Az akkor még gokarttal versenyző Danyiil Kvjatot 2009-ben fedezte fel a Red Bull, és a különböző junior-kategóriákon keresztül egészen a Formula–1-ig kísérték az útját. A Toro Rosso színeiben 2014-ben mutatkozhatott be, majd egy évvel később máris előléptették, és megkapta a Red Bulltól távozó Sebastian Vettel helyét.
Az orosz teljesítménye kissé hullámzó volt ugyan, de nem vallott szégyent
– a Hungaroringen dobogós lett és több pontot szerzett, mint csapattársa, Daniel Ricciardo. Ez még úgy is meglepő volt, hogy az ausztrált gyakrabban hátráltatták műszaki hibák.
A 2016-os idénytől kezdve azonban leszállóágba került Kvjat karrierje, aminek az első egyértelmű jele az volt, hogy a Red Bull már májusban Max Verstappent ültették a helyére, Kvjatot pedig visszaküldték a fiókcsapathoz.
A Toro Rossónál sem találta a korábbi formáját: Carlos Sainz rendre jobban teljesített nála
és a csapat a hozzáállásával sem volt elégedett. Az idei szezonra kapott még egy lehetőséget, de csupán kétszer ért célba pontszerző helyen, ezért a Maláj Nagydíjtól Pierre Gasly vette át a helyét. Kvjatot az sem mentette meg, hogy a Japán Nagydíj után Sainz is elhagyta a csapatot, a Toro Rosso ugyanis a WEC kétszeres világbajnokának, Brendon Hartley-nak szavazott bizalmat.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko egy interjúban kifejtette, nagyon sajnálja, hogy Kvjat és az istálló kapcsolata így ért véget, mert az orosz karrierje nagyon ígéretesen indult – az osztrák ráadásul "teljesen egyetért" azzal a felvetéssel, hogy
Kvjat nagyobb tehetségként érkezett a Forma-1-be, mint Gasly és Hartley.
"Kár, hogy ezt csak a Toro Rossónál és a Red Bullnál is csak az első évében tudta megmutatni – tette hozzá. – Ezután drasztikusan romlott a teljesítménye. A fékekkel és a gumikkal is gondjai voltak, miközben (Daniel) Ricciardónak nem volt ilyen problémája."
Mako szerint Kvjatnak fejben kellett volna összeszednie magát, de ez két szezon alatt sem sikerült neki. "Röviden úgy tudnám összefoglalni, hogy mentális problémái lettek.
Veszített a tempójából, és görcsösebben vezetett. Nem tudjuk, mi lehet az oka.
Sok mindent kipróbáltunk, de nem nyerte vissza a régi tempóját. Fogalmunk sincs, mi történhetett" – mondta csalódottan. A Red Bull így az idény végén végleg megvált Kvjattól,
a Toro Rosso autóit jövőre Gasly és Hartley vezeti majd.
Pedig korábban Marko és Gasly kapcsolata sem volt felhőtlen: a tanácsadónak tavaly nem tetszett, hogy a francia a vártnál nehezebben biztosította be a GP2-es bajnoki címét, Gasly pedig csalódott volt, amiért az idény elején nem őt szerződtette a Toro Rosso.
Az osztrák rámutatott, hogy Kvjat túl sokszor keveredett bele a rajtot követő incidensekbe, és a hibákat követően a hozzáállása sem volt megfelelő. "Visszahúzódott, nem akarta, hogy bárki megmondja neki, mit kellene tennie" - magyarázta.
"Ez nagyon szomorú, mert emlékszem, amikor a GP3-ban Monzában és Spában is állva hagyta az egész mezőnyt. A Toro Rossónál is volt egy olyan versenye, amikor a rajtrács hátuljáról küzdötte fel magát - utalt a 2014-es Olasz Nagydíjra, ahol a 21. rajthelyről indulva csak egy hellyel maradt le a pontszerzésről. - Már Kimi Räikkönent támadta, amikor tönkrementek a fékjei.
Voltak szenzációs versenyei."
Jelenleg úgy tűnik, Kvjat számára egyik csapatnál sem marad hely a 2018-as szezonra. Ugyan az elmúlt hetekben a Williamsszel is kapcsolatba hozták a nevét, egyre valószínűbb, hogy a honfitársa, Szergej Szirotkin fogja megkapni az utolsó szabad ülést.