SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 12: Sebastian Vettel of Ferrari celebrates the victory in 2017 Formula One Brazil Grand Prix at the Jose Carlos Pace racetrack in Sao Paulo, Brazil on November 12, 2017.
Dario Oliveira / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Bottasszal szerinte teljesen azonos tempóra voltak képesek, de Hamilton vágtáját annak ellenére sem érezte veszélyesnek, hogy tudta, mennyire közel került hozzá a verseny végén. Azért elismeri, hogy a Mercedes gyorsabb volt Brazíliában.
Sebastian Vettel a vasárnapi Brazil Nagydíjon nyolc verseny után tért vissza a dobogó tetejére, amikor lerajtolta a pole-ból induló Valtteri Bottast, aztán a tempót kontrollálva végig megtartotta a vezetést, jóllehet, a Mercedestől soha nem sikerült 2-3 másodpercnél jobban elszakadnia.
Az idei ötödik győzelmét arató német elismerte, hogy a jó rajt jelentette a kulcsot a sikeréhez, mert egyébként Bottasszal egyformán gyorsak voltak.
„Végig keményen nyomtam a gázt. Azt hiszem, Valtterinek szóltak, hogy gyakoroljon rám nyomást, amit meg is tett, de DRS-távolságba szerencsére nem tudott kerülni hozzám – mondta Vettel. – Ehhez az volt a legfontosabb, hogy a pálya középső szektorában kicsit lerázzam, amivel megnehezítettem a dolgát. Szerettem volna jobban elszakadni tőle, hogy 1,5 másodpercnél nagyobb előnyből diktálhassam az iramot."
„A bokszkiállások után, amelyek szorosan alakultak, valamivel jobban meg tudtam lépni. A második etap első néhány körében kiépítettem egy kis különbséget, és onnan a verseny további részében már jobban kézben tarthattam a dolgokat, de lényegében egyforma volt a tempónk."
A szombati kicsúszása miatt a bokszból rajtoló Lewis Hamilton hátránya a futam egy szakaszában 17-18 másodperc is volt, végül mégis csupán 5,5-tel a győztes Ferrari mögött ért célba,
és ha Kimi Räikkönen nem akasztja meg a rohamát, akár Vettelre is veszélyes lehetett volna. Ő azonban azt állítja, nem aggódott a közeledése miatt.
„Nem igazán. Nyilván láttam, hogy pont előlem állt ki kereket cserélni, tehát le kell majd dolgoznia egy bokszkiállásnyi időt, de az idén nem most tapasztaltuk először, hogy a fordított stratégiának megvannak az előnyei – mutatott rá. – Aki elölről indul, annak persze nem túl vonzó, hátrébbról viszont, ahonnan ő kezdte a versenyt, jó lehet. Ebből a szempontból előnyben volt, hiszen a pálya a végére jobb állapotba került, és ő az egyértelműen gyorsabb szuperlágy gumikat használta, de Lewis nagyon gyors volt, ez tény."
Vettel és a mögötte befutó Bottas ezzel az idei dobogós helyezések számában utolérte a világbajnok Hamiltont: mindhárman tizenkétszer végeztek az első három között. A német amiatt különösen elégedett volt, hogy a csapattársa is felkísérte oda.
Räikkönen ezúttal képes volt hozni Vettel tempóját, a 71 kör után mindössze 4,6 másodperccel mögötte szelte át a célvonalat.
„El kell ismernem, hogy az első gumiszettel kicsit problémás volt a balansz, de az etap végére javult – magyarázta a finn. – A második szett már remekül működött, az autó jól vezethető volt, ezért fel tudtam zárkózni az előttem lévő srácokhoz, ezen a pályán azonban ilyen kis sebességkülönbség mellett lehetetlen előzni."
Vettelhez hasonlóan Räikkönen sem aggódott Hamilton miatt, pedig neki 5 körön át többször is vissza kellett vernie a teljesen feltekert motorral rohamozó Mercedes támadásait.
„Tisztában vagyok vele, hogy borzasztóan gyorsak, amikor maximális teljesítményt, rásegítést és DRS-t is használnak, ilyenkor az egyenes végén rengeteget nyernek – mondta a Mercedesről. – De fogalmazzunk úgy, hogy biztonságosnak éreztem azt az előnyt, amit az utolsó három kanyarban ki tudtam autózni, kicsit meg is lepett, hogy nem sikerült közelebb kerülnie hozzám."
Ezért nem aggódtam különösebben, bár az első kanyarnál párszor elfékeztem magam, mert túl sokat néztem a tükröt. Pedig nem is fékeztem igazán keményen."
Vettel sikerével a Ferrari már öt győzelmet ünnepelhetett az idén, ami legutóbb 2010-ben, még Fernando Alonsóval jött össze a Scuderia számára.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!