A tehetséges Carlos Sainz a hétvégi USA Nagydíj óta a Renault-nál versenyez, mivel a Toro Rosso megengedte neki, hogy már idén megkezdje az ismerkedést jövő évi csapatával, éles körülmények között.
Lehet, hogy a döntés értékes dollármilliókba fog kerülni nekik: a spanyol pilóta az új székhelyén gyorsan ráérzett az autóra, egy 7. hellyel mutatkozott be,
és az érte járó 6 ponttal a Renault 5-re megközelítette a Toro Rossót a konstruktőri tabellán.
Ezzel visszavették a 7. pozíciót a Haastól, amely a szezon eleje óta ide-oda vándorol közöttük, és új lendülettel támadhatják meg a Toro Rossót.
A Renault-nak kedvezhet, hogy a Nico Hülkenberg csapattársaként az idény nagy részében vezető Jolyon Palmer csak 2 ponttal tett be többet a közösbe, mint Sainz az első hétvégéjén, és a Toro Rosso helyzetét nem könnyíti meg, hogy egyelőre az sem ismert, kik vezethetik az autóit a szezon utolsó két futamán. Danyiil Kvjat jó teljesítményt nyújtva ponttal tért vissza Austinban, Mexikóban mégis Pierre Gaslyt és Brendon Hartley-t fogják versenyeztetni helyette.
Sainz elégedett volt a debütálásával a Renault-nál.
Közel tökéletes volt
- értékelte az Autosportnak a hétvégéjét. - Az első körben kicsit óvatosabb voltam, hogy biztosan eljussak a célig, nem akartam őrültségeket csinálni."
"Utána növeltem a tempót, elkezdtem támadni a Force Indiákat. Az egyiket sikerült megelőznöm, Esteban (Ocon) támadásakor azonban szólt a csapat, hogy fogjam vissza magam, és a célba érésre koncentráljak, mert necces volt a helyzet a benzinnel."
A csapatot irányító Cyril Abiteboul szintén dicsérte őt. "Kiemelkedően teljesített. Nem könnyű csapatot váltani szezon közben. Vártunk erre, sokat készültünk rá, sűrű időszakunk volt a szuzukai és a hétvégi futam között - mondta az Autosportnak. - Elsősorban neki jár az elismerés, de az egész csapat nagyon jól dolgozott."
A másik Renault-t vezető Hülkenberg olajszivárgás miatt néhány kör után feladta a versenyt.