Amióta bemutatták a Formula–1 új emblémáját az Abu-dzabi Nagydíjon, nem csitulnak a kedélyek körülötte. A rajongók a közösségi médiában folyamatosan szapulják a régit 23 év után leváltó, megszokott és kedvelt F1-logó utódját, hol „fej nélküli kutyának", máskor meg jellegtelen „közlekedési táblának" csúfolva azt.
A sportág új tulajdonosa, a Liberty Media hamarosan a szurkolók nemtetszésénél is keményebb falba ütközhet. A brit The Daily Telegraph értesülései szerint az elsősorban irodai termékeiről és öntapadó fóliáiról ismert
amerikai 3M nemtetszésének adott hangot az új F1-logóval kapcsolatban,
mivel az erősen emlékeztet egyik üzletáguk, a kompressziós comb-, térd- és könyökvédőket forgalmazó Futuro Compression emblémájára.
„A 3M 2017. február 20-án nyújtotta be védjegykérelmét a Futuro logójára vonatkozóan az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalához – idézi az amerikai cég szóvivőjét a Telegraph.
Azon kívül semmilyen egyeztetés nem történt a másik féllel [a Libertyvel] a logóról. Tovább vizsgáljuk az ügyet."
Jogilag tehát támadhatónak tűnik az eset, miután a Formula–1 tulajdonosa csak novemberben adta be az új logóra vonatkozó bejegyzési kérelmét az EU hatóságaihoz, ahol
a kérelmet regisztrálták, de a bejegyzés mindeddig nem történt meg hivatalosan.
A Daily Telegraph úgy tudja, az F1 új logóját a Londonban székelő Wieden+Kennedy grafikai iroda tervezte a Liberty megrendelésére. Hogy mennyi pénzért, az üzleti titok. Ha azonban kiderül, hogy emberi figyelmetlenség történt, az sokkal többe fog kerülni a sportág tulajdonosának.