Ferrari's German driver Sebastian Vettel competes to place third in the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 3, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint mindkét fél számára tragikus lenne, ha a Ferrari nem maradna a Forma-1-ben, de úgy tűnik, hogy a Scuderia távozásától egyelőre nem kell félni.
Meghosszabbította szponzorációs szerződését a Ferrari és a Marlboro anyavállalata, a Philip Morris, így a cigarettagyár a következő években is az istálló főszponzora lesz, annak ellenére, hogy 2010 óta semmilyen formában nem láthatók a hirdetések az autókon. Az idén még érvényes megállapodás 2018-ban járt volna le, most több évre írtak alá újra, de nem árulták el, hogy meddig.
A Marlboro már bő 40 éve szponzorálja a csapatot, 1997-től névadója is volt a Ferrarinak, a dohányreklámok betiltása óta elsősorban a reklámfelület megvásárlásával és továbbértékesítésével foglalkoznak, valamint a két márka marketing aktivitások terén is együttműködik, például gyárlátogatások vagy vállalati rendezvények terén.
Vettel újabb három évre aláírt a Ferrarival, a fizetését a Philip Morris szponzori pénze is segít fedezni Forrás: AFP/Andrej Isakovic
A megállapodás nem meglepetés, mert Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója továbbra is a Philip Morris International igazgatótanácsának tagja, Maurizio Arrivabene csapatfőnök pedig a cigarettagyár marketingguruja volt, mielőtt Marchionne a Scuderia élére tette. Az új szerződés azt sugallja, hogy a Ferrari hosszabb távon tervez a Forma-1-ben, azonban
hamarosan ismét fellángolhat a vita,
mert az F1 új tulajdonosa, a Liberty Media folyamatosan célozgat arra, hogy 2021-től lecsökkentenék az élcsapatoknak járó jogdíjakat, és más formában próbálják majd növelni a csapatok bevételeit. Ez a Ferrarit érintené a legrosszabbul, és Ross Brawn, az F1 sportigazgatója már készül arra, hogy összeakaszkodjon korábbi munkáltatójával.
Ross Brawn számos versenyt megnyert Michael Schumacherrel a Ferrarinál Forrás: AFP/Eric Cabanis
„Nagyon sok tárgyalást folytatunk. Természetesen megoldást akarunk találni, mert tragikus lenne a Forma-1-nek és a Ferrarinak is, ha nem folytatnánk együtt, elkötelezett vagyok a megoldás mellett. Kemény egyeztetések lesznek, ezt tudjuk, de azt is, hogy mindenki jobban jár, ha együtt maradunk – nyilatkozta Brawn a BBC 5 Live-nak.
Azt akarjuk, hogy a Ferrari a jövőben is a Forma-1 része maradjon, és ők is a Forma-1-ben akarnak versenyezni”
– tette hozzá a Ferrari korábbi technikai igazgatója, aki azért hagyta el a céget, mert csapatfőnöknek nem akarták kinevezni őt. – Mindkét fél szerepel a másik terveiben, észszerű megoldást kell találnunk, hogy megszilárdíthassuk a közös jövőnket. Borzasztó régen a Forma-1-ben vannak, és nem jött el az ideje annak, hogy változtassunk ezen.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.