Ferrari's German driver Sebastian Vettel (C) kisses his trophy on the podium next to runner-up Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (L) and third-place Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen, after winning the Brazilian Formula One Grand Prix, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil, on November 12, 2017. / AFP PHOTO / Nelson ALMEIDA
Vágólapra másolva!
A Ferrari versenyzője a tempót higgadtan kontrollálva simán maga mögött tartotta Bottast, a világbajnok nagyot ment a bokszutcából indulva, bár a korai Safety Car sokat segített neki. A végén hiába próbálta megfosztani Räikkönent a 3. helytől.
Vettel idei 5. győzelmét aratta Brazíliában. Hamiltonnak már 9 van Forrás: AFP/Nelson Almeida
Sebastian Vettel a szezon vége előtt lélektanilag fontos győzelmet aratott, a Hungaroring óta először tornázva fel a Ferrarit a dobogó tetejére, amikor a Brazil Nagydíjon lerajtolta, aztán a Mercedes elé vágási kísérletét visszaverve a célig maga mögött is tartotta a pole-ból induló Valtteri Bottast. Ezzel 22 pontra növelte az előnyét vele szemben, jó eséllyel bebiztosítva a világbajnoki összetett 2. helyét. Az egyébként nem túl fordulatos versenyt csak a végén dobta fel Lewis Hamilton vágtája, aki a bokszutcából indulva óriásit hajrázott a szuperlágy gumikon, és kis híján megfosztotta Kimi Räikkönent a dobogó legalsó fokától.
A délután legérzelmesebb pillanatait azonban Felipe Massa köszönhetjük, aki ezúttal már tényleg az utolsó hazai F1-es futamát teljesítve rendesen megríkatta a brazil közönséget.
Még a dobogóra is felhívták, ahol honfitársa, Rubens Barrichello készített vele villáminterjút. „Ma nagyon elérzékenyültem miattatok. Köszönök mindent, amit együtt átéltünk, köszönöm, hogy mellettem álltatok! – mondta Massa, akinek a levezető kör alatt a kisfia is gratulált a rádióban. – Annak az energiának hála, amit itt éreztem, a lehető legjobb versenyt tudtam futni. Nagyon elégedett vagyok, kihoztam az autóból a maximumot."
Massának meg is kellett izzadnia azért, hogy megvédje az értékes 7. helyet Fernando Alonsótól. A McLaren ászát a rádióüzeneteiből kiindulva az egész verseny alatt kizárólag az érdekelte, hogy elkapja hajdani csapattársát, és az utolsó körökben rá is tapadt a Williamsre, de ahhoz hiányzott az erő a motorjából, hogy megelőzze a pályán. Ezért be kellett érnie a 8. hellyel, sőt az utolsó métereken még Sergio Pérez támadását is vissza kellett vernie. Nem csoda, hogy később újra odaszúrt a Hondának.
Massa a jó rajttal alapozta meg, hogy ő érhetett célba a B-liga győzteseként, a Ferrarik, a Mercedesek és a Red Bullok mögött. A lámpák kialvása után sikerült faképnél hagynia az előle induló Pérezt, Nico Hülkenberget és Carlos Sainzot, Alonso mellett pedig a 6. kör elején, a Safety Car-fázist követő újraindítást kihasználva húzott el. „Ez nagyon fontos volt, mert tudtam, hogy jobb lesz a tempója az enyémnél" – ismerte el.
Hamilton is a rajttal nyert sokat
Az élboly mögött több incidens is történt a verseny első másodperceiben.
Daniel Ricciardo a 2-es kanyar külső rázókövére sodródva összezárt Kevin Magnussennel, és ezzel szendvicsbe szorították Stoffel Vandoorne-t.
A hármas ütközésben a Haas és a McLaren végzetesen megsérült, a Red Bull viszont a csodával határosnak tűnő módon tovább tudott menni, és Ricciardo – aki a mezőny nagy részével ellentétben, de Hamiltonhoz hasonlóan nem a szuperlágy, hanem a lágy gumikon rajtolt – a 6. helyig jutott vele. Ezt azonban még a leintés után sem vehette biztosra, mivel a balesetet utólag vizsgálják ki a sportfelügyelők.
28 nagydíj óta tartó pályafutása során Ocon most először esett ki Forrás: AFP/Evaristo Sa
Néhány kanyarral később a Haas másik pilótája is bajba került: Romain Grosjean Esteban Oconnal kerék-kerék elleni párharcot folytatva megcsúszott, és közben kilökte a Force Indiát, amely nem is maradt versenyben. A francia manőverét 10 másodperces, az első kerékcseréje során letöltendő időbüntetéssel honorálták.
A két incidens miatt pályára küldték a Safety Cart, ami igazi áldás volt Hamilton számára.
Mivel ő az időmérőn elkövetett hibája és az azt követő hajtáslánc-elem cserék miatt a bokszból rajtolt, normális esetben több másodperces távolságból kellett volna a mezőny után erednie. Így azonban kimaradt a balhéból, és az újraindítás idejére már a 14. helyen állt, Lance Stroll és Pascal Wehrlein között. Stratégiailag is kedvező helyzetben volt, mert a lágy keverékű Pirellik voltak az autóján.
Ezt kihasználva sorban végigelőzgette a mezőnyt, és a 9. körben már pontszerző helyen állt. A 20. körben, Alonsót maga mögé utasítva feljött a 6. helyre, és mindössze 18 másodpercre volt az élen álló Vetteltől, a Mercedestől a rádión folyamatosan kérdezgetve a különbséget kettejük között. Mivel ő csak a 43. körben cserélt kereket, 15-16 körrel a szuperlágy gumikon startoló élboly után, és akkor a gyorsabb keverékre váltott, a végén rohamot indíthatott még a dobogóért is.
Hamilton Räikkönent már hiába kergette, kétszer el is fékezte magát mögött a célegyenes végén Forrás: AFP/Evaristo Sa
A 3. helyezett Räikkönent végül nem sikerült megelőznie, mert addigra túl sokat vett ki a gumijaiból, de a 4. hellyel is elégedett volt. Vettel két hete, Mexikóban ugyanerre tornázta fel magát a rajtnál történt ütközésük után. „Élveztem. A gokartos éveimre emlékeztetett, amikor eleinte szinte mindig hátulról startoltam – mondta Hamilton, aki Pérezzel különösen szép csatát vívott a 7. helyért.
Ez remélhetőleg mindenkinek megmutatja, hogy még mindig ég a tűz a szívemben, belül fiatal vagyok, és rengeteg verseny van bennem.
Amikor az ember a legjobb akar lenni, hibáknak nincs helye, de néha óhatatlanul becsúsznak. Ez is hozzátartozik a fejlődéshez."
Hamilton végül csupán 5,5 másodperccel a győztes Vettel után szelte át a célvonalat, és a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elismerte, hogy mivel új volt a motorja, maximális teljesítményen járathatta. Igaz, úgy vélte, Vettel csak kontrollálta a tempót, nem taposott ki mindent a Ferrariból – kivéve az utolsó köröket, amikor Hamilton már veszélyes távolságban volt tőle. „Akkor 1-es motorüzemmódba kapcsoltak, az az időmérőre való – mondta Wolff. – Szerintem a nyers tempó alapján ma Lewis volt a leggyorsabb, ezért megérdemelte volna a győzelmet, még ha Sebastian tartalékolt is."
Vettel lerajtolta Bottast
Akárcsak Hamilton, a két éllovas számára is a rajt bizonyult a verseny legsorsdöntőbb részének. Miután a Q3 végén 38 ezredmásodperces előnnyel megszerezte a pole pozíciót, Bottas hiába indult nagyjából egyszerre Vettellel, a kigyorsítás későbbi fázisában kipörögtek a kerekei, és így a Ferrari pilótája az első kanyarnál kifékezte őt, beerőszakolva az autóját a szűk résbe a belső íven.
A rajtom elejét nagyon jól kaptam el, de aztán kicsit kipörögtek a kerekeim, ezért azt hittem, elpuskáztam a lehetőségemet.
Azt hiszem, Valtterinek még komolyabb gondjai voltak, úgyhogy belül megtámadhattam, amin szerintem egy kicsit meglepődött – magyarázta Vettel. – Ez kulcsfontosságú pillanat volt, az utána következő köröket pedig keményen megnyomtam. Mindent megtettem, hogy kiépítsek egy kis előnyt, és az élen kontrollálhassam a versenyt."
Vettel az első kanyarban bebújt Bottas mellé. Ezzel nyerte meg a versenyt Forrás: AFP/Nelson Almeida
Bottas azonban nem hagyta lerázni magát: a hátránya az első etapban 1,5-2 másodperc körül ingadozott. Ez ahhoz nem volt elég, hogy a DRS-sel megtámadja a Ferrarit, egy elé vágási kísérlethez viszont csábítóan kicsinek tűnt, és a Mercedes a 27. körben meg is próbálkozott vele. „Ez kissé elkeseredett kísérlet volt a részünkről. Tudtuk, hogy fél másodperc hiányzik, de muszáj volt csinálnunk valamit" – ismerte el Wolff.
A húzás kis híján bejött. Bottas a bokszból kifelé, a friss lágy gumikon gyorsabb volt a vártnál, így a következő körben kereket cserélő
Vettel csak azért tudott előtte maradni pár méterrel, mert a Ferrari szerelői 6 tizedmásodperccel hamarabb végeztek mercedeses kollégáiknál.
Bár a lágy gumik általában inkább a Mercedesnek kedveznek, a rövid, de a strapás interlagosi körben, a péntek délutánihoz hasonlóan tűzforró, 55-60 fokos aszfalton a szokásosnál kisebb volt a különbség a két keverék között. Ami azt illeti, Vettel a második etapban erősebbnek tűnt Bottashoz képest, mint az elsőben, és végig tartotta tőle a 2-3 másodperces távolságot.
„Nagy kár, hogy a rajtnál elvesztettük a vezetést. Utána hasonló volt a tempónk – vélte Bottas. – Igyekeztem nyomást gyakorolni Sebastianra, de nem lett eredménye."
Vettel a 47. alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére F1-es pályafutása során, a Ferrari idei 5. nagydíjgyőzelmét aratva a csapatot az utóbbi két hónapban sújtó csapásokat követően, Räikkönen pedig a 7. dobogós helyét szerezte a szezonban. A finn végig erős tempót diktált: a táv nagy részében közelebb volt Bottashoz, mint Bottas Vettelhez, és a végén sem jött zavarba, amikor Hamilton a lágyabb gumikon megpróbálta megelőzni.
Verstappen kikönyörgött magának egy második kerékcserét Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson
A Red Bull ezúttal nem jelentett igazi veszélyt a Mercedesre és a Ferrarira. Verstappen eleinte közel maradt Räikkönenhez, de aztán hamar panaszkodni kezdett a gumik miatt, és végül egy második kerékcserét is kiimádkozott a csapatától, mivel pozíciót már úgysem vesztett vele, holott a többiek csak egyszer álltak meg a bokszban. A friss szuperlágy Pirelliken legalább a leggyorsabb kört megfuthatta.
„Ez volt a legjobb hely, amit ma elérhettünk. Az egyenesben rengeteg időt otthagytunk, ezt mindenki láthatta, amikor Lewis elhúzott mellettem – mondta Verstappen.
Az etapok első 10-15 körében versenyképesek voltunk, ezzel azonban túl sokat vettünk ki a gumikból a balansz miatt, amely nem volt olyan jó, mint Mexikóban."
Az utolsó pontot a meggyőző teljesítményt nyújtó Nico Hülkenberg szerezte meg, aki maga mögött tartotta csapattársát, Carlos Sainzot, de ez előtte autózó Massa-Alonso-Pérez hármassal nem tudta tartani a lépést. A Renault ezzel egy ponttal közelebb került a konstruktőri tabellán előtte lévő Toro Rossóhoz egyetlen fordulóval a szezon vége előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
17:34
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
A vb eldőlt, de ma is lesz mit nézni
Köszöntjük Olvasóinkat a Brazil Nagydíj élő közvetítésében! Valtteri Bottas és Sebastian Vettel csatája várható az élen a pontverseny 2. helyéért, a mezőny végéről pedig Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo próbál majd felzárkózni. Izgalmasnak ígérkezik!
A Brazil Nagydíj valódi rajtrácsahttp://www.gphirek.hu/f1/20171111-f1-a-2017-es-brazil-nagydij-valodi-rajtracsa.html
17:35
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
Hamilton a bokszból rajtol
A brit pilóta autójának specifikációján változtattak az időmérő után, ezért még a rajtrácsra sem állhat fel. Ez jól jöhet neki, hiszen egy esetleges rajtbalesetet elkerülhet, viszont ha nem törik össze egymást az ellenfelek, nehezebb dolga lesz a felzárkózással.
17:38
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
Schumacher is járt már úgy, mint Hamilton
A Mercedes négyszeres világbajnoka szombaton tőle szokatlan hibát vétett, amikor összetörte az autót a Q1-ben.
Rutinos F1-nézőknek feltűnhetett, hogy nem ő volt az első, aki ebben a kanyarban balesetet szenvedett nem sokkal azután, hogy bebiztosította az adott évi világbajnoki győzelmét. Michael Schumacher is így járt 2004-ben, amikor már megnyerte a 7. címét.
A rendőri biztosítás sem vetett véget az erőszaknak
Tegnap már megerősítették a védelmet a pálya környékén, Ruth Buscombe, a Sauber stratégája így is bajba került, amikor egy másik autó szándékosan nekiment az ő járművének. Felipe Massa sajnálatát fejezte ki a közállapotok miatt.
17:40
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
Eladnák az interlagosi pályát
Állítólag három érdeklődő is nyitott a pálya megvásárlására, köztük lehet maga Bernie Ecclestone is, aki részben Brazíliában él, kávét termel feleségével. A vevőnek állítólag kötelessége lenne megtartani a Brazil Nagydíjat.
17:43
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
Egy kerékcsere várható
A Pirelli szerint az egy kiállásos taktika a leggyorsabb a Brazil Nagydíjon, de elképzelhető, hogy valaki agresszív hozzáállást követve inkább kétszer áll majd meg. A megmaradt gumiszettek száma alapján az élmezőny inkább egyre készül.
A McLaren pilótája az idei legjobb rajthelyét szerezte meg, a 6. helyről indulhat Interlagosban. Nehéz dolga lesz, mert a végsebességek terén a McLaren Honda továbbra is nagyon gyenge, tegnap csak Stoffel Vandoorne volt lassabb nála a mért ponton.
17:48
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
A Renault még mindig beszólogat a Red Bullnak
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője arról kérdezte Cyril Abiteboult, a Renault Sport Racing ügyvezetőjét, hogy Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megölelné-e őt. Abiteboul azt mondta, Horner "mindig imád engem, amíg nincs valami baj."
17:50
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
Nagyon felforrósodott az aszfalt
Sokkal melegebb van ma, mint eddig volt a hétvégén, 51 fokos a pálya. Ez jól jöhet a Ferrarinak.
Elektromos hiba merülhetett fel Kimi Räikkönen autóján, a finn pilóta viszont Sebastian Vettellel ellentétben elment meghallgatni a himnuszt. Vettel megrovást kapott, mert Japánban inkább a szerelőivel maradt.
Electric problem for Raikkonen on the grid. At least he didn't miss the anthem.
Kezdődik a felvezető kör, a Ferrari szurkolókat Sebastian Vettel ijesztgette azzal, hogy a vártnál jóval később indult el. Felipe Massa rádión mond köszönetet az utolsó hazai versenye előtt.
18:04
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
Rajt: Vettel vezet, Räikkönen is el tudott jönni
Ricciardo nem tudta átvészelni az első két kanyart. Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Alonso, Massa, Pérez, Hülkenberg, Sainz, Gasly a sorrend.
18:05
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
1. kör: Safety Car a pályán
Ricciardo folytatni tudta a versenyt, Vandoorne is bajba került a rajtnál, miatta kellett beküldeni a Safety Cart. Tőlük függetlenül Romain Grosjean és Esteban Ocon is összeakadt.
18:09
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
2. kör: Hamiltonnak jól jöttek a rajtbalesetek
Magnussen nekiment Vandoorne-nak a rajtnál, miattuk pördült meg Ricciardo is a rajtnál, az ő autója azonban sértetlennek tűnik. Tőlük függetlenül Ocon és Grosjean is megpördült ott, ahol tegnap Hamilton a falnak ment, így megszakad Ocon 27 verseny óta tartó célba érési sorozata.
Hamiltonnak jól jött a baleset, így feljött a 14. helyre, ráadásul a mezőny is összetorlódott. Ricciardo a 17. és utolsó, de a pördülés után kereket cserélt.
18:11
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
4. kör: A Safety Car még mindig a pályán
Még marad is, mert Stoffel Vandoorne kissé tanácstalanul áll a pálya szélén. Fernando Alonsónak szóltak, hogy Wehrlein, Grosjean és Ricciardo lágy gumikra váltott, és a mérnök szerint megpróbálnak végigmenni.
18:12
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
5. kör: Most jöhet jól, hogy Hamilton új motort is kapott
Interlagos nem a tipikus erőpálya, de előzni csak a két hosszú egyenes végén lehet. Ha a Mercedestől megkapja a legerősebb üzemmódokat, könnyedén előrébb lépkedhet a DRS és az erőforrás segítségével.
18:13
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
6. kör: Folytatódik a verseny, Vettel szinte megállt a pályán
Nagyon összerázta a mezőnyt, aztán meglépett Bottastól, akit Kimi Räikkönen rögtön üldözőbe is vett, de a DRS nélkül esélytelen volt az előzés.
18:14
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
6. kör: Alonso elengedte Massát
Nem tudott mit tenni, a Williams gyorsabb volt. Hamilton is megkezde a felzárkózást, mindenhol próbál előrébb lépni. Már a 13. helyen halad. Vettel 1:13.666-tal a leggyorsabb, 6 tizedet vert Bottasra.
18:15
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
7. kör: Hamilton megelőzte Strollt is
A Mercedes pilótája már a 12. helyezett, Ricciardo is megelőzte Wehrleint és Grosjeant, most a 15. helyezett.
18:16
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
7. kör: Vettel még mindig a leggyorsabb, de Bottas is igyekszik
Újabb leggyorsabb Vetteltől, 1:16.649-cel, de Bottas is tudott 814-et. Räikkönen kezd lemaradni tőlük, Hamilton már a 11. helyezett, Ericsson könnyű préda volt a számára.
18:18
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
8. kör: Hamilton újabb helyet javított, már pontszerző
Pierre Gasly sem volt ellenfél a számára. Lassan az élmezőny is aggódhat, mert Hamilton már elég jól áll, és ő még felteheti a szuperlágy gumikat a verseny végén.
18:19
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
9. kör: Hamilton ellen Sainznak sem volt esélye
Ezt előzésnek nem is lehet nevezni, Hamilton egyszerűen elrobogott a Renault mellett az egyenesben. A Mercedes most csak 0,5 másodperccel lassabb Vettelnél.
18:21
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
11. kör: Ricciardo megint bevetődve előzött
Ugyanazt játszotta el Lance Stroll ellen, amit Kimi Räikkönen ellen Monzában, feljött a 12. helyre. Lewis Hamilton közben Nico Hülkenberget is lehagyta, és a 8. helyen száguld. Sebastian Vettel nem kifejezetten gyors az élen, de így is kényelmesen vezet Valtteri Bottas előtt.
18:22
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
12. kör: Hamilton bőven lőtávolban van az élmezőnyhöz képest
A hátránya mindössze bő 12 másodperc Vettel mögött, megelőzendő pilóták akadnak bőven, de a futam végén felteheti a szuperlágy gumikat. Már utolérte Pérezt is.
18:24
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
14. kör: Hamilton elbánt Pérezzel is
A mexikói pilóta nem adta olcsón magát, de Hamilton nagyon okosan helyezkedett az Ezüstnyíllal. Ez az előzés inkább rajta múlt, mint az autón.
18:26
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
15. kör: Ricciardo is utolérta a Renault-kat
Sőt, Sainzot már meg is előzte, papíron egyforma motorral. A DRS nagyon sokat segít az egyenesben. Erre vágyna Verstappen is, közel megy Räikkönenhez, a rádión azt mondta, hogy gyorsabb is, de beragadt a Ferrari mögé.
18:27
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
16. kör: Vettel előnye 2 másodperc Bottas előtt
A legutóbbi körben viszont a Mercedes pilótája volt a gyorsabb. Hamilton még mindig csak 15 másodpercre van tőle.
18:28
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
17. kör: Alonso tartja a lépést Massával
Hamilton viszont mindkettejükhöz közelít, körönként fél másodpercet hoz rajtuk, így nemsokára támadhatja a McLarent. Räikkönen a gumikkal küszködik.
18:30
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
18. kör: Megjavult Hartley rádiója
Eddig nem tudtak kommunikálni vele, de most már újra működik a kommunikáció. Ricciardo közben megelőzte Hülkenberget is, és feljött a 9. helyre.
18:32
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
20. kör: Alonso nem tartotta a szavát, elengedte Hamiltont
Az időmérő után még azt ígérte, hogy küzdeni fog Hamilton és Ricciardo ellen, de inkább elengedte a Mercedest. Ez okos húzás lehet, mert Massa ellen hátha profitálhat a DRS-ből Hamilton mögött.
18:33
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
21. kör: Hamilton Massát is lerendezte
A célegyenesben még korai volt, de a 3-as kanyar előtt kifékezte a Williamst. A 21. körben, még a versenytáv harmada előtt feljött az 5. helyre, most Verstappen mögé érve elkezdhet hajtani az élmezőnyre. Bottastól azt kérik, hogy igyekezzen Vettel után.
18:35
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
23. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör
Tiszta pályán lágy gumikkal is a leggyorsabb, 1:13.485-tel siet, bő 3 tizedet hozott Verstappenen. Grosjeant közben 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, mert kiütötte a rajt után Ocont. Így is az utolsó.
18:36
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
23. kör: Vettel is reagálni próbál Hamilton tempójára
Ő viszont a kopott szuperlágyakkal csak 1:13.636-ra képes. Räikkönen és Verstappen is egyéni legjobb kört futott.
18:39
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
25. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól
1:13.320-ra volt képes, ebből még bármi lehet a verseny végéig. A Mercedes új motorja bírni fogja a hajszát.
18:40
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
26. kör: Hamilton tovább száguld, nagy léptekkel megy Verstappen után
A legutóbbi, 1:13.124-es köre majdnem másfél másodperccel gyorsabb Verstappenénél, aki a rádión panaszkodik, hogy nagyon szenved a gumik miatt.
18:41
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
28. kör: Bottas a bokszban, Verstappen tovább panaszkodik
Bottas lágy gumikra váltott, Verstappen viszont vezethetetlennek nevezte az autóját. Massa is lágy gumikat kapott, Hamilton újabb másfél másodpercet hozott Verstappenen.
18:42
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
28. kör: A Ferrari reagált, kihozták Vettelt
A német pilóta is lágy gumikat kapott, Verstappen is követte őket a bokszba, szintén lágyakért. Így Räikkönen vezet Hamilton, Vettel, Bottas és Ricciardo előtt.
18:43
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
29. kör: Vettel épp, hogy megtartotta a helyét Bottas előtt
Közben Ricciardo megelőzte Pérezt, és a Ferrari kihívta Räikkönent is a bokszba. Ezzel Hamilton átvette a vezetést. A finn pilóta visszaért Ricciardo elé.
18:45
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
30. kör: Most kell figyelni, hogy mire képes Hamilton
Használt, lágy gumikkal ő áll az élen, 1:13.271-et futott, Vettel 1:12.996-tal új leggyorsabb körre volt képes, de mögötte Bottas (a turbulencia miatt hátrányosabb helyzetben) csak 1:13.224-et, bár neki is ez volt az egyéni legjobbja.
18:46
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
31. kör: Vettel hátránya 4 másodperc Hamilton mögött
Valószínűleg utoléri majd a Mercedest, amire még egy körülbelül 22 másodperces kerékcsere is vár a későbbiekben. A Ferrari lerázta Bottast. Mögöttük Räikkönen és Ricciardo következik, szóltak neki, hogy Verstappen üldözi őt, és kérték, hogy ne tartsa fel. Tudomásul vette.
18:48
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
33. kör: Ricciardo elengedte Verstappent
Úgy lehúzódott, mintha lekörözés lenne. Verstappen egyelőre lassabb a 4. helyezett Räikkönennél, akinek szóltak, hogy Hamilton is veszélyes lesz rá a végén.
18:49
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
33. kör: Räikkönennek csak szólni kellett, rákapcsolt
Most az övé a leggyorsabb kör 1:12.945-tel, három tizedet hozott Hamiltonon, Verstappenhez képest viszont csak századokkal volt jobb.
18:51
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
35. kör: Hamilton abroncsai bírják még
Az ő szempontjából az a gond, hogy ha kiáll, ugyanúgy az 5. helyre fog visszatérni, mert legutóbb Verstappen 1:12.864-gyel megint a leggyorsabb volt. Szuperlágy gumikkal kellene előzgetnie az utolsó etapban.
18:53
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
36. kör: Hamilton vezet féltávnál
Szerencsésen alakult a verseny első fele a bokszból rajtoló Lewis Hamilton számára, egy rajtbaleset és egy korai Safety Car miatt több helyet is tudott javítani, majd a Mercedes erőforrást kihasználva gyorsan előrelépett az 5. helyre. A kerékcserék miatt egyelőre ideiglenesen átvette a vezetést, neki még egyszer meg kell látogatnia a bokszot.
Ekkor Sebastian Vettel visszaveheti majd a vezetést Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen előtt, akit Max Verstappen és Hamilton üldözhet majd a dobogós helyekért.
18:55
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
39. kör: Ricciardónak még várnia kell a kerékcserére
A Red Bull pilótájának elmondták, hogy az élmezőny hány kört bírt ki az első etapban a szuperlágy gumikkal, de hozzátették, hogy sok kört megtettek a Safety Car mögött is. Ricciardónak még várnia kell, hogy kereket cserélhessen, de nyugodtan beletörődött ebbe.
18:56
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
40. kör: Verstappené a leggyorsabb kör
Valószínűleg átmeneti szemcsésedés után Verstappen ismét rákapcsolt, és 1:12.763-mal folytatja Räikkönen üldözését. Bő 4 tizedet hozott rajta az előző körben.
18:59
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
41. kör: Hamilton sokat bukott Stroll lekörözésén
Óvatosnak kellett lennie, mert Stroll a célegyenes végén kamikaze-manőverrel próbálta megelőzni Grosjeant, de ez nem sikerült neki. Utána egy fél kör kellett ahhoz, hogy elengedje Hamiltont, aki ezzel nagyjából 1,3 másodpercet vesztett.
Hartley műszaki hiba miatt kiesett.
19:00
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
42. kör: Vettelnek sem ment sokkal könnyebben a lekörözés
Összességében ő 0,3 másodperccel kevesebbet vesztett Stroll és Grosjean mögött. Nemsokára Bottasra is ez a feladat vár.
19:01
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
43. kör: Hamilton a bokszban!
Megkapja a szuperlágy gumikat. Most fog nagyon felgyorsulni az élmezőnyhöz képest. Mintha erre vártak volna a Red Bullnál, rögtön kihívták Ricciardót is.
19:02
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
45. kör: Most alakult ki a valós sorrend
A pontszerzők helyein már mindenki megjárta a bokszot, így érdemes áttekinteni az állást:
Ez várható volt, fogy az üzemanyag és új a szuperlágy szett: Hamilton legutóbbi köre 1:12.423 volt, bő 2 tizedet faragott Verstappenen. Hamiltonnak azt mondta a mérnöke, hogy a dobogóra hajtanak.
19:05
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
46. kör: Hamilton tovább gyorsul
Amíg bírják a gumik, most ez lesz: az előző köre 1:12.012 volt, most 1 másodpercet hozott Verstappenen. Ricciardo közben nagy csatában megelőzte Massát és mehet Hamilton után.
19:06
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
48. kör: Széllökés ingatta meg Verstappent
A 2-es kanyarból kifelé szeszélyessé vált az autója. Hamilton hátránya 6,6 másodperc Verstappenhez képest, Räikkönen további 4-re van. Ricciardo 24-re van Hamiltontól, neki elég kilátástalan a helyzete.
19:08
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
49. kör: Hamilton megint sok időt vesztett a lekörözéssel
A bokszkiállás miatt megint Grosjean és Stroll mögé került, és újra le kellett köröznie őket. Kivételesen ő is morgott, bár inkább sóhajtott egyet a lekörözés és az időveszteség miatt.
19:10
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
51. kör: Hamilton 10 másodpercre van Räikkönentől
És kereken 20 köre van utolérni. A legutóbbi körben 9 tizedmásodperccel volt gyorsabb nála, de ez a különbség a gumikopás miatt várhatóan csökkenni fog.
19:12
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
53. kör: Grosjeannak csak nemrég mondták el, hogy büntetést kapott
Miután Hamilton megint lekörözte, kihívták a bokszba. Egy csúsztatott rádió-bejátszás szerint Grosjeannak csak ekkor mondták el, hogy időbüntetést kapott, ami természetesen jól felbosszantotta. Nem mintha bármire lenne esélye, az utolsó helyeken haladt.
19:15
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
55. kör: Verstappennek ezek a gumik sem tetszenek
Azt mondta, kőkemények az abroncsok, a mérnöke a fékerő-eloszlás átállítását javasolta neki. Hamilton már nem tud lényegesen gyorsabb lenni az élmezőnynél, Vettel 1:13.206-ra volt képes, ő 1:12.598-ra. Ez még mindig számottevő, de ha a lágyak kibírják, nem lesz könnyű előzni.
19:17
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
57. kör: Alonso nagyon igyekszik Massa után
Azóta üldözi a Williamst, hogy Massa megelőzte őt a Safety Car utáni repülőrajtnál, de nem látni, hogy a Honda motorral hogyan fog lenyomni egy Mercedes erőforrást.
19:18
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
58. kör: Hamilton megint felgyorsult, utolérte Verstappent
Ricciardónak nemrég azt mondták, hogy hasonlóan viselkedik az ő szuperlágy abroncsa, mint a többiek lágy gumijai, lehet, hogy Hamiltonnál is időszaki szemcsésedés fordult elő. Ennek vége lehet, mert megint 1:12-es körre képes.
19:20
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
59. kör: Verstappen keményen védekezett, de tehetetlen volt
Lehetetlen volt kivédeni Hamilton támadását a 3-as kanyar előtt. Nem rajta múlt, hogy Hamilton átvette a 4. helyet tőle. Räikkönen 4,9 másodperccel jár előtte, és 1:12.638-cal egyéni legjobb kört futott.
19:21
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
60. kör: Két Ferrari vagy két Mercedes lesz a dobogón?
Hamilton 1:11.932-vel kereken 8 tizedmásodpercet faragott Räikkönen előnyéből, és nem úgy tűnik, hogy Räikkönen ezzel a tempóval odaér a dobogóra.
19:25
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
62. kör: Verstappen kereket cserél
Mérnöke eleinte kételkedett abban, hogy így vissza tudnák nyerni a mostani helyüket, de ez alaptalannak bizonyult, mert így is simán visszajött Ricciardo elé, új szuperlágy gumikkal. Ha most jönne egy gyors Safety Car, nagy szerencséje lenne. Hamilton 1:11.845-tel továbbra is a leggyorsabb.
19:27
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
65. kör: Hamilton hamarosan DRS-en belül lesz Räikkönen mögött
Nagy kérdés, hogy mi lesz, ha megelőzi a Ferrarit. Ha Bottast is megelőzné, de Vettelt nem, akkor Bottas minden esélyét elvesztené a világbajnokság 2. helyére. Verstappené a leggyorsabb kör 1:11.044-gyel.
19:28
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
66. kör: Verstappen megint megkaphatja a zsebpénzt
Mexikóban kiderült, hogy a Red Bull pilótáinak bónusz jár, ha az övék lesz a leggyorsabb kör. Egyelőre Verstappené, és valószínűleg ezt ma már csak ő javíthatja tovább.
19:29
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
67. kör: Räikkönen ezt a kört még megússza Hamilton előtt
A brit pilóta elfékezte magát a célegyenes végén, ezért maximum a következő kör elején tud majd támadni, mert a kanyargós részen nem lehet előzni, ha az ellenfél nem követ el hibát.
19:30
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
68. kör: Räikkönen újabb kört úszhat meg
Most nem is volt veszélyesen közel hozzá Hamilton, úgy sem, hogy Räikkönen elfékezte magát a célegyenes végén. Nagy csata zajlik a dobogóért.
19:32
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
69. kör: Hamilton most sem volt elég közel
Stroll közben defektet kapott egy újabb elfékezés után, hasonlóan kezdett leválni a futófelület a bal első kerekéről, mint a Ferrarikról Silverstone-ban.
19:33
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
70. kör: Räikkönen az utolsó előtti ostromot is kibírta
Lehet, hogy már nem maradt elég tapadás Hamilton abroncsaiban, hogy a kritikus kigyorsításokat jól megcsinálja. Räikkönennek oda kell figyelnie, de nagyon komoly helyezkedésre eddig nem volt szüksége.
19:34
november 12, 2017
Vágólapra másolva!
71. kör: Vettel megnyerte a Brazil Nagydíjat
Ezzel hatalmas lépést tett a világbajnoki pontverseny 2. helyének megszerzése felé. Räikkönen bejött a 3. helyre a nagyot autózó Hamilton előtt. Az utolsó körben nagyot meccselt Massa, Alonso és Pérez, végül ebben a sorrendben értek be a 7-8-9. helyen Ricciardo mögött. Az utolsó pontszerző Hülkenberg lett.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!