GASLY Pierre (fra) Toro Rosso Ferrari STR12 team Toro Rosso, ambiance starting grid with MARKO Helmut (aut) Red Bull racing drivers manager, ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, Malaysia Grand Prix, at Sepang from September 28 to October 1 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Toro Rossóval a Malajziai Nagydíjon bemutatkozó újonc tempója nem volt rossz, pedig a pilótafülkében végigszenvedte a versenyt.
A Toro Rosso az egyik legkeményebb pályán dobta be a mélyvízbe Pierre Gaslyt, a Red Bull junior programjának sorban következő versenyzőjét. Malajziában a magas hőmérséklet és páratartalom miatt eleve kemény fizikai megpróbáltatást jelent eljutni a célig, de a francia pilóta különösen elfáradt élete első F1-es nagydíján, mert az ülése nem tartotta elég szorosan.
„Az ülés nem tartott eléggé. Nem volt ideális, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy nem éreztem magam teljes kényelemben – mondta Gasly az Autosportnak.
Már az első körtől kezdve lötyögtem az ülésben, főleg a gyors kanyarokban.
Nem ültem benne elég szorosan, és a sok mozgás nem tett jót a hátamnak. Meglehetősen fájdalmas volt, úgyhogy a jövő hétvégére új ülést csináltatok."
A versenyzők teljesen személyre szabott, gyakorlatilag szó szerint a „testükre öntött" ülést használnak, ami nemcsak arra hivatott, hogy jól tartsa őket, hanem az autó pontos mozgását is közvetíti az érzékeik felé. Gasly a probléma ellenére úgy érezte, a bemutatkozása a vártnál jobban sikerült: habár csak 14. lett, a tempója szinte teljesen megegyezett a 27. körben műszaki hiba miatt kieső Carlos Sainzéval.
„Ez pozitív verseny volt, fontos volt, hogy tapasztalatot gyűjtsek, és eljussak a célig – mondta. – Utólag persze egy csomó mindent másképp csinálnék, különösen a kék zászlókkal és a gumik menedzselésével kapcsolatban. Szerintem túl korán álltunk ki a bokszba. Versenyzőként az ember nyilván minél keményebben próbálja nyomni a gázt, ezért a pályára visszatérve megpróbáltam minél gyorsabban menni, hogy bevágjak a többiek elé, de ennek a végén megfizettem az árát."
Gasly ezzel főleg arra utalhatott, hogy 2 körrel a leintés előtt Romain Grosjean megelőzte, amivel vesztett egy pozíciót.
A Toro Rosso főnöke, Franz Tost ettől függetlenül „fantasztikusnak" nevezte a teljesítményét, és Gasly elárulta, hogy a Red Bull szigorú tanácsadójától, Helmut Markótól is pozitív visszajelzéseket kapott.
„Láttam a paddockban, és mosolygott rám, ami valószínűleg jót jelent!" – mondta.
A GP2 tavalyi bajnoka az idén egyébként állandó jelleggel a japán Super Formula sorozatban versenyez, ahol még van esélye a végső győzelemre is, hiszen a döntő forduló előtt, mindössze fél pontos hátránnyal az összetett 2. helyén áll. Ezért várhatóan csak a jövő hétvégi Japán Nagydíjon ülhet Danyiil Kvjat Toro Rossójában, utána inkább az SF fináléjára koncentrál majd.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!