PEREZ Sergio (mex) Force India VJM10, OCON Esteban (fra) Force India VJM10, action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from June 22 to 25 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Két, de legfeljebb három éven belül egy fedél alá hozná a gyártást és a szélcsatornai teszteket végző alkalmazottait a Force India. Céljuk a konstruktőri 4. hely - és az ezért járó pénz - megtartása.
Tavaly folytatta remek szereplését a Force India: a Sergio Pérezzel és Esteban Oconnal kiálló istálló egymás után a második évben verte meg a Williamst, ezzel megőrizte 4. helyét a konstruktőr-vébén. A nevében indiai, valójában túlnyomórészt brit csapat a szezon kezdete előtt komoly tőkeinjekciót kapott új szponzorától, egy osztrák víztechnikai vállalattól, ennek köszönhetően a fejlesztések mindig terv szerint elkészültek és felkerülhettek az autókra a nagydíjakon.
Pedig a Force India nincs könnyű helyzetben:
rajtuk kívül csak a Toro Rossónak kell összehangolni a két különböző helyszínen – a gyárban és a szélcsatornában – dolgozó alkalmazottak munkáját.
Az istálló székhelye közvetlenül a silverstone-i versenypálya mellett található, az aerodinamikai fejlesztésekhez viszont a Toyota Köln melletti, marsdorfi szélcsatornáját bérlik.
Sokat segítene, ha egy fedél alatt dolgozhatnánk, és nem lennének 75-25 százalékban megosztva az erőforrásaink.
De két, legfeljebb három éven belül remélhetőleg sikerül egyesíteni az erőinket" – nyilatkozta a csapat operatív vezetője, Otmar Szafnauer a Motorsport.com-nak.
A Force India jelenleg arra fókuszál, hogy Silverstone-ban és Marsdorfban is továbbfejlessze üzemeit. „A gyártókapacitás bővítése előnyünkre válik, ahogy a szélcsatorna és a CFD-kutatások hatékonyságának fokozása is" – fejtette ki Szafnauer.
"Komoly feladatok állnak előttünk, ezek egy részének a megvalósítása éppen most zajlik, másoké a rövid-, megint másoké a középtávú terveink között szerepel.
Éppen azon dolgozunk velük [a Toyotával], hogy hatékonyabbá tegyük a szélcsatornát, és néhány változtatás máris meghozta a kívánt hatást."
Az F1 bevételeinek csapatonkénti megosztása (2017)
Szafnauer felhívta a figyelmet arra is, hogy a konstruktőri 4. hely létfontosságú volt a tervezett fejlesztések elvégzéséhez. A Liberty Media közös kasszájából ugyanis így becslések szerint 7-10 millió euróval többet kapnak majd, mint az 5. helyen végzett Williams.