AUSTIN, TX - OCTOBER 20: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing looks on in the garage during practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 20, 2017 in Austin, Texas. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Red Bull tervezőzsenijét akkor próbálták meg elcsábítani, amikor az új motorszabályok visszavetették csapata teljesítményét.
Adrian Newey naggyá tette a Williamst és a McLarent, mielőtt meglepetésre 2005-ben átigazolt az akkor még gyerekcipőben járó Red Bullhoz. A tervezőgurunak kellett néhány év, hogy sikeressé tegye új csapatát, ami előtt a 2009-ben bevezetett új aerodinamikai szabályok nyitották meg az utat.
A Red Bull uralmának a következő, 2014-es átfogó reform vetett véget, amikor az átalakított motorok miatt hirtelen versenyképtelenné váltak a Renault-val. Newey nem titkolta, nem tetszik neki, hogy az autótervezők kreativitása helyett a motorok váltak a siker fő összetevőjévé, és háttérbe is vonult, a mindennapos munka helyett tanácsadóként segítve a csapatot.
Elárulta, hogy ekkor kapott ajánlatokat más élcsapatoktól is. "2014-re megváltoztak a motorszabályok, és szerintem ezek a hibridek semmi jót sem hoztak a sportnak. Jelentősre duzzadtak az erőforrások közötti különbségek - mondta a BBC-nek. - Kicsit meg voltunk lőve a mi beszállítónkkal, ami eléggé elkeserített."
A Ferrari és a Mercedes is megkeresett, és ezen eltöprengtem."
"Azonban azt hiszem, szülői kötődést éreztem a csapat és az itt dolgozók iránt, miután a semmiből építettük fel a Red Bullt. Nagyon erős a kapcsolatom Christian Hornerrel. Olyan lett volna távozni innen, mintha a családom hagynám el."
A csapat azóta javult, de a világbajnoki címért nem tudtak újra ringbe szállni. Az idei szezon második felében közelebb férkőztek a Mercedeshez és a Ferrarihoz, és abban bíznak, hogy a felzárkózást folytatva jövőre rendszeresen támadhatnak a győzelmekért.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!