Ferrari's German driver Sebastian Vettel (C) talks with his team staff before the start of the Formula One Japanese Grand Prix at Suzuka on October 8, 2017. / AFP PHOTO / Kazuhiro NOGI
Vágólapra másolva!
Még el sem kezdődött a Japán Nagydíj, de a Ferrari versenyzője már kihágást követett el, és újabb megrovást kapott. Még egy ballépés, és rajtbüntetést kap.
Megrovást kapott Sebastian Vettel, mert elkésett, amikor a Japán Nagydíj előtt lejátszották a himnuszt a rendező ország tiszteletére. Az FIA elvárja, hogy minden versenyző felsorakozzon a rajtrács elején, Vettel viszont nem ért oda időben, mert a csapatával maradt, miközben a szerelők megpróbálták feléleszteni a motorhibás Ferrarit.
Az autó végül elindult, de rögtön kiderült, hogy a tempója nem versenyképes, azért Vettel kiesett, az FIA viszont megbüntette a protokollszabály megsértése miatt, így a szezon során ez már a második megrovása. Ha a további négy versenyhétvégén újabb hibát követ el, automatikusan rajtbüntetést kell majd kapnia.
Vettelt a Monacói Nagydíjon figyelmeztették először, mert az időmérőn a bokszutcából kihajtva átlépte a záróvonalat. A sportszabályzat 18.2-es pontja szerint
az a versenyző, aki egy adott bajnokság során három megrovást szerez, a harmadik után tízhelyes rajtbüntetést is kap.
„Ha a megrovást a versenyen történő incidens miatt kapja, akkor a tízhelyes büntetést a következő versenyen érvényesítik. A tízhelyes büntetést csak akkor adják ki, ha a megrovások közül legalább kettőt vezetői szabályszegésért ítélnek meg.” Ez azt jelenti, hogy ha Vettel ismét elkövet valamilyen szabálytalanságot, a legkisebb elmarasztalásért is rajtbüntetést kaphat.
A tavalyi világbajnok Nico Rosberg a Sky Sports szakértőjeként bírálta a szabályozást. „Most komolyan, számomra ennek semmi értelme nincs. Megrovást adni azért, mert valaki kihagyja a himnuszt? Rendben, adjanak pénzbírságot, vagy ilyesmi, de annak semmi értelme sincs, hogy olyan megrovást adnak, ami utána befolyásolja az ember versenyzését.”
A korábbi versenyző, Martin Brundle is kiállt Vettel mellett.
„A világbajnoki címért küzd, és az autójával gond akadt a rajtrácson. Lehet, hogy visszajelzést kellett adnia a szerelőknek azzal kapcsolatban, hogy pontosan mi történt a formációs körön, úgyhogy ez kissé furcsa” – vélte Brundle.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!