AUSTIN, TX - OCTOBER 19: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing and Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing talk in the Paddock during previews ahead of the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 19, 2017 in Austin, Texas. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A csapat szerint az új fejlesztésű Renault nem adott jelentős löketet, ezért nem szóltak neki arról, hogy a csapattársának rajtbüntetés árán beszerelik.
A paddockban nyílt titok volt, hogy Max Verstappen egy új motor használata miatt rajtbüntetést fog kapni az USA Nagydíjon. Ez csak szombaton vált hivatalossá, de pénteki nyilatkozatában például Fernando Alonso is kész tényként kezelte, mivel a Renault mindhárom csapatának készített egyet a legújabb fejlesztésű V6-osából, és a gyári istállónál, illetve a Toro Rossónál már bejelentették, melyik pilóta kap hátrasorolást emiatt.
A Red Bullnál vacilláltak, de végül úgy döntöttek, Verstappennek is beszerelik az új, szabadon használható egységet.
Azért ő kapta meg, mert az aktuális, szabadon használható keretének futásteljesítményével rosszabbul állt, mint Daniel Ricciardo.
Úgy tűnik, az ausztrál csak szombat délután szembesült vele, és az újságíróktól tudta meg, hogy csapattársát egy régebbi motorváltozattal győzte le az időmérőn. "Különböző motorspecifikációkkal mentünk? Nem is tudtam" - mondta. - Lehet, hogy szóltak róla, csak nem figyeltem."
A beszámolók szerint vigyorogva a levegőbe csapott az öklével, amikor megtudta, hogy így is előrébb végzett Verstappennél – jóllehet, a holland többször hibázott a körében. A Red Bull csapatfőnöke elismerte, tényleg nem tájékoztatták Ricciardót, ám ennek pusztán az volt az oka, hogy szerintük az új motor nem gyorsította érzékelhetően az autót. Máshol 2 tizedmásodperces különbséget említettek körönként.
"Roppant nehéz mérnünk, mekkora a különbség közöttük - mondta Christian Horner az eltérő motorspecifikációkról.
A Renault mindegyik istállójának csupán egyet készített az újból, és Maxnál itt úgyis be kellett volna szerelnünk egy frisset."
Ricciardo azt mondta, valószínűbbnek tartja, hogy a hétvégi mexikói futamon neki is beszerelnek egy új motort, mint hogy nem, de Horner úgy fogalmazott: a tervek szerint az ausztrál a jelenlegi keretével teljesíti a szezon hátralevő részét. Reméli, ebben az sem akadályozza meg, hogy Austinban az olajnyomás csökkenése miatt elővigyázatosságból lekapcsolt Ricciardo motorja.
Szerinte a kiesés nélkül dobogós lett volna. "Keményen támadta Valtteri (Bottast), és nagyon erősnek tűnt a verseny elején. Azt hiszem, könnyen a dobogón végezhetett volna" – vélte Horner.
Az összeesküvések híveiben felmerülhet, hogy a Red Bull Verstappent favorizálta a hétvégi motorcserével, pláne azt követően, hogy előbb vele, és nem Ricciardóval hosszabbítottak szerződést. Az ausztrál ennek nem tulajdonított különösebb jelentőséget, és a csapattársát övező médiafigyelemmel magyarázta. Nem aggódik amiatt, hogy háttérbe szorítanák a jövőben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!