A nyári szünet óta lendületbe jött Lewis Hamilton, és zsinórban harmadik győzelmével, illetve Sebastian Vettel szingapúri nullázásával 28 pontos előnyre tett szert a világbajnoki tabellán. Több szakértő megtette tippjeit, hogy a hátralévő helyszínek melyik csapatnak kedvezhetnek, és általános vélekedés, hogy a Mercedesre már nem vár a szingapúrinál keményebb erőpróba, de Hamilton szerint ez koránt sincs így.
Malajziában és az USA-ban szerinte "rendben lesz" a csapat, de sokan hiába adják oda előre nekik a győzelmet Japánban – a szuzukai pályához nagyon hasonlító Silverstone-ban lemosták a mezőnyt –, ő nem érzi úgy, hogy az a hétvége sétagalopp lesz.
Malajzia után Japán jön, nagy leszorítóerős pályával. Ott szoros lehet a meccs, a Red Bull borzasztóan erős szokott lenni. Nekünk nem az lesz a legjobb pályánk"
- vélte Hamilton.
"Azt hiszem, a következő versenyeken szoros lesz a küzdelem. Nehéz megjósolni - mondta. - Mexikóban például mindenki maximális leszorítóerőt használ, mert a tengerszint feletti magasság miatt ritkább a levegő, ezért kicsi a légellenállás. Amelyik autó valamelyest nagyobb leszorítóerőt állít elő, mint a miénk, az előnybe kerülhet velünk szemben."
Az amerikai túrát a Brazil Nagydíj zárja le, Hamilton szerint ott a Red Bull és a Ferrari is "különösen erős lehet." Ezek után már csak egy verseny marad a szezonban, Abu-Dzabiban, ott inkább a Ferrari felé billenhet a mérleg nyelve a gyors kanyarok hiánya miatt.
A Mercedes idén jellemzően a maximális leszorítóerőt igénylő, gyors kanyaroktól mentes pályákon szenvedett: Monacóban és Szingapúrban, de a kacskaringós Hungaroringen is tempóhátrányban voltak a Ferrarihoz képest.
Bár a csapat igyekszik fejlődni ezen a téren, Hamilton arra figyelmeztetett, hogy idén aligha fognak áttörést elérni, mert a W08 génjeit már nem tudják megváltoztatni.
"Úgy gondolom, a hétvége megmutatta az autónk erősségeit és gyengeségeit, úgy általában a jellemvonásait - nyilatkozta. - Tudjuk, mire lehetünk képesek, hogy javítsunk rajta a jövőben. Ezen az autón viszont nem, talán csak a következőn tudjuk elérni."
"Azonban biztosítanunk kell, hogy ne rontsuk el, mert a jelenlegi alapvetően mindenhol jó."
Bár Hamilton nyert a Mercedes számára egyik legkedvezőtlenebb pályán, Niki Lauda elismerte, hogy egyelőre lövésük sincs, miért táltosodtak meg Szingapúrban egyik napról a másikra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!