Vágólapra másolva!
Bottasszal szerinte teljesen azonos tempóra voltak képesek, de Hamilton vágtáját annak ellenére sem érezte veszélyesnek, hogy tudta, mennyire közel került hozzá a verseny végén. Azért elismeri, hogy a Mercedes gyorsabb volt Brazíliában.

Sebastian Vettel a vasárnapi Brazil Nagydíjon nyolc verseny után tért vissza a dobogó tetejére, amikor lerajtolta a pole-ból induló Valtteri Bottast, aztán a tempót kontrollálva végig megtartotta a vezetést, jóllehet, a Mercedestől soha nem sikerült 2-3 másodpercnél jobban elszakadnia.

Az idei ötödik győzelmét arató német elismerte, hogy a jó rajt jelentette a kulcsot a sikeréhez, mert egyébként Bottasszal egyformán gyorsak voltak.

„Végig keményen nyomtam a gázt. Azt hiszem, Valtterinek szóltak, hogy gyakoroljon rám nyomást, amit meg is tett, de DRS-távolságba szerencsére nem tudott kerülni hozzám – mondta Vettel. – Ehhez az volt a legfontosabb, hogy a pálya középső szektorában kicsit lerázzam, amivel megnehezítettem a dolgát. Szerettem volna jobban elszakadni tőle, hogy 1,5 másodpercnél nagyobb előnyből diktálhassam az iramot."

Vettel közelebb került hozzá, hogy bebiztosítsa a 2. helyet az egyéni összetettben Forrás: Anadolu Agency/2017 Anadolu Agency/Dario Oliveira

„A bokszkiállások után, amelyek szorosan alakultak, valamivel jobban meg tudtam lépni. A második etap első néhány körében kiépítettem egy kis különbséget, és onnan a verseny további részében már jobban kézben tarthattam a dolgokat, de lényegében egyforma volt a tempónk."

A szombati kicsúszása miatt a bokszból rajtoló Lewis Hamilton hátránya a futam egy szakaszában 17-18 másodperc is volt, végül mégis csupán 5,5-tel a győztes Ferrari mögött ért célba,

és ha Kimi Räikkönen nem akasztja meg a rohamát, akár Vettelre is veszélyes lehetett volna. Ő azonban azt állítja, nem aggódott a közeledése miatt.

„Nem igazán. Nyilván láttam, hogy pont előlem állt ki kereket cserélni, tehát le kell majd dolgoznia egy bokszkiállásnyi időt, de az idén nem most tapasztaltuk először, hogy a fordított stratégiának megvannak az előnyei – mutatott rá. – Aki elölről indul, annak persze nem túl vonzó, hátrébbról viszont, ahonnan ő kezdte a versenyt, jó lehet. Ebből a szempontból előnyben volt, hiszen a pálya a végére jobb állapotba került, és ő az egyértelműen gyorsabb szuperlágy gumikat használta, de Lewis nagyon gyors volt, ez tény."

Vettel és a mögötte befutó Bottas ezzel az idei dobogós helyezések számában utolérte a világbajnok Hamiltont: mindhárman tizenkétszer végeztek az első három között. A német amiatt különösen elégedett volt, hogy a csapattársa is felkísérte oda.

Räikkönen ezúttal képes volt hozni Vettel tempóját, a 71 kör után mindössze 4,6 másodperccel mögötte szelte át a célvonalat.

„El kell ismernem, hogy az első gumiszettel kicsit problémás volt a balansz, de az etap végére javult – magyarázta a finn. – A második szett már remekül működött, az autó jól vezethető volt, ezért fel tudtam zárkózni az előttem lévő srácokhoz, ezen a pályán azonban ilyen kis sebességkülönbség mellett lehetetlen előzni."

Vettelhez hasonlóan Räikkönen sem aggódott Hamilton miatt, pedig neki 5 körön át többször is vissza kellett vernie a teljesen feltekert motorral rohamozó Mercedes támadásait.

„Tisztában vagyok vele, hogy borzasztóan gyorsak, amikor maximális teljesítményt, rásegítést és DRS-t is használnak, ilyenkor az egyenes végén rengeteget nyernek – mondta a Mercedesről. – De fogalmazzunk úgy, hogy biztonságosnak éreztem azt az előnyt, amit az utolsó három kanyarban ki tudtam autózni, kicsit meg is lepett, hogy nem sikerült közelebb kerülnie hozzám."

Vettel sikerével a Ferrari már öt győzelmet ünnepelhetett az idén, ami legutóbb 2010-ben, még Fernando Alonsóval jött össze a Scuderia számára.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!