A McLaren várhatóan még a héten dönt a jövő évi motorszállítójáról. A Honda szénája nem áll jól, mert a beszámolók szerint az elmúlt hónapok fejlesztéseivel sem biztosították be a 2015-ben indított kapcsolat folytatását, és a csapat inkább átvált a Renault-ra, amivel valószínűleg meg tudnák tartani Fernando Alonsót is.
Haszegava Juszuke, a gyártó F1-es programjának vezére is elismerte: nem biztos, hogy ki tudják húzni a fejüket a guillotine alól. "Továbbra is igyekszünk jó teljesítményt nyújtani, hogy meggyőzzük őket, de nem vagyok biztos benne, hogy ez elég lesz.
A Honda nem szeretné megszakítani ezt az együttműködést"
- jelentette ki.
Tulajdonképpen évek óta benne van a levegőben, hogy a felek külön utakra lépnek, mert a japánok nem tudtak felnőni az F1 színvonalához. Pedig Haszegava azt mondja, az utóbbi hónapokban öles léptekkel haladtak előre.
"Gyorsítjuk a fejlesztéseinket. A gyárban motivációként fogjuk fel (a helyzetet) - nyilatkozta. - Az Ausztriában bevetett 3-as motorverzió óta felpörgettük a fejlesztéseket, nagyon jó ütemben haladunk. Minden egyes frissítésnél látjuk, hogy javul a teljesítmény, ami roppant bíztató."
Amennyiben a McLaren tényleg dobja őket, a Hondának mentőövként még mindig ott lehetne a Toro Rosso, hogy az F1-ben maradjon, de egyelőre bizonytalan, ennek a kapcsolatnak mennyi az esélye.
Ha nem jön létre, a McLaren is nehéz helyzetben lehet, mert a Renault nem akar négy partnert.
Az FIA elnöke, valamint az F1 sportigazgatója, Ross Brawn a hétvégén jelezte, hogy segítik a gyártót, amiben csak lehet.
A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier is elismerte, hogy a monzai fejlesztés hatásos volt. "Bármennyi extra lóerőt elfogadunk. Ahogy Haszegava is említette, az adatokon fejlődést látunk, aminek örülök" - nyilatkozta.
Haszegava szerint a következő verseny helyszíne kedvezőbb lesz az istállónak, lévén az utcai pályán nem sokat nyom a latba a motorerő.
Ennek tudatában vállalták be a vaskos büntetéseket is az előző két futamon.
"Bízunk a versenyképességünkben. Korábban már eldöntöttük, hogy a legújabb motort használjuk Szingapúrban" - mondta, hozzátéve, hogy oda nem készülnek jelentősebb fejlesztéssel, de néhány motorbeállításon talán javíthatnak.
A Hondánál azt feltételezik, hogy a Monzában Stoffel Vandoorne-t a Q3-ban és a futamon sújtó probléma azonos forrásra, talán gyártási vagy vezetékes hibára vezethető vissza. A gubanc azért volt különös, mert az érintett MGU-K egységben mindkét esetben egy kis futásteljesítményű, alig 200 km-nél járó tengely törött el, holott elvileg több mint 800 km-t ki kellene bírnia. Haszegava szerint a megsérült egységet büntetés nélkül használhatják a későbbiekben a tengely cseréje után.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!