ALONSO Fernando (spa) McLaren Honda MCL32, ambiance portrait during the 2017 Formula One World Championship, Belgium Grand Prix from August 25 to 27 in Spa -Francorchamps, Belgium - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az élcsapatoknál nincs hely a kétszeres világbajnoknak, és nem úgy tűnik, hogy a McLaren hirtelen áttörésre lesz képes. Vajon bevállal-e egy újabb kockázatos lépést?
A McLaren tűnik a legkézenfekvőbb megoldásnak Fernando Alonso számára, ha továbbra is az F1-ben akar versenyezni, mivel a Ferrarinál, a Mercedesnél és a Red Bullnál sem várható, hogy ülés szabadul fel a 2018-as szezonra. A kétszeres világbajnok többször is elmondta, hogy győzni akar, de nem látni, hogy ki tud adni neki versenyképes autót a pályafutása alkonyára.
Korábban a Renault-val is összefüggésbe hozták őt, de az enstone-i istálló inkább Robert Kubica vagy Carlos Sainz szerződtetésén dolgozik, az Auto Motor und Sport viszont úgy értesült, hogy a Williams is bejelentkezett a spanyol sztár szolgálataiért. Ez meglepő lépés, hiszen a grove-i istálló nem annyira tehetős, és az elmúlt évek során egyre gyengébben szerepel, de ez hamarosan meg is változhat.
Bátor lépés lenne, ha Alonso a Williamshez igazolna Forrás: DPPI/Florent Gooden
A brit csapatnál az ifjú Lance Stroll helye biztos jövőre, és a szaklap úgy tudja, hogy édesapja, Lawrence Stroll is azon dolgozik, hogy Felipe Massát jövőre Alonso váltsa a csapatnál, így fia és az istálló mérnökei így a mezőny egyik legjobbjával dolgozhatnának együtt. Stroll igen tehetős, ezért nem kizárt, hogy Alonso csillagászati fizetését is hajlandó lenne fedezni.
Alonso számára a Williams által használt Mercedes erőforrás vonzó lehet,
ezen kívül viszont maximum a technikai igazgató, Paddy Lowe személye lehet elgondolkodtató a számára. Lowe-val a McLarennél már dolgozott közösen, akkor az utolsó futamon mindkét világbajnoki címet elvesztették, miután Alonso és Lewis Hamilton is 1-1 ponttal lemaradt Kimi Räikkönen mögött.
Massa szívesen maradna a Williamsnél, aminek főszponzora állítólag megkövetel egy legalább 25 éves pilótát Forrás: AFP/Emmanuel Dunand
A kétszeres világbajnok megítélése továbbra is vegyes. A Ferrari és a Mercedes egyértelműen nem kért belőle, pedig mindkét gyártó elismeri a képességeit, bár Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke nem érez szimpátiát felé. A Speed Week megkérdezte, hogy milyen tanácsot adna Alonsónak, ha ő lenne a menedzsere, és Lauda éles választ adott.
Semmit, egyáltalán. Azért tart ott, ahol, mert rengeteg pénzt akart keresni a McLarennél, és ezt sehol máshol nem kapta meg
– idézte a háromszoros világbajnokot a Marca. Sajtóértesülések szerint Alonso a mezőny egyik legjobban fizetett versenyzője, csak Hamilton és Sebastian Vettel javadalmazása említhető egy lapon az övével, de a spanyol pilóta átigazolását elsősorban az akadályozza, hogy a Minardin kívül eddig minden csapatával összerúgta a port, mielőtt távozott tőlük.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.