McLaren: Alonso egy versenyző vadállat

Forma-1, Stoffel Vandoorne, Fernando Alonso, McLaren Honda, Brazil Nagydíj
McLaren's Spanish driver Fernando Alonso (R) kisses his teammate, Belgian driver Stoffel Vandoorne, as the latter takes a selfie in the pits before the Brazilian Formula One Grand Prix at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil, on November 12, 2017. / AFP PHOTO / Nelson ALMEIDA
Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok az egész versenyen üldözte Felipe Massát, aki tudta, hogy az ellenfele gyorsabb nála, de Fernando Alonso a lóerőhiány miatt előzési kísérletig sem jutott.

A Brazil Nagydíj rajtrácsán megszerzett 6. hely után Fernando Alonso nagy reményekkel várhatta a futamot, hiszen ilyen jó helyzetből az idén még nem kezdhetett versenyt. Bár tudta, hogy Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo a mezőny végéről is utoléri majd, de így is a pontszerzésre hajtott. Ez össze is jött neki, de az eredmény mégis vegyes érzésekkel töltött el.

„Az egész versenyen szenzációs autónk volt, de nem tudtunk előzni – mondta a Sky Sportsnak. – A lemaradásunk a motorerő terén elképesztő, ugyanez volt Mexikóban is. Az utolsó kanyarból kifelé többször is nagyon közel voltam Felipéhez, és azt gondoltam, most eljött az idő, és megelőzöm, de még a DRS-sel is elhúzott tőlem.”

Vandoorne-nak nem hozott szerencsét a verseny előtti mókázás Forrás: AFP/Nelson Almeida

Az utolsó körben valóban szembetűnő volt a különbség. A Mercedes motorral hajtott Williamsszel Massa 321 km/órás tempót ért el a mért ponton, Alonso a Hondával és DRS-sel 327-ig jutott, mögötte viszont Sergio Pérez DRS-sel és Mercedesszel, valamint kettős szélárnyékkal 350-nel száguldott utánuk. Alonso oda is szólt, azt mondta:

Alonso a Safety Car utáni újraindításnál esett vissza Massa mögé, és hiába volt gyorsabb a McLaren a kanyarokban, az egyenesben nem tudta támadni a Williamst, még akkor sem, amikor taktikusan elengedte Lewis Hamiltont, de a Mercedes szélárnyéka sem volt elég ahhoz, hogy felhúzza magát a Williamsre. A leintéskor így is örült az eredménynek a csapatrádión.

Az egyenesben ritkán volt ennél közelebb Forrás: AFP/Nelson Almeida

„Nekünk ez boldog hétvége volt – összegzett. – A 6. helyről indultunk, az első kanyarban már az 5. helyen álltunk, és a pontszerzők között zártunk. Mindent összevetve, eddig (az idén) ez volt a legjobb hétvégén, és nagyon örülök ennek. A Renault az elmúlt 15-20 év legjobb motorgyártója volt, úgyhogy szerintem nem kell aggódnunk” – utalt a 2018-as szezonra.

A McLaren a Hondával végigszenvedett három szezon után 2018-tól a Renault erőforrásait használja majd,

amiket a hétvégén a Toro Rosso élesen kritizált, mert szerintük a gyakori műszaki hibákat az alkatrészellátás akadozása okozza. Alonso viszont úgy gondolja, hogy a Renault motorral a McLaren karosszériája is elég jó lesz ahhoz, hogy sikereket érhessenek el. Eric Boullier szerint már a Brazil Nagydíj is megmutatta, hogy mi lakozik még mindig Alonsóban.

„Fernando szereplése emlékeztetett arra, hogy ő milyen versengő vadállat még mindig – mondta a McLaren versenyigazgatója. – Amikor a stratégák megengedték neki, hogy támadja Massát, rendíthetetlen volt, minden körben úgy vezetett, mintha az időmérőn lenne, és körről körre csökkentette a különbséget.”

Boullier szerint Alonso szereplése „a tudatos, kemény versenyzés szenzációs megnyilvánulása” volt, amit nagyszerű volt nézni. „Bravó, Fernando” – tette hozzá Boullier, aki Stoffel Vandoorne rajtbalesetét „hihetetlenül balszerencsésnek” és „értelmetlennek” nevezte, miután Kevin Magnussen nekiment az autójának.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!