McLaren's Spanish driver Fernando Alonso takes part in the qualifying at the Hungaroring racing circuit in Budapest on July 29, 2017 prior to the Formula One Hungarian Grand Prix. / AFP PHOTO / Peter Kohalmi
Vágólapra másolva!
A japán gyártó F1-es programját vezető Haszegava Juszuke szerint egy év nem elég arra, hogy tökéletesítsék az idén bevetett erőforrásukat. Bevetnék az idei negyedik változatot is.
Szeptemberben eldőlhet, hogy mi lesz a McLaren-Honda együttműködés sorsa, hiszen a wokingi istállónál kezd betelni a pohár a megbízhatatlan és gyenge erőforrások miatt, azonban úgy tűnik, csak a Renault adna nekik másik motort, ráadásul elvesztenék a Honda jelentős anyagi hozzájárulását is. A szakítást egyik fél sem akarja, de a Honda tehet ellene a legtöbbet.
A legutóbbi, Magyar Nagydíjon az idei erőforrás harmadik változatát használták, ami az F1-es programot vezető Haszegava Juszuke szerint most működött először úgy, hogy nem aggódtak miatta, ráadásul az ellenfeleknél alacsonyabb teljesítmény a Hungaroringen nem okozott nagy hátrányt, így Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne is pontokat szerzett a McLarennek.
A Motorsport.com megtudta, hogy a Hondánál már készülnek az idei negyedik változattal is, és tudják, hogy merre kellene haladniuk a motorfejlesztéssel. „A legtöbb csapat ugyanazt a koncepciót használja, mint a mi motorunk, de természetesen nem ismerjük a pontos megoldásaikat, a tervezési elveiket, és még nem tudjuk elérni ugyanazt a teljesítményszintet.”
Az irányra viszont már rátaláltunk,
és tudjuk, hogy néhány alkatrésszel elérhetjük az ő teljesítményüket, azt viszont még mindig nem tisztáztuk, hogy mely elemeket kell ehhez bevetnünk. Elsősorban az égéstérrel foglalkozunk, de a többi területtel is, például a fogyasztással, a kiegészítő berendezésekkel, és mindennel, ahol több lóerőt találhatunk.”
A Honda nagy meglepetést keltett azzal, hogy a tavalyi visszafogott fejlődés után úgy döntöttek, új erőforrást készítenek az idei szezonra, ami viszont még rosszabbnak bizonyult az előzőnél, alig a Spanyol Nagydíjig alig tudták használni, és már rég kifutottak az éves alkatrészkvótákból is. Haszegava elismerte, a Hondánál alábecsülték az új erőforrás okozta kihívást.
Egy kis időbe telt, mire stabilizáltuk. Elfogadjuk, hogy ezen a fázison át kellett mennünk, de így is elég kemény volt.
„Azt gondoltuk, hagytunk elég időt az előkészületekre, ezért kezdtük el az idei motorfejlesztést már (tavaly) májusban, de egy év nem volt elég. Elméletileg már most is jó előrelépést értünk el, de közelítünk a céljaink felé, de még további lépésekre van szükségünk, hogy utolérjük az élmezőnyt.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!