A Japán Nagydíj sem múlik el rajtbüntetések nélkül, hiszen a Renault és a Ferrari kálváriái után ezúttal Valtteri Bottas kap öthelyes hátrasorolást a vasárnapi futamra, mert nem tervezett sebességváltó-cserét kell végrehajtani az autójában. Bottas az idén már másodszor jár így, korábban a júliusi Brit Nagydíjon vesztett helyeket, de akkor így is bejött a 2. pozícióban.
Bottas nyári váltócseréje egy héttel azután jött, hogy Lewis Hamilton autójában is ki kellett cserélni ezt a fődarabot, a Mercedes mérnökei szerint akkor egy konstrukciós hibát vettek észre, de az akkor beépített változatban ezt már orvosolták. Egyelőre nincs hír arról, hogy Hamiltont ezúttal érinti-e a meghibásodás vagy az aggodalom.
Ez újabb csapás Bottas egyébként sem szerencsés sorozatában, hiszen Hamilton már 59 pontra növelte vele szemben az előnyét, és a pénteki tempója alapján elképzelhető, hogy vasárnap csak a 10. hely környékéről indulhat majd. Bár a Mercedes továbbra is a mezőny egyik legjobb autója, Szuzukában nem a legkönnyebb előzni, így
lehet, hogy a büntetés komoly károkat okoz Bottas számára,
hiszen Hamilton már 59 pontra növelte vele szemben az előnyét, és a pénteki tempója alapján elképzelhető, hogy vasárnap csak a 10. hely környékéről indulhat majd. Bár a Mercedes továbbra is a mezőny egyik legjobb autója, Szuzukában nem a legkönnyebb előzni, így lehet, hogy a büntetés komoly károkat okoz Bottas számára.
A Mercedes pilótája mellett Carlos Sainz is komoly büntetésre számít, mert még a délelőtti balesete előtt kiderült, hogy beépítették az autójába az idei hatodik MGU-H-t, az ötödik V6-os motort és az ötödik turbót, ezért összesen 20 rajthelyes büntetést kap, és szinte biztosan az utolsó helyről fogja kezdeni a vasárnapi Japán Nagydíjat.
Sainz később alaposan össze is törte a Toro Rossót, erre nem tudott magyarázattal szolgálni, de elismerte, hogy az ő hibája volt.
„Megpróbálok néhány gumit megspórolni a versenyre, hogy a lehető leggyorsabb futamot teljesíthessem – mondta Sainz. – A holnapom nem lesz átlagos, mert csak a hosszú etapokra fogok készülni, hiszen úgysem számít, hol zárom az időmérőt, úgyis utolsó leszek. Minden gumit vasárnapra tartogatok. Ma nem mentünk sokat, az első szabadedzés trükkös volt a tempó szempontjából.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!