A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner korábban „égbekiáltó őrültségnek" nevezte, hogy az FIA négyről háromra akarja csökkenteni az egy szezonban felhasználható F1-es erőforrások számát. A szövetség elnöke, Jean Todt azonban konokul ragaszkodott az ötletéhez, és miután a Ferrari megvétózta a Red Bullnak és a Renault-nak a korlátozás feloldására vonatkozó beadványát, az FIA Motorsport Világtanácsa elfogadta a szigorítást 2018-ra.
Ez azt jelenti, hogy
egy-egy hibrid erőforrásnak az eddigi öt helyett immár hét versenyhétvégét kell kibírnia meghibásodás nélkül.
Ha ez nem megy, akkor elkerülhetetlenül jönnek a rajthelybüntetések.
A döntés különösen a Renault-t és a Hondát érinti érzékenyen. A francia és a japán motorgyártó ugyanis az elmúlt 3 évben folyamatosan megbízhatósági problémákkal küszködött, ezért amellett, hogy az erőforrásaik megbízhatóságán igyekeztek javítani, a tempó fokozását sem hanyagolhatták el a Mercedes és a Ferrari ellen zajló, kíméletlen versengés során.
„Nagyon nehéz helyzetben vagyunk" – ismerte el Haszegava Juszuke, a Honda (azóta új pozícióba került) F1-es projektfelelőse a Motorsport.com-nak. „De nem csak mi, a Renault-nak is voltak nehézségei. Nem hiszem, hogy [a felhasználható motorok számának csökkentése] indokolt lenne. Technikai szempontból semmiképpen."
„Ha visszaveszünk a motor teljesítményéből, könnyű javítani a megbízhatóságon.
Ha lecsavarjuk a fordulatszámot 2000/perccel, természetesen célba tudunk érni. De annak mi értelme?"
– tette fel a költői kérdést Haszegava.
A Honda volt motorfőnöke egyetért azzal, hogy az FIA új szabályai a jelenlegi éllovasokat, a Mercedest és a Ferrarit hozzák előnybe. „Az, hogy csak három erőforrást használhatunk, azt jelenti, hogy mindössze két lehetőségünk marad új [nagyobb teljesítményű] motorok bevetésére. Rögtön az elején egy
jó motorral kell kezdenünk, de ha ez nem sikerül, csak két lehetőségünk marad a korrigálásra"
– érzékeltette a problémát Haszegava-szan.
Az új idényre a McLaren helyett immár a Toro Rosso partnereként készülő Honda prioritása továbbra is a megbízhatóság javítása marad.
„Ebben a helyzetben arra kell koncentrálnunk, hogy javítsunk a hajtómű megbízhatóságán, hogy kibírjon hét versenyt (hétvégét). Ugyanakkor nem hanyagolhatjuk el a teljesítményt sem. Először meg kell bizonyosodnunk arról, hogy az új erőforrás alapvetően jó konstrukció, azt követően jöhet a következő lépés."