McLaren's Spanish driver Fernando Alonso (C) waves from a historical car during a car parade ahead of the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 3, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Szerinte a testület iszogatott, azért osztották ki ennyire lassan a büntetést Jolyon Palmernek. Nem ő az egyetlen, akit kiakasztott a monzai bíráskodás.
Az Olasz Nagydíjon ismét reflektorfénybe került a sportfelügyelők bíráskodása, mivel egy evidensnek látszó büntetést viszonylag lassan osztottak ki, egy másik vitatható esetben pedig semmit sem reagáltak.
Előbbi Fernando Alonsót és Jolyon Palmert érintette, akik egy hét alatt másodszor kerültek összetűzésbe a pályán. A Renault versenyzője Spában hiába reklamált büntetést a szerinte őt leszorító Alonsónak, Monzában pedig őt sújtották 5 másodperces időbüntetéssel, amiért a Roggia sikán levágásával tartotta meg a pozícióját a McLaren ellen.
Az ítéletet viszonylag lassan hozták meg, ami Alonsót kissé kiborította. Az FIA honlapján fellelhető dokumentumok szerint
onnantól, hogy a sportfelügyelők értesültek az esetről, 16 perc telt, mire döntést hoztak.
"Fej-fej mellett érkeztünk meg a sikánhoz, későn fékeztünk, de míg én bevettem a kanyart, ő nem, hanem levágta, és előttem maradt - háborgott Alonso. - A szabálykönyvben egyértelmű, hogy ha két autó egymás mellett érkezik meg a kanyarba, és az egyik beveszi, a másik nem, utóbbinak vissza kell adnia a pozíciót.
Az FIA-nál azonban ezúttal biztos ittak néhány Heinekent."
"Nem számít, hogy a 16-17. helyért harcoltunk. A nézők szerintem rendet akarnak látni, nem bulit - tette hozzá. - Aki foci közben kézzel ér a labdához, azt meg kell büntetni, mindig."
Palmer 5 másodperces büntetését kevésnek érezte, bár a brit kapott egy büntetőpontot is a jogosítványába, ahol jelenleg hat van. Amikor megtudta, hogy ellenfele kiesett, ironikusan annyit mondott: "Ez a karma." Egyébként egyikük sem ért célba műszaki problémából kifolyólag.
Palmer – aligha meglepő módon – nem érezte úgy, hogy büntetést érdemelne. "Én érkeztem elsőként a kanyarhoz. Ő hihetetlenül későn fékezett, és leszorított a pályáról - mondta. -
Biztos vagyok benne, hogy ez téma lesz a következő versenyen, mert Fernando elégedetlen. Engem azonban nem érdekel."
Szerinte a spái incidensüket követő hivatalos magyarázat eleve magában hordozta a hasonló kétes szituációk lehetőségét. "Akinek nincs hova mennie, az vagy balesetet szenved, vagy levágja a kanyart. Én levágtam, pont Alonso mellé értem vissza, és megelőztem a következő kanyarban."
Magnussen is háborog
Alonsón és Palmeren kívül a Haas versenyzője, Kevin Magnussen is panaszkodik a sportfelügyelők munkájára: a régi nótát fújva a következetességet hiányolja. Őt Max Verstappen zavarta le a pályáról a futam vége felé, miközben a 10. helyért csatáztak, ám a testület szerint a holland már egyértelműen előrébb járt nála a féktávon, amikor az incidens bekövetkezett, úgyhogy nem történt leszorítás.
"Bosszankodtam, mert elmaradt a büntetés. Ez leszorítás volt. Versenyzünk, történnek dolgok, de legalább mindenkit egyformán kellene büntetni, úgy vélem" - nyilatkozta Magnussen, akit a Magyar Nagydíjon hasonló vétségért meszeltek el. Azután tette emlékezetes vulgáris megjegyzését Nico Hülkenbergre élő adásban.
"A féktávon (Verstappen) nem hagyott elég helyet, ezért lementem a bukótérbe, és elvétettem a kanyart. Ha nem lett volna bukótér, végem van, a kavicságyba vagy a falnak mentem volna. Amúgy sem volt sok esélyem visszaelőzni ott, ezért nem kellett volna így viselkednie."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!