SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer leads Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 12, 2017 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20171112-00729 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A holland pilóta szerint az egyenesekben nem tudott mit kezdeni az erősebb autókkal, de a gumikkal is megszenvedett. Ricciardo sem tudott úgy feljönni, mint Hamilton.
Lewis Hamilton látványos felzárkózása két szempontból is alátámasztotta, hogy a Red Bull a Brazil Nagydíjon nem tudott felnőni a Mercedes és a Ferrari tempójához. A brit pilóta lendületesebben tudott felzárkózni, mint Daniel Ricciardo, majd simán faképnél hagyta Max Verstappent is, és megszerezte tőle a 4. helyet.
„Ez a legjobb pozíció, amit ma elérhettünk – összegzett Verstappen a Sky Sportsnak. – Nagyon sokat vesztettünk az egyenesekben, ahogy ezt láthatták is, amikor Lewis megelőzött. Ezen a pályán esélyünk sem volt, nagyon kemény volt a számunkra” – mondta a holland tehetség, aki később kétkiállásos taktikára váltott, és a verseny leggyorsabb körét is elérte.
„Az pozitív volt, hogy az első 10-15 körben nagyon versenyképesek voltunk, de amikor az ember megpróbálja kompenzálni azt, amit elveszít az egyenesben, talán túl sokat vár el a gumiktól, ezért hamarabb visszaesett a tapadásuk. Ilyenkor már nagyon nehéz dolgunk lesz” – mondta, részben ezért is kérte, hogy a verseny végére kapjon új gumikat, hiszen ezt visszaesés nélkül megtehette.
Ricciardo már a rajtnál megpördült, amikor Kevin Magnussen és Stoffel Vandoorne összeütközött előtte, de a tempója később is csak a 6. helyhez volt elég.
„Torlódás volt a 2-es kanyarban, ezért a külső ívre mentem, ez mindig kockázatos a rajtnál, de így lehet a legtöbb helyet nyerni – emlékezett vissza. – Nem bánom, hogy megpróbáltam. Szerencsére nem sérült meg az autó, úgyhogy át tudtam menni a mezőnyön. Nem olyan gyorsan, mint Lewis, de a tempónkhoz képest elég jól. Egészen boldog vagyok.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egy sóhajjal azt mondta, hosszú délutánjuk volt. „Túlságosan megerőltettük a gumikat, amikor Max próbált az élmezőnnyel maradni, és ilyenkor előfordul, hogy elfogynak az etap végére. Ez kissé lelombozó volt” – utalt Horner arra, hogy Verstappen mindkét etap során már jóval a kerékcsere előtt panaszkodott a gumikra.
Horner arra is utalt, hogy óvatosan járatták az erőforrásaikat a meghibásodásoktól tartva.
„A pálya nyomvonala jobban büntet minket, mint Mexikóban, és nem tudtuk ezt behozni a középső szektorban. Nagyjából 25-30 lóerős hátrányban vagyunk a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest. Úgy halljuk, a Renault kezd felzárkózni, ha a télen ez sikerül nekik, és még fontosabb, hogy rendezik a megbízhatóságot is, akkor biztosan nagyon jó autót tudunk adni jövőre a pilótáinknak.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!