03 RICCIARDO Daniel from Australia of Red Bull Tag Heuer during the Formula One Belgian Grand Prix at Circuit de Spa-Francorchamps on August 25, 2017 in Spa, Belgium. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardót használta a Red Bull kísérleti nyúlként a Belga Nagydíj szabadedzésein, de bármit is próbálnak, úgy érzik, ezen a hétvégén a Mercedes és a Ferrari mellett nincs esélyük a dobogóra.
A spái és a monzai hosszú egyenesek miatt két nehéz versenyre számít a Red Bull, és a Belga Nagydíj szabadedzései alapján az egykörös tempó terén tényleg nem sok jó néz ki a számukra. Max Verstappen és Daniel Ricciardo is alaposan kikapott a Mercedes és a Ferrari legjobbjaitól a délelőtti edzésen, és bár délután közelebb kerültek hozzájuk, ez valószínűleg nem valós kép.
Rosszat sejtet, hogy a Red Bullok még úgysem tudtak a két élcsapat közelébe férkőzni, hogy a Ferrari és a Mercedes is a szombati Q2-ben szokta először bevetni a különleges, csúcsteljesítményre optimalizált motor üzemmódjait, ezért jó esély van arra, hogy a délutáni fél másodperces hátrány az időmérőn akár még nagyobb lehet.
Pedig a Red Bull mindent megpróbál, Daniel Ricciardo autójára kísérleti jelleggel felszerelték a monzai, nagyon gyenge leszorítóerőt generáló hátsó szárnyat, hogy kompenzálják a Renault motor lóerőhátrányát, és az ausztrál pilótát a második edzés végén az esőbe is kiküldték, de egyik sem bizonyult jó döntésnek.
Az autó maga eléggé rendben van, persze, mindig lehet javítani rajta, de nem vagyunk lemaradva, viszont nagyon sokat veszítünk az egyenesben
– nyilatkozta Verstappen a második szabadedzés után a Sky Sportsnak. – Daniel ezért próbálgat egy másféle (beállítási) filozófiát, de úgy tűnik, még azzal is elég nehéz dolgunk van – ismerte el, és hozzátette, reménykednek, hogy a vasárnapi futamon is esni fog az eső, bár szerinte a legfrissebb előrejelzések nem ezt vetítik előre.
Ricciardo délután már ízelítőt kapott a nedves körülményekből, amikor a csapat intermediate gumikkal kiküldte őt a pályára a szakadó esőben, majd alig tudott visszaevickélni a vízátfolyások és a felúszások közepette. A Sky Sportsnak nevetve, és hümmögve jelezte, hogy nem volt jó ötlet hazardírozni a pályán.
A garázsból úgy tűnt, hogy minden oké,
de amikor kihajtottam a bokszból, már éreztem, hogy eléggé nedves minden – mondta. – Csúszkáltam össze-vissza, a bokszkijáratból az Eau Rouge-t alig lehetett látni, ekkor már tudtam, hogy elég ijesztő lesz, meg hajmeresztő meg minden” – viccelődött Ricciardo, aki 2014-ben megnyerte a versenyt, miután a két Mercedes összeakadt.
A Red Bull sikere bravúr lenne a hétvégén, hiszen az erőforrásuk teljesítménye nem elegendő ahhoz, hogy önerőből megszorítsák a Ferrari és a Mercedest, ezért szokatlan módon alternatív beállításokkal kísérleteztek Ricciardo autóján. A Red Bull egyszerűen felszerelte a monzai hátsó szárnyat, így a gyors kanyarokban és az egyenesekben Ricciardo szárnyalt, ez azonban nem elég a sikerhez.
Szárazon nehéz dolgunk volt, próbáltunk ma agresszív beállításokat használni
– mondta Ricciardo, aki 1,5 másodpercet vesztett a középső szektorban. – Rámentünk a nagy csúcssebességre a beállításokkal, de túl sokat vesztettünk a kanyarokban, különösen a második edzésen. Megérte megpróbálni, de ennél többet ebből nem tudunk kihozni."
Az 1-es és a 3-as szektor csodálatos, lila szektoridőkre is képes vagyok, a 2-es szektor viszont inkább olyan, mint egy Forma-3-as autóban.
Megpróbáltuk azért. Szerettem volna, ha beválik, de egyelőre nem elég versenyképes ahhoz, hogy kitartsunk mellette. Megnézzük, hogy tudunk-e kompromisszumot kötni, ha nem, akkor azt a leszorítóerőt használjuk majd, amit Max is.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!