McLaren Honda’s Fernando Alonso drives his car during the qualifying session of the Japanese Formula One Grand Prix at the Suzuka Circuit in Mie Prefecture on Oct. 7, 2017. ( The Yomiuri Shimbun )
Vágólapra másolva!
A spanyol nem gondolja, hogy befolyásolta a verseny végeredményét. Az utolsó helyről indulva majdnem pontot szerzett, így elégedett a versenyével.
Fernando Alonsót a motorcseréje miatt hátrasorolták a Japán Nagydíj időmérő edzése után, ezért hiába futotta meg a 10. legjobb időt, csak az utolsó helyről vághatott neki a versenynek. A spanyol a futam előtt nem reménykedett a pontszerzésben, mégis közel került hozzá: úgy végzett a 11. helyen, hogy a verseny végén az utolsó pontszerző helyen beérő Massát is támadhatta.
Alonso napját némileg beárnyékolja, hogy a leintés után meg kellett jelennie a sportfelügyelők előtt, amiért a verseny utolsó köreiben figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat. A Massával csatázó spanyol mögé Lewis Hamilton és Max Verstappen érkezett meg, és a sportfelügyelők szerint Alonso a szükségesnél tovább várt az elengedésükkel. A spanyolt a futam után megrovásban részesítették, de emiatt nem kell különösebben aggódnia:
idén először kapott figyelmeztetést, és most gyűjtötte be az első két büntetőpontját is.
„Az 51. körben Alonso kijelzőjén megjelent egy kék színű jelzőlámpa, valamint a 14-es és 15-ös kanyarok között kék zászlókat is lengettek neki – állt a sportfelügyelők közleményében. – Egy körrel korábban villogtatták is neki a kék lámpákat, amelyek a futamot vezető Lewis Hamilton érkezésére figyelmeztették. Alonso végül az 52. körben, a 11-es kanyarnál engedte el Hamiltont."
A sportfelügyelők rámutattak, hogy a szabályzat szerint a versenyzőnek az első adandó alkalommal el kell engedniük a másik autót, ha már a kék zászlókat lengetik neki. „Alonso a meghallgatáson megjegyezte, hogy a célegyenes után csak a 11-es kanyarban van lehetőség az elengedésre. A sportfelügyelők elfogadják, hogy a 2-es és 9-es kanyar között kevés biztonságos hely van a félrehúzódásra, ami hozzájárult ahhoz, hogy ilyen hosszú ideig nem engedte el Hamiltont."
Senkit nem akart zavarni
A sportfelügyelők Alonso magyarázatát enyhítő körülményként elfogadták, és azt is figyelembe vették, hogy az elengedésnél Hamiltonnak és később Verstappennek is sok helyet hagyott, ezért nem kapott súlyosabb büntetést. Bár Verstappen hátránya a lekörözések után megnőtt Hamilton mögött, Alonso nem gondolja, hogy az élversenyzők hátráltatásával befolyásolta volna a végeredményt.
„Hamilton vezette a versenyt a Red Bull előtt. Talán két-három kanyart a lekörözésekkel, de
ugyanebben a sorrendben értek célba, tehát nem volt nagy hatása a verseny végeredményére.
Én nem akartam senkit zavarni – magyarázta a verseny végén, még mielőtt értesült volna a sportfelügyelők döntéséről. – Nem szereztem pontot, szóval komoly büntetést nem tudnak kiosztani. Bárhogy is döntenek, elfogadjuk, és legközelebb majd jobban igyekszem, hogy elkerüljem az ilyen helyzeteket."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!