AUTO - F1 1971 - FRANCE GP - LE CASTELLET - PHOTO: DPPI Nˇ21 - JEAN PIERRE BELTOISE (FRA) / MATRA MS 120 B - Nˇ12 - FRANCOIS CEVERT (FRA) / TYRRELL 002 FORD COSWORTH Nˇ14 - JO SIFFERT (CH) / BRM P160 - AMBIANCE - START STARTING GRID MS120B MS120
Vágólapra másolva!
Virtuálisan, az e-Sport közösség segítségével tesztelné az F1-es újításokat a Liberty. A tulajdonosokat most éppen a háromautós rajtrács bevezetése foglalkoztatja. Erről a Liberty F1-es szaktanácsadója, Pat Symonds beszélt a birminghami Autosport Show-n.
Egy évvel a Formula-1 megvásárlása után továbbra is keresi a sportág megújításának lehetőségét a Liberty Media. A csoport F1-es igazgatója, Ross Brawn már többször beszélt arról, milyen ötletei vannak a sportág megújítására, ám bizonyos változtatásokat veszélyes lenne előzetes hatásvizsgálat nélkül bevezetni.
Brawn egyik tanácsadója, Pat Symonds a Birminghamben zajló Autosport Show keretében megrendezett konferencián azt mondta, hogy
foglalkoznak a háromautós rajtrács visszatérésével, ami az F1-es rajtprocedúra megszokott része volt az 1950-es, '60-as és '70-es években.
„Ezeket az új szabályokat szeretnénk kipróbálni egy virtuális környezetben a bevezetésük előtt, hogy mit tehetünk és mit nem, majd azután foglalkozhatunk a statisztikákkal" – mondta Symonds. „A számítógépes szimuláció
lehetőséget ad arra, hogy kipróbáljunk bizonyos dolgokat [a virtuális térben], amiket egyébként nem nagyon lenne más módunk tesztelni."
Symonds konkrét példaként a rajtfelállás megreformálását hozta fel, elárulva, hogy a Libertyt foglalkoztatja a három autóból álló rajtrács visszahozásának gondolata.
„Az F1-es rajtfelállás hosszú évek óta változatlanul megy, pedig a problémáink egyik oka az, hogy a leggyorsabb autókat állítjuk a rajtrács elejére. Sőt, ha ez nem lenne elég, még el is választjuk a kocsikat – elemzett Symonds. – Pedig nem volt ez mindig így. A londoni irodánk falán van egy régi kép egy régi
monzai futamról, ahol négy autó rajtolt az első sorból. Vajon mi történne, ha ma így indítanánk a versenyeket?
Ezek azok a dolgok, amelyek számítógépen könnyen szimulálhatók."
Symonds szerint az egyre erősödő e-Sport-közösség – a szimulátorban versenyző fiatalok – nagy segítségére lehet a Libertynek az ilyen kérdésekben. „Megkérhetjük az e-sportos csapatunkat, hogy srácok, mi lenne, ha megváltoztatnánk a rajtfelállást? Menjünk így 20 versenyt, nem kell mind a 300 kilométert lefutni, csak az első három körre vagyunk kíváncsiak. Mindjárt kiderülne, hogy [a háromautós rajtfelállás]
sokkal izgalmasabb első köröket eredményezne, vagy óriási rajtkarambolba fulladna az egész."
A Renault, a Manor és a Williams korábbi technikai igazgatója egy másik példát is hozott a beszélgetés során, amivel egyúttal Bernie Ecclestone-t is pellengérre állította.
„Néhány évvel ezelőtt valaki, aki már nincs az F1-ben [Ecclestone] úgy döntött, változtassuk meg egyik napról a másikra az időmérő edzés rendszerét. És ez csak úgy, bemondásra meg is történt.
Néhányan, akiknek kétszámjegyű az IQ-juk, előre látták, hogy ez katasztrófához vezet, és persze úgy is lett.
Nem engedhetjük, hogy ilyesmi még egyszer megtörténjen" – szögezte le a Liberty főtanácsadója.