KUALA LUMPUR, MALAYSIA - OCTOBER 01: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrates with third place finisher Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing on the podium during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on October 1, 2017 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) *** BESTPIX *** // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20171001-02089 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Van vészforgatókönyvük arra az esetre, ha egyikük szedné a sátorfáját a következő szezon után, de alapból azt tervezik, hogy legalább 2020-ig nem cserélik le őket.
A Red Bull versenyzői között a nyolc évnyi korkülönbség dacára nagyszerű a harmónia, a hétvégén Lewis Hamilton is megjegyezte a futam utáni hivatalos sajtótájékoztatón, hogy ritkán látni ilyen jó kapcsolatot csapattársak között. Az istállónál nem csakezért, hanem azért is elégedettek a felállással, mert Daniel Ricciardo és Max Verstappen egyaránt kiemelkedő teljesítményre képes.
Ez viszont némi problémával is jár, hiszen eddig nem tudtak olyan autót adni alájuk, amellyel harcba szállhatnak a világbajnoki címért, és mindkét pilóta megemlítette már, hogy ha tartósan kívülállók maradnak a fődíjért vívott csatában, váltani fognak.
Kérőben bizonyára nem lenne hiány, főleg úgy, hogy 2019-re a Mercedesnél és a Ferrarinál is vannak szabad ülések.
Ricciardo és Verstappen szerződése jövőre jár le, de a Red Bull azután sem szeretné lecserélni őket. "Egyértelműen az a szándékunk, hogy megtartsuk a versenyzőinket, legalább 2020-ig - jelentette ki Christian Horner csapatfőnök. - A végcélunk az, hogy Ricciardo és Verstappen maradjon a Red Bull Racing autóiban. Mindketten élvezik, hogy a csapattal lehetnek."
"Kettejük között annyi a különbség, hogy Daniel a karrierje során először érezheti a szerződése végének közeledtét a Red Bullnál."
Az említett évszám nem pusztán az évtized vége miatt szimbolikus: addig lesznek érvényben a jelenlegi motorszabályok, melyek 2021-től jelentősebben megváltoznak, és potenciálisan átrendezhetik az erőviszonyokat.
A laza Ricciardo viselkedésén egyáltalán nem látszanak a kapuzárási pánik jelei, de egy tavalyi nyilatkozatában beszélt arról, hogy szeretne végre a világbajnoki címért harcolni, és erre egyre kevesebb lehetősége lesz az idő előrehaladtával. Helmut Marko nemrég megemlítette, hogy az ausztrál elérhetővé válhat a versenyzői piacon, Horner azonban azt mondta, a csapat tanácsadója előszeretettel beszél a szilárd tényekről, és a megnyilvánulása pontosan egy ilyet tükröz, nem pedig azt, hogy a Red Bull lemondana a pilótáról.
Amennyiben mégis elveszítenék, tudnák, kivel pótolják.
"Szerződés alatt akartam tartani Carlos (Sainzot) arra az esetre, ha a meglévő versenyzőink egyike nem maradna velünk a következő év után" - mondta a csapatfőnök Sainzról, akit a Toro Rossótól kölcsönadtak a 2018-as szezonra a Renault-nak.
A Red Bull az utóbbi hónapokban sokat erősödött, és ha átviszik a formájukat a következő idényre, számolni kell velük is a világbajnoki küzdelemben. Az előző három futamon önerőből versenyben voltak a győzelemért, Malajziában Verstappen le is gyűrte Lewis Hamiltont.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!