VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, action during the 2017 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 26 to 29 in Mexico - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Esély sem volt arra, hogy jövőre ne lépjen életbe a korábban elfogadott szabálymódosítás, miután a Ferrari hallani sem akart erről. Lewis Hamilton nem lesz boldog.
A Red Bull megpróbált lépni a motorszabályok további szigorítása ellen, tudta meg a Motorsport.com, azonban a portál értesülése szerint a stratégiai munkacsoport legutóbbi ülésén a küldöttek a szavazásig sem jutottak el az ügyben, mert a Ferrari jelezte, hogy nem támogatják Christian Horner ötletét.
Az istállók korábban elfogadták, hogy jövőre a teljes, 21 futamos szezont összesen három erőforrással teljesítsék az eddigi négy helyett, de nyilvánvaló, hogy a komédiába illő rajtbüntetések nélkül ez valószínűleg nem sikerül. Ez fokozhatja a szurkolók elégedetlenségét, hiszen szinte folyamatos, hogy jó eredményre esélyes pilóták rajtbüntetéseket kapnak motorcsere miatt.
Legutóbb Lewis Hamilton bírálta a tervezetet, attól tartva, hogy elvész a sprintelés lehetősége az F1-ből, és a még nehezebbé váló autók miatt „buszversenyt” futnak majd. Az ügyet Christian Horner vitte a stratégiai munkacsoport elé, ahol alapból elég rossz esélyekkel indult, hiszen minden érintett csapat támogatására lett volna szüksége, de valójában elsősorban
a négy motorgyártót kellett volna meggyőznie, de a Ferrarit nem tudta.
A Scuderia állítólag közölte, nem nyitottak a szabály fellazítására, mert már időt és forrásokat fordítottak arra, hogy a motorjuk jövőre megfeleljen a szabályok adta követelményeknek, és elég megbízhatóan működjön. Innentől nem volt kérdés, hogy mi lesz a javaslat sorsa, mert egyhangú szavazásra lett volna szükség.
Bár a stratégiai munkacsoportban érdekelt csapatok gyakran megállapodnak a nekik kedvező álláspontról az FIA és egyéb testületek ellen, manapság sem ritka, hogy az ellenfelek a tárgyalóasztalnál is kiszúrnak egymással.
Legutóbb a McLaren tett keresztbe a cápauszonyok megtartásának, miután a csapatok korábban megállapodtak abban, hogy 2018-tól száműzik az autókról a népszerűtlen idomokat, de később visszakoztak volna.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!