Amikor az Alfa Romeo beállt a Sauber mögé és magával hozta a Ferrari tesztpilótáját, Charles Leclerc-t, Pascal Wehrlein sorsa megpecsételődött. Eddigi csapatársával, Marcus Ericssonnal ellentétben a német nem hozott pénzt, így amikor a Sauber átalakult a Ferrari B csapatává, Wehrlein, akit a Mercedes protezsált be a svájciakhoz, nem maradhatott tovább.
A Mercedes AMG F1 nagyfőnöke, Toto Wolff azonban védelmébe vette a 23 éves németet, akivel 2015-ben megnyerték a Német Túraautó-bajnokságot (DTM).
„Pascal egyike a leggyorsabb pilótáknak, egyértelműen helyet érdemelne a Formula–1-ben. Jelenleg elég sanyarú a helyzet a szabad [F1-es] pilótaüléseket illetően, de annyit mondhatok, hogy
Pascalnak továbbra is lesz helye a Mercedes-családban"
– jelentette ki Wolff a Motorsport.com-nak.
Wehrlein úgy érzi, a Sauber gyenge autója miatt
nem értékelték megfelelően a teljesítményét, noha a csapat mind az öt pontját ő szerezte
a barcelonai 8., illetve a bakui 10. helye révén. „Elégedett vagyok az öt ponttal, amit szereztem. Nem minden verseny sikerült jól, de összességében elértük, amire lehetőségünk volt" – mondta a német pilóta.
Miután a Mercedes előrehaladott tárgyalásokat folytat Lewis Hamiltonnal, Valtteri Bottas szerződését már tavaly meghosszabbították 2018-ra, a tesztpilótai feladatokat pedig a GP3-as bajnok George Russell látja el,
Wehrlein számára nem maradt hely az F1-es alakulatnál. Visszatérhet viszont a DTM-be,
ahol két másik F1-es „menekült", Paul Di Resta és Gary Paffett csapattársa lehet.
Problémát az okozhat, hogy a Mercedes már egy éve bejelentette, hogy a 2018-as idény végén kivonul a DTM-ből. Mivel azonban a háromágú csillagosok – riválisaikat, a BMW-t, az Audit és a Porschét követve – utána beszállnak a Formula-E küzdelmeibe, Wehrlein ott kaphat újabb esélyt, hogy bizonyítsa rátermettségét.