Vettel jó rajttal nyert, Hamilton a 4. helyre verekedte fel magát Brazíliában
2017. november 12. 16:45
Sebastian Vettel a szezon vége előtt lélektanilag fontos győzelmet aratott, a Hungaroring óta először tornázva fel a Ferrarit a dobogó tetejére, amikor a Brazil Nagydíjon lerajtolta, aztán a Mercedes elé vágási kísérletét visszaverve a célig maga mögött is tartotta a pole-ból induló Valtteri Bottast. Ezzel 22 pontra növelte az előnyét vele szemben, jó eséllyel bebiztosítva a világbajnoki összetett 2. helyét. Az egyébként nem túl fordulatos versenyt csak a végén dobta fel Lewis Hamilton vágtája, aki a bokszutcából indulva óriásit hajrázott a szuperlágy gumikon, és kis híján megfosztotta Kimi Räikkönent a dobogó legalsó fokától.
A délután legérzelmesebb pillanatait azonban Felipe Massa köszönhetjük, aki ezúttal már tényleg az utolsó hazai F1-es futamát teljesítve rendesen megríkatta a brazil közönséget.
Még a dobogóra is felhívták, ahol honfitársa, Rubens Barrichello készített vele villáminterjút. „Ma nagyon elérzékenyültem miattatok. Köszönök mindent, amit együtt átéltünk, köszönöm, hogy mellettem álltatok! – mondta Massa, akinek a levezető kör alatt a kisfia is gratulált a rádióban. – Annak az energiának hála, amit itt éreztem, a lehető legjobb versenyt tudtam futni. Nagyon elégedett vagyok, kihoztam az autóból a maximumot."
Massának meg is kellett izzadnia azért, hogy megvédje az értékes 7. helyet Fernando Alonsótól. A McLaren ászát a rádióüzeneteiből kiindulva az egész verseny alatt kizárólag az érdekelte, hogy elkapja hajdani csapattársát, és az utolsó körökben rá is tapadt a Williamsre, de ahhoz hiányzott az erő a motorjából, hogy megelőzze a pályán. Ezért be kellett érnie a 8. hellyel, sőt az utolsó métereken még Sergio Pérez támadását is vissza kellett vernie. Nem csoda, hogy később újra odaszúrt a Hondának.
Massa a jó rajttal alapozta meg, hogy ő érhetett célba a B-liga győzteseként, a Ferrarik, a Mercedesek és a Red Bullok mögött. A lámpák kialvása után sikerült faképnél hagynia az előle induló Pérezt, Nico Hülkenberget és Carlos Sainzot, Alonso mellett pedig a 6. kör elején, a Safety Car-fázist követő újraindítást kihasználva húzott el. „Ez nagyon fontos volt, mert tudtam, hogy jobb lesz a tempója az enyémnél" – ismerte el.
Az élboly mögött több incidens is történt a verseny első másodperceiben.
Daniel Ricciardo a 2-es kanyar külső rázókövére sodródva összezárt Kevin Magnussennel, és ezzel szendvicsbe szorították Stoffel Vandoorne-t.
A hármas ütközésben a Haas és a McLaren végzetesen megsérült, a Red Bull viszont a csodával határosnak tűnő módon tovább tudott menni, és Ricciardo – aki a mezőny nagy részével ellentétben, de Hamiltonhoz hasonlóan nem a szuperlágy, hanem a lágy gumikon rajtolt – a 6. helyig jutott vele. Ezt azonban még a leintés után sem vehette biztosra, mivel a balesetet utólag vizsgálják ki a sportfelügyelők.
Néhány kanyarral később a Haas másik pilótája is bajba került: Romain Grosjean Esteban Oconnal kerék-kerék elleni párharcot folytatva megcsúszott, és közben kilökte a Force Indiát, amely nem is maradt versenyben. A francia manőverét 10 másodperces, az első kerékcseréje során letöltendő időbüntetéssel honorálták.
A két incidens miatt pályára küldték a Safety Cart, ami igazi áldás volt Hamilton számára.
Mivel ő az időmérőn elkövetett hibája és az azt követő hajtáslánc-elem cserék miatt a bokszból rajtolt, normális esetben több másodperces távolságból kellett volna a mezőny után erednie. Így azonban kimaradt a balhéból, és az újraindítás idejére már a 14. helyen állt, Lance Stroll és Pascal Wehrlein között. Stratégiailag is kedvező helyzetben volt, mert a lágy keverékű Pirellik voltak az autóján.
Ezt kihasználva sorban végigelőzgette a mezőnyt, és a 9. körben már pontszerző helyen állt. A 20. körben, Alonsót maga mögé utasítva feljött a 6. helyre, és mindössze 18 másodpercre volt az élen álló Vetteltől, a Mercedestől a rádión folyamatosan kérdezgetve a különbséget kettejük között. Mivel ő csak a 43. körben cserélt kereket, 15-16 körrel a szuperlágy gumikon startoló élboly után, és akkor a gyorsabb keverékre váltott, a végén rohamot indíthatott még a dobogóért is.
A 3. helyezett Räikkönent végül nem sikerült megelőznie, mert addigra túl sokat vett ki a gumijaiból, de a 4. hellyel is elégedett volt. Vettel két hete, Mexikóban ugyanerre tornázta fel magát a rajtnál történt ütközésük után. „Élveztem. A gokartos éveimre emlékeztetett, amikor eleinte szinte mindig hátulról startoltam – mondta Hamilton, aki Pérezzel különösen szép csatát vívott a 7. helyért.
Ez remélhetőleg mindenkinek megmutatja, hogy még mindig ég a tűz a szívemben, belül fiatal vagyok, és rengeteg verseny van bennem.
Amikor az ember a legjobb akar lenni, hibáknak nincs helye, de néha óhatatlanul becsúsznak. Ez is hozzátartozik a fejlődéshez."
Hamilton végül csupán 5,5 másodperccel a győztes Vettel után szelte át a célvonalat, és a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elismerte, hogy mivel új volt a motorja, maximális teljesítményen járathatta. Igaz, úgy vélte, Vettel csak kontrollálta a tempót, nem taposott ki mindent a Ferrariból – kivéve az utolsó köröket, amikor Hamilton már veszélyes távolságban volt tőle. „Akkor 1-es motorüzemmódba kapcsoltak, az az időmérőre való – mondta Wolff. – Szerintem a nyers tempó alapján ma Lewis volt a leggyorsabb, ezért megérdemelte volna a győzelmet, még ha Sebastian tartalékolt is."
Akárcsak Hamilton, a két éllovas számára is a rajt bizonyult a verseny legsorsdöntőbb részének. Miután a Q3 végén 38 ezredmásodperces előnnyel megszerezte a pole pozíciót, Bottas hiába indult nagyjából egyszerre Vettellel, a kigyorsítás későbbi fázisában kipörögtek a kerekei, és így a Ferrari pilótája az első kanyarnál kifékezte őt, beerőszakolva az autóját a szűk résbe a belső íven.
A rajtom elejét nagyon jól kaptam el, de aztán kicsit kipörögtek a kerekeim, ezért azt hittem, elpuskáztam a lehetőségemet.
Azt hiszem, Valtterinek még komolyabb gondjai voltak, úgyhogy belül megtámadhattam, amin szerintem egy kicsit meglepődött – magyarázta Vettel. – Ez kulcsfontosságú pillanat volt, az utána következő köröket pedig keményen megnyomtam. Mindent megtettem, hogy kiépítsek egy kis előnyt, és az élen kontrollálhassam a versenyt."
Bottas azonban nem hagyta lerázni magát: a hátránya az első etapban 1,5-2 másodperc körül ingadozott. Ez ahhoz nem volt elég, hogy a DRS-sel megtámadja a Ferrarit, egy elé vágási kísérlethez viszont csábítóan kicsinek tűnt, és a Mercedes a 27. körben meg is próbálkozott vele. „Ez kissé elkeseredett kísérlet volt a részünkről. Tudtuk, hogy fél másodperc hiányzik, de muszáj volt csinálnunk valamit" – ismerte el Wolff.
A húzás kis híján bejött. Bottas a bokszból kifelé, a friss lágy gumikon gyorsabb volt a vártnál, így a következő körben kereket cserélő
Vettel csak azért tudott előtte maradni pár méterrel, mert a Ferrari szerelői 6 tizedmásodperccel hamarabb végeztek mercedeses kollégáiknál.
Bár a lágy gumik általában inkább a Mercedesnek kedveznek, a rövid, de a strapás interlagosi körben, a péntek délutánihoz hasonlóan tűzforró, 55-60 fokos aszfalton a szokásosnál kisebb volt a különbség a két keverék között. Ami azt illeti, Vettel a második etapban erősebbnek tűnt Bottashoz képest, mint az elsőben, és végig tartotta tőle a 2-3 másodperces távolságot.
„Nagy kár, hogy a rajtnál elvesztettük a vezetést. Utána hasonló volt a tempónk – vélte Bottas. – Igyekeztem nyomást gyakorolni Sebastianra, de nem lett eredménye."
Vettel a 47. alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére F1-es pályafutása során, a Ferrari idei 5. nagydíjgyőzelmét aratva a csapatot az utóbbi két hónapban sújtó csapásokat követően, Räikkönen pedig a 7. dobogós helyét szerezte a szezonban. A finn végig erős tempót diktált: a táv nagy részében közelebb volt Bottashoz, mint Bottas Vettelhez, és a végén sem jött zavarba, amikor Hamilton a lágyabb gumikon megpróbálta megelőzni.
A Red Bull ezúttal nem jelentett igazi veszélyt a Mercedesre és a Ferrarira. Verstappen eleinte közel maradt Räikkönenhez, de aztán hamar panaszkodni kezdett a gumik miatt, és végül egy második kerékcserét is kiimádkozott a csapatától, mivel pozíciót már úgysem vesztett vele, holott a többiek csak egyszer álltak meg a bokszban. A friss szuperlágy Pirelliken legalább a leggyorsabb kört megfuthatta.
„Ez volt a legjobb hely, amit ma elérhettünk. Az egyenesben rengeteg időt otthagytunk, ezt mindenki láthatta, amikor Lewis elhúzott mellettem – mondta Verstappen.
Az etapok első 10-15 körében versenyképesek voltunk, ezzel azonban túl sokat vettünk ki a gumikból a balansz miatt, amely nem volt olyan jó, mint Mexikóban."
Az utolsó pontot a meggyőző teljesítményt nyújtó Nico Hülkenberg szerezte meg, aki maga mögött tartotta csapattársát, Carlos Sainzot, de ez előtte autózó Massa-Alonso-Pérez hármassal nem tudta tartani a lépést. A Renault ezzel egy ponttal közelebb került a konstruktőri tabellán előtte lévő Toro Rossóhoz egyetlen fordulóval a szezon vége előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük Olvasóinkat a Brazil Nagydíj élő közvetítésében! Valtteri Bottas és Sebastian Vettel csatája várható az élen a pontverseny 2. helyéért, a mezőny végéről pedig Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo próbál majd felzárkózni. Izgalmasnak ígérkezik!
A brit pilóta autójának specifikációján változtattak az időmérő után, ezért még a rajtrácsra sem állhat fel. Ez jól jöhet neki, hiszen egy esetleges rajtbalesetet elkerülhet, viszont ha nem törik össze egymást az ellenfelek, nehezebb dolga lesz a felzárkózással.
A Mercedes négyszeres világbajnoka szombaton tőle szokatlan hibát vétett, amikor összetörte az autót a Q1-ben.
Rutinos F1-nézőknek feltűnhetett, hogy nem ő volt az első, aki ebben a kanyarban balesetet szenvedett nem sokkal azután, hogy bebiztosította az adott évi világbajnoki győzelmét. Michael Schumacher is így járt 2004-ben, amikor már megnyerte a 7. címét.
Tegnap már megerősítették a védelmet a pálya környékén, Ruth Buscombe, a Sauber stratégája így is bajba került, amikor egy másik autó szándékosan nekiment az ő járművének. Felipe Massa sajnálatát fejezte ki a közállapotok miatt.
Állítólag három érdeklődő is nyitott a pálya megvásárlására, köztük lehet maga Bernie Ecclestone is, aki részben Brazíliában él, kávét termel feleségével. A vevőnek állítólag kötelessége lenne megtartani a Brazil Nagydíjat.
A Pirelli szerint az egy kiállásos taktika a leggyorsabb a Brazil Nagydíjon, de elképzelhető, hogy valaki agresszív hozzáállást követve inkább kétszer áll majd meg. A megmaradt gumiszettek száma alapján az élmezőny inkább egyre készül.
A McLaren pilótája az idei legjobb rajthelyét szerezte meg, a 6. helyről indulhat Interlagosban. Nehéz dolga lesz, mert a végsebességek terén a McLaren Honda továbbra is nagyon gyenge, tegnap csak Stoffel Vandoorne volt lassabb nála a mért ponton.
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője arról kérdezte Cyril Abiteboult, a Renault Sport Racing ügyvezetőjét, hogy Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megölelné-e őt. Abiteboul azt mondta, Horner "mindig imád engem, amíg nincs valami baj."
Sokkal melegebb van ma, mint eddig volt a hétvégén, 51 fokos a pálya. Ez jól jöhet a Ferrarinak.
Elektromos hiba merülhetett fel Kimi Räikkönen autóján, a finn pilóta viszont Sebastian Vettellel ellentétben elment meghallgatni a himnuszt. Vettel megrovást kapott, mert Japánban inkább a szerelőivel maradt.
A pálya hőmérséklete még magasabb lett.
Kezdődik a felvezető kör, a Ferrari szurkolókat Sebastian Vettel ijesztgette azzal, hogy a vártnál jóval később indult el. Felipe Massa rádión mond köszönetet az utolsó hazai versenye előtt.
Ricciardo nem tudta átvészelni az első két kanyart. Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Alonso, Massa, Pérez, Hülkenberg, Sainz, Gasly a sorrend.
Ricciardo folytatni tudta a versenyt, Vandoorne is bajba került a rajtnál, miatta kellett beküldeni a Safety Cart. Tőlük függetlenül Romain Grosjean és Esteban Ocon is összeakadt.
Magnussen nekiment Vandoorne-nak a rajtnál, miattuk pördült meg Ricciardo is a rajtnál, az ő autója azonban sértetlennek tűnik. Tőlük függetlenül Ocon és Grosjean is megpördült ott, ahol tegnap Hamilton a falnak ment, így megszakad Ocon 27 verseny óta tartó célba érési sorozata.
Hamiltonnak jól jött a baleset, így feljött a 14. helyre, ráadásul a mezőny is összetorlódott. Ricciardo a 17. és utolsó, de a pördülés után kereket cserélt.
Még marad is, mert Stoffel Vandoorne kissé tanácstalanul áll a pálya szélén. Fernando Alonsónak szóltak, hogy Wehrlein, Grosjean és Ricciardo lágy gumikra váltott, és a mérnök szerint megpróbálnak végigmenni.
Interlagos nem a tipikus erőpálya, de előzni csak a két hosszú egyenes végén lehet. Ha a Mercedestől megkapja a legerősebb üzemmódokat, könnyedén előrébb lépkedhet a DRS és az erőforrás segítségével.
Nagyon összerázta a mezőnyt, aztán meglépett Bottastól, akit Kimi Räikkönen rögtön üldözőbe is vett, de a DRS nélkül esélytelen volt az előzés.
Nem tudott mit tenni, a Williams gyorsabb volt. Hamilton is megkezde a felzárkózást, mindenhol próbál előrébb lépni. Már a 13. helyen halad. Vettel 1:13.666-tal a leggyorsabb, 6 tizedet vert Bottasra.
A Mercedes pilótája már a 12. helyezett, Ricciardo is megelőzte Wehrleint és Grosjeant, most a 15. helyezett.
Újabb leggyorsabb Vetteltől, 1:16.649-cel, de Bottas is tudott 814-et. Räikkönen kezd lemaradni tőlük, Hamilton már a 11. helyezett, Ericsson könnyű préda volt a számára.
Pierre Gasly sem volt ellenfél a számára. Lassan az élmezőny is aggódhat, mert Hamilton már elég jól áll, és ő még felteheti a szuperlágy gumikat a verseny végén.
Ezt előzésnek nem is lehet nevezni, Hamilton egyszerűen elrobogott a Renault mellett az egyenesben. A Mercedes most csak 0,5 másodperccel lassabb Vettelnél.
Ugyanazt játszotta el Lance Stroll ellen, amit Kimi Räikkönen ellen Monzában, feljött a 12. helyre. Lewis Hamilton közben Nico Hülkenberget is lehagyta, és a 8. helyen száguld. Sebastian Vettel nem kifejezetten gyors az élen, de így is kényelmesen vezet Valtteri Bottas előtt.
A hátránya mindössze bő 12 másodperc Vettel mögött, megelőzendő pilóták akadnak bőven, de a futam végén felteheti a szuperlágy gumikat. Már utolérte Pérezt is.
A mexikói pilóta nem adta olcsón magát, de Hamilton nagyon okosan helyezkedett az Ezüstnyíllal. Ez az előzés inkább rajta múlt, mint az autón.
Sőt, Sainzot már meg is előzte, papíron egyforma motorral. A DRS nagyon sokat segít az egyenesben. Erre vágyna Verstappen is, közel megy Räikkönenhez, a rádión azt mondta, hogy gyorsabb is, de beragadt a Ferrari mögé.
A legutóbbi körben viszont a Mercedes pilótája volt a gyorsabb. Hamilton még mindig csak 15 másodpercre van tőle.
Hamilton viszont mindkettejükhöz közelít, körönként fél másodpercet hoz rajtuk, így nemsokára támadhatja a McLarent. Räikkönen a gumikkal küszködik.
Eddig nem tudtak kommunikálni vele, de most már újra működik a kommunikáció. Ricciardo közben megelőzte Hülkenberget is, és feljött a 9. helyre.
Az időmérő után még azt ígérte, hogy küzdeni fog Hamilton és Ricciardo ellen, de inkább elengedte a Mercedest. Ez okos húzás lehet, mert Massa ellen hátha profitálhat a DRS-ből Hamilton mögött.
A célegyenesben még korai volt, de a 3-as kanyar előtt kifékezte a Williamst. A 21. körben, még a versenytáv harmada előtt feljött az 5. helyre, most Verstappen mögé érve elkezdhet hajtani az élmezőnyre. Bottastól azt kérik, hogy igyekezzen Vettel után.
Tiszta pályán lágy gumikkal is a leggyorsabb, 1:13.485-tel siet, bő 3 tizedet hozott Verstappenen. Grosjeant közben 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, mert kiütötte a rajt után Ocont. Így is az utolsó.
Ő viszont a kopott szuperlágyakkal csak 1:13.636-ra képes. Räikkönen és Verstappen is egyéni legjobb kört futott.
1:13.320-ra volt képes, ebből még bármi lehet a verseny végéig. A Mercedes új motorja bírni fogja a hajszát.
A legutóbbi, 1:13.124-es köre majdnem másfél másodperccel gyorsabb Verstappenénél, aki a rádión panaszkodik, hogy nagyon szenved a gumik miatt.
Bottas lágy gumikra váltott, Verstappen viszont vezethetetlennek nevezte az autóját. Massa is lágy gumikat kapott, Hamilton újabb másfél másodpercet hozott Verstappenen.
A német pilóta is lágy gumikat kapott, Verstappen is követte őket a bokszba, szintén lágyakért. Így Räikkönen vezet Hamilton, Vettel, Bottas és Ricciardo előtt.
Közben Ricciardo megelőzte Pérezt, és a Ferrari kihívta Räikkönent is a bokszba. Ezzel Hamilton átvette a vezetést. A finn pilóta visszaért Ricciardo elé.
Használt, lágy gumikkal ő áll az élen, 1:13.271-et futott, Vettel 1:12.996-tal új leggyorsabb körre volt képes, de mögötte Bottas (a turbulencia miatt hátrányosabb helyzetben) csak 1:13.224-et, bár neki is ez volt az egyéni legjobbja.
Valószínűleg utoléri majd a Mercedest, amire még egy körülbelül 22 másodperces kerékcsere is vár a későbbiekben. A Ferrari lerázta Bottast. Mögöttük Räikkönen és Ricciardo következik, szóltak neki, hogy Verstappen üldözi őt, és kérték, hogy ne tartsa fel. Tudomásul vette.
Úgy lehúzódott, mintha lekörözés lenne. Verstappen egyelőre lassabb a 4. helyezett Räikkönennél, akinek szóltak, hogy Hamilton is veszélyes lesz rá a végén.
Most az övé a leggyorsabb kör 1:12.945-tel, három tizedet hozott Hamiltonon, Verstappenhez képest viszont csak századokkal volt jobb.
Az ő szempontjából az a gond, hogy ha kiáll, ugyanúgy az 5. helyre fog visszatérni, mert legutóbb Verstappen 1:12.864-gyel megint a leggyorsabb volt. Szuperlágy gumikkal kellene előzgetnie az utolsó etapban.
Szerencsésen alakult a verseny első fele a bokszból rajtoló Lewis Hamilton számára, egy rajtbaleset és egy korai Safety Car miatt több helyet is tudott javítani, majd a Mercedes erőforrást kihasználva gyorsan előrelépett az 5. helyre. A kerékcserék miatt egyelőre ideiglenesen átvette a vezetést, neki még egyszer meg kell látogatnia a bokszot.
Ekkor Sebastian Vettel visszaveheti majd a vezetést Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen előtt, akit Max Verstappen és Hamilton üldözhet majd a dobogós helyekért.
A Red Bull pilótájának elmondták, hogy az élmezőny hány kört bírt ki az első etapban a szuperlágy gumikkal, de hozzátették, hogy sok kört megtettek a Safety Car mögött is. Ricciardónak még várnia kell, hogy kereket cserélhessen, de nyugodtan beletörődött ebbe.
Valószínűleg átmeneti szemcsésedés után Verstappen ismét rákapcsolt, és 1:12.763-mal folytatja Räikkönen üldözését. Bő 4 tizedet hozott rajta az előző körben.
Óvatosnak kellett lennie, mert Stroll a célegyenes végén kamikaze-manőverrel próbálta megelőzni Grosjeant, de ez nem sikerült neki. Utána egy fél kör kellett ahhoz, hogy elengedje Hamiltont, aki ezzel nagyjából 1,3 másodpercet vesztett.
Hartley műszaki hiba miatt kiesett.
Összességében ő 0,3 másodperccel kevesebbet vesztett Stroll és Grosjean mögött. Nemsokára Bottasra is ez a feladat vár.
Megkapja a szuperlágy gumikat. Most fog nagyon felgyorsulni az élmezőnyhöz képest. Mintha erre vártak volna a Red Bullnál, rögtön kihívták Ricciardót is.
A pontszerzők helyein már mindenki megjárta a bokszot, így érdemes áttekinteni az állást:
Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Hamilton (szuperlággyal), Massa, Ricciardo (szuperlággyal), Alonso, Pérez, Hülkenberg.
Ez várható volt, fogy az üzemanyag és új a szuperlágy szett: Hamilton legutóbbi köre 1:12.423 volt, bő 2 tizedet faragott Verstappenen. Hamiltonnak azt mondta a mérnöke, hogy a dobogóra hajtanak.
Amíg bírják a gumik, most ez lesz: az előző köre 1:12.012 volt, most 1 másodpercet hozott Verstappenen. Ricciardo közben nagy csatában megelőzte Massát és mehet Hamilton után.
A 2-es kanyarból kifelé szeszélyessé vált az autója. Hamilton hátránya 6,6 másodperc Verstappenhez képest, Räikkönen további 4-re van. Ricciardo 24-re van Hamiltontól, neki elég kilátástalan a helyzete.
A bokszkiállás miatt megint Grosjean és Stroll mögé került, és újra le kellett köröznie őket. Kivételesen ő is morgott, bár inkább sóhajtott egyet a lekörözés és az időveszteség miatt.
És kereken 20 köre van utolérni. A legutóbbi körben 9 tizedmásodperccel volt gyorsabb nála, de ez a különbség a gumikopás miatt várhatóan csökkenni fog.
Miután Hamilton megint lekörözte, kihívták a bokszba. Egy csúsztatott rádió-bejátszás szerint Grosjeannak csak ekkor mondták el, hogy időbüntetést kapott, ami természetesen jól felbosszantotta. Nem mintha bármire lenne esélye, az utolsó helyeken haladt.
Azt mondta, kőkemények az abroncsok, a mérnöke a fékerő-eloszlás átállítását javasolta neki. Hamilton már nem tud lényegesen gyorsabb lenni az élmezőnynél, Vettel 1:13.206-ra volt képes, ő 1:12.598-ra. Ez még mindig számottevő, de ha a lágyak kibírják, nem lesz könnyű előzni.
Azóta üldözi a Williamst, hogy Massa megelőzte őt a Safety Car utáni repülőrajtnál, de nem látni, hogy a Honda motorral hogyan fog lenyomni egy Mercedes erőforrást.
Ricciardónak nemrég azt mondták, hogy hasonlóan viselkedik az ő szuperlágy abroncsa, mint a többiek lágy gumijai, lehet, hogy Hamiltonnál is időszaki szemcsésedés fordult elő. Ennek vége lehet, mert megint 1:12-es körre képes.
Lehetetlen volt kivédeni Hamilton támadását a 3-as kanyar előtt. Nem rajta múlt, hogy Hamilton átvette a 4. helyet tőle. Räikkönen 4,9 másodperccel jár előtte, és 1:12.638-cal egyéni legjobb kört futott.
Hamilton 1:11.932-vel kereken 8 tizedmásodpercet faragott Räikkönen előnyéből, és nem úgy tűnik, hogy Räikkönen ezzel a tempóval odaér a dobogóra.
Mérnöke eleinte kételkedett abban, hogy így vissza tudnák nyerni a mostani helyüket, de ez alaptalannak bizonyult, mert így is simán visszajött Ricciardo elé, új szuperlágy gumikkal. Ha most jönne egy gyors Safety Car, nagy szerencséje lenne. Hamilton 1:11.845-tel továbbra is a leggyorsabb.
Nagy kérdés, hogy mi lesz, ha megelőzi a Ferrarit. Ha Bottast is megelőzné, de Vettelt nem, akkor Bottas minden esélyét elvesztené a világbajnokság 2. helyére. Verstappené a leggyorsabb kör 1:11.044-gyel.
Mexikóban kiderült, hogy a Red Bull pilótáinak bónusz jár, ha az övék lesz a leggyorsabb kör. Egyelőre Verstappené, és valószínűleg ezt ma már csak ő javíthatja tovább.
A brit pilóta elfékezte magát a célegyenes végén, ezért maximum a következő kör elején tud majd támadni, mert a kanyargós részen nem lehet előzni, ha az ellenfél nem követ el hibát.
Most nem is volt veszélyesen közel hozzá Hamilton, úgy sem, hogy Räikkönen elfékezte magát a célegyenes végén. Nagy csata zajlik a dobogóért.
Stroll közben defektet kapott egy újabb elfékezés után, hasonlóan kezdett leválni a futófelület a bal első kerekéről, mint a Ferrarikról Silverstone-ban.
Lehet, hogy már nem maradt elég tapadás Hamilton abroncsaiban, hogy a kritikus kigyorsításokat jól megcsinálja. Räikkönennek oda kell figyelnie, de nagyon komoly helyezkedésre eddig nem volt szüksége.
Ezzel hatalmas lépést tett a világbajnoki pontverseny 2. helyének megszerzése felé. Räikkönen bejött a 3. helyre a nagyot autózó Hamilton előtt. Az utolsó körben nagyot meccselt Massa, Alonso és Pérez, végül ebben a sorrendben értek be a 7-8-9. helyen Ricciardo mögött. Az utolsó pontszerző Hülkenberg lett.