A Mercedesnél azért különösen büszkék a sorozatban negyedszer elhódított vb-címekre, mert az idei évre jelentősen megváltoztak az aerodinamikai szabályok, és a történelmi tanulságok szerint ilyen esetekben egy csapat csak ritkán tud a csúcson maradni. Emlékezhetünk rá, hogy a csillagos márka is az érvényben lévő motorszabvány bevezetése után taszította le a trónról a a Red Bullt.
A Mercedes főtervezője, John Owen az F1 Racingnek adott interjút, amelyben műhelytitkokat osztott meg a tervezési koncepciójukról. Mint elmondta, mozgásteret akartak hagyni maguknak arra az esetre, ha valami nagyon félresiklana, mert így a fejlesztéssel rugalmasabbak lehettek. Ezért bevállalták, hogy nem egy hibátlan alkotást küldenek pályára.
"Azt a célt tűztem ki a 2017-es autóra, hogy kilencven százalékot hozzunk ki belőle.
Szokatlanul hangozhat, hogy nem száz százalékot jelöltem ki, de új szabályok esetén problémát okoz, hogy nem láthatjuk előre, milyen akadályokkal fogunk találkozni.
Például nem tudhatjuk, hogy a gumik másképp fognak-e viselkedni, mint ahogy kalkuláltunk" - nyilatkozta a főtervező.
"Rengeteg az ismeretlen tényező, ezért ilyenkor olyan autót próbálunk készíteni, amivel a lehető legtöbb eshetőséget lefedjük, elfogadva, hogy talán nem alkottuk meg tökéletesre."
"Számos olyan megoldással készültünk, amelyek lehetővé tették, hogy reagáljunk a tapasztalatokra. Sajnos azonban a legtöbb változtatási kényszert nem sejtettük előre.
Ezekkel szenvedtünk, míg a legtöbb köztes megoldásunk egyáltalán nem igényelt módosítást."
A W8 a mezőny leghosszabb tengelytávú autója volt – az F1.com becslése szerint 21,5 centivel nagyobb volt a távolság a két tengelye között, mint a másik végletet jelentő Williams autóján –,
és a viselkedésén nem mindig tudtak kiigazodni a Mercedesnél,
ezért aggatták rá a "kényes díva" jelzőt is.
Az idény első felében Lewis Hamilton időnként még botladozott, de a nyári szünet után élete talán legjobb formájába lendülve megszerezte negyedik világbajnoki címét. Csapattársa, Valtteri Bottas ezzel szemben nem tudott úrrá lenni a problémákon, és a ferraris Sebastian Vettel mögött összességében harmadikként zárt a tabellán.
Owen elmondta, hogy a motor egyik elemét az utolsó pillanatokban megváltoztatták, de a ráhagyásnak köszönhetően viszonylag egyszerűen hozzá tudták igazítani a kasztnit.
A 2018-as modellel már rámenősebbek lesznek a tervezőirodában.
"Nem tudtuk (az idei év előtt), hova jutunk az aerodinamikai fejlesztésekkel, az autó mely területén kell javítanunk - mondta. - Ha rakosgathatjuk ide-oda az elemeket az autóban, és nem kell minden egyes fejlesztésnél mindent átalakítani, az elég hasznos."
"Jó, hogy volt némi mozgásterünk, a következő autóval pedig már sokkal agresszívebbek lehetünk."
A Mercedesnél úgy tervezik, hogy az új modellen már lehetőségük lesz kikúrálni azokat a gyengeségeket, melyeket nem volt módjuk leküzdeni a W8-cal.