Vágólapra másolva!
A Mercedesnél és a Renault-nál is nyomasztja a menedzsmentet, hogy növekednek az F1 költségei, ami visszavetheti az istállók szereplésének megtérülését is.

Az anyavállalat, a Daimler AG menedzsmentje egyelőre nem kommentált, de a résztulajdonosok, Niki Lauda és Toto Wolff egyre többet károg az F1 jövőjével kapcsolatban. A vitákat elsősorban a 2021-re javasolt erőforrások váltották ki, mert a gyártók aggódnak, hogy az új motorok nem tesznek majd jót a sportnak, drágábbak lesznek, és ronthatják a részvételük megtérülését.

A korábbi háromszoros világbajnok Niki Lauda odáig ment, hogy azt mondta, szerinte a Liberty Media miatt aggódni kell az F1 jövőjéért, és bár Christian Horner szerint Laudának nincs igaza, ő a Globónak megint azt mondta, hogy a Liberty-nek már volt elég ideje megérteni a sportot, és szerinte a Mercedes mellett több csapat is aggódik az F1 változásai miatt.

Különböző autók kellenek az F1-be Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Átalakították az F1-et, számos szakembert felvettek, de ez évente 70 millió dollárba kerül, így a csapatoknak kevesebb jut. Még mindig nem tudjuk, mennyit osztanak szét közöttünk 2018-ban – mondta Lauda, aki a műszaki javaslatokat sem nézi jó szemmel. – Amikor (a Liberty-vel) beszélek, mindig azt érzem, hogy a NASCAR-hoz hasonló rendszert akarják, ahol

Lauda szerint az F1-es küzdelemben a legjobb autót, a legjobb tervezőket és a legjobb pilótákat egyszerre tisztelik, úgy véli, ezt Ross Brawnnak tudnia kellene. Üzlettársa, a Mercedes-csapatban szintén részvényes Toto Wolff a Bild am Sonntagnak azt mondta, Bernie Ecclestone 50 év alatt „valami nagyszerűt” épített, és „most a mi felelősségünk, hogy maradjon is nagyszerű.”

A Mercedes és a Renault is morog Forrás: AFP/Evaristo Sa

A Mercedes mellett a Ferrari és a Renault is bírálta az új erőforrás-tervezetet. Cyril Abiteboul az Auto Motor und Sportnak leszögezte, a 2021-re javasolt motor új, „ami új fejlesztést, új projektet, talán több embert, és nagyobb befektetéseket igényel. A második probléma, hogy nem tudjuk, milyen lesz a Forma-1 2021-ben, beleértve a költségcsökkentést és a pénzek elosztását.”

Abiteboul szerint a motorkoncepció lényege az MGU-H eltávolítása, és ezt manapság jó ötletnek tartja, de nem biztos abban, hogy a jövőben is az lesz.

„2020-ra megoldjuk a gondjainkat, és onnantól olcsóbb lesz a gyártóknak és az ügyfeleknek, mégis újrakezdenénk egy teljesen új motorkoncepcióval – lamentált. – Megint lesznek gyártók, akik előállnak jó vagy rossz megoldásokkal, és megint két csoportra szakad majd a mezőny. Nem látom okát, hogy eltérjünk a mostani koncepciótól.”

Ecclestone sem ért egyet

Noha a 2014-ben bevezetett 1,6 literes hibrid erőforrásokat rendszeresen ostorozta, Bernie Ecclestone most mégis azt mondta, hogy kisebb változtatásokkal meg kellene tartani őket. „Az a baj, hogy már egy vagyont elköltöttek ezekre a rohadt motorokra, és nem akarnak megint pénzt kérni az igazgatótanácsoktól, hogy módosítsanak rajtuk” – mondta Ecclestone a gyártókról.

Ecclestone szerint a gyártóknak csak meg kellene emelniük az erőforrások fogyasztását és a fordulatszámot percenként 2000-rel. Az F1 korábbi ügyvezetője úgy véli, a Liberty jó szándékkal nyúlna a sporthoz, de rossz módszereket választanak. Úgy véli, csak meg kellene nézni, hogy mikor volt az F1 a legnépszerűbb.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!