Nagy felhördülést keltett, hogy Marcin Budkowski, az FIA műszaki vezetője lemondott, és bokszutcai pletykák szerint a Renault-hoz igazol. Ez különösen érzékenyen érinti az élcsapatokat, mert Budkowski jól ismeri az autóikat, sőt bizonyos jövőbeli terveiket is, ezért ha bizalmas adatokhoz jut a Renault, az megingathatja az FIA-ba vetett bizalmat is.
A stratégiai munkacsoport tagjai, a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Force India, a Williams és a McLaren csapatfőnökei spontán megbeszélést tartottak a témáról a Malajziai Nagydíj első szabadedzése után, majd levélben fordultak az FIA-hoz azt javasolva, hogy vitassák meg a Budkowski-ügy tanulságait és következményeit.
„Minden jót kívánok Marcinnak, ő egy jó srác – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Motorsport.com-nak. – Nem akarnék az útjába állni, ha vissza akarna térni egy csapathoz és szép pályafutást építeni, de az FIA egyik tisztviselőjeként ő is részt vett a szabályok alakításában, technikai iránymutatásokat adott ki, és
nem tárgyalhat arról egy csapattal, hogy már három hónapon belül csatlakozzon hozzájuk.”
A svájci munkajogból adódik a három hónapos intermezzo, ami az F1-ben különösen kevésnek számít, a Ferrari például fél évig kényszerpályára tette James Allisont, amikor távozott tőlük, ráadásul a brit szakember csak egy csapat működéséről rendelkezett friss információkkal. Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője nem kommentálta Budkowski leigazolását.
A Sky Sportsnak azt viszont kijelentette, hogy azért is kell a mezőnyön kívülről szakemberek után keresni, mert a csapatok évekre előre magukhoz láncolják az embereiket, és lehetetlen kiszabadítani őket az élő szerződéseikből, ezért más megoldást kell találni arra, hogy saját a személyzetüket bővíteni tudják.
A csapatok azt szeretnék elérni, hogy az FIA és a Liberty Media F1-es szakembereire is hosszabb felmondási idő legyen érvényes.
„Összeférhetetlenség is felmerülhet, és nem állítom, hogy (Budkowski) ezt bármivel is megsértette volna, de valamilyen etikai szabályzatot mindannyiunknak követni kellene. Nem akarjuk, hogy (az FIA szakembereinek) munkája alaposan megnehezedjen, amikor mélyen részt vesznek a szabályalkotásban, és azt sem, hogy közben csapatokkal tárgyaljanak. Szünetre van szükség.”
Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese azonban a Motorsport.com-nak elismerte, hogy már nem biztos, hogy bármit tehetnek a Budkowski-ügyben. „Eléggé nyilvánvaló, hogy a Renault-hoz tart, úgyhogy ez fenyegetést jelent – ismerte el. – Eddig az volt, hogy elmentünk az FIA-hoz, és elmondtuk, hogy mit gondolunk, és megkérdeztük, hogy nekik mi a véleményük.
Nagyon pártatlan és világos iránymutatást kaptunk. Az a baj, hogy ha erre nem számíthatunk, akkor többet kell kísérletezni.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az FIA pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, „nagy ügyet” csinálna abból, ha Budkowski az egyik ellenfélnél kötne ki, és ezzel Frederic Vasseur, a Sauber csapatfőnöke is egyetértett. Otmar Szafnauer, a Force India operatív igazgatója egyéves kényszerszünetet tartana reálisnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!