Ferrari's German driver Sebastian Vettel (L) and Mercedes' British driver Lewis Hamilton touch during the Formula One Mexico Grand Prix race at the Hermanos Rodriguez circuit in Mexico City on October 29, 2017. / AFP PHOTO / YURI CORTEZ
Vágólapra másolva!
Sem a kötelező minimumtömeg emelésével, sem a motorkeret szűkítésével nem ért egyet, szerinte a jövő évi változások ártanak a sportág izgalmának.
Lewis Hamilton aggódik, hogy a vezetési és a nézői élmény rovására változtatnak több szabályon is a Forma-1-ben a következő szezontól: konkrétan az autók (pilótával együtt mért) minimális tömegének megemelésére, illetve a motorkeret szűkítésére gondolt. Előbbire a körülbelül 10 kilós glória bevezetése miatt van szükség, utóbbit a költségcsökkentési tervek indokolják.
A glória miatt növekedni fog a jelenleg 728 kilogrammos, a pilótával együtt mért alsó határérték az autók tömegére, de a négyszeres világbajnok szerint ezzel rontanak a versenyzés színvonalán.
A jövő évi autónk olyan lesz, mint egy busz. Annyira lomha lesz, mint egy NASCAR-kocsi. Megnőnek a féktávok, a fékek folyamatosan izzani fognak, pengeélen fogunk táncolni velük"
- vetítette előre.
"Tudom, hogy ez pesszimistán hangzik, de mi, versenyzők gyors, mozgékony autókat akarunk vezetni, amelyekkel minden körben támadhatunk. Sajnos ez alapvetően nincs így."
A vasárnapi Brazil Nagydíjon neki erre kivételesen lehetősége volt, ám csak annak köszönhetően, hogy az időmérőn elkövetett hibája miatt eleve a mezőny végéről kellett rajtolnia, és a Mercedes úgy döntött, ha már úgysincs vesztenivalójuk, beszerelnek az autójába egy vadonatúj motort. Mivel ezzel a szokásos négy-öt helyett csak két versenyt kell teljesítenie, bátran végig a maximumon járathatta.
A brit nincs elragadtatva, hogy a versenyzők 2018-tól négy helyett csak három motort használhatnak büntetés nélkül egy idényben.
"Ez sem tetszik. Szívás - ismerte el. - A vágtatás hiányzik az F1-ből. Az élmezőny tagjai általában spórolnak."
"Nem hiszem, hogy a nézők ettől lerágnák a körmüket. A legizgalmasabb versenyeken, főleg azokon, melyeket esőben rendeztek, nem voltak kötöttségek. Nem vagyok biztos benne, hogy a felhasználható motorok számának csökkentése helyes irány."
Bár ez a változtatás a költségek csökkentését szolgálja, lehet, hogy visszafelé sül el, ugyanis az állóképesség javítása érdekében a gyártóknak extra kiadásai lesznek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!