre az időszakra estek, bár hozzátette: "Minden hétvégén megpróbáljuk feltárni a problémák okát, és megoldást keresünk rájuk, hogy optimalizáljuk a teljesítményünket."

"Rendszeresen szembesülünk nehézségekkel, de a legtöbbször ezt nem látja a nyilvánosság."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!