Nagy tervekkel robbant be az F1-be a sportág kereskedelmi jogainak új tulajdonosa nagyjából egy évvel ezelőtt, de egyre több tervükről derül ki, hogy nem olyan könnyű megvalósítani őket, mint ahogy azt gondolták. Erre már Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója is utalt és a Liberty Media az elmúlt egy év során lényegében csak kozmetikai változásokat tudott véghezvinni.
Most egy újabb ötletről, az előszezoni tesztek televíziós közvetítésének tervéről derült ki, hogy egyelőre nem lesz belőle semmi. Az előző szezon utolsó hétvégéjén a Sky Sports riportere arra célzott, hogy szerepet kapnak a tesztelés közvetítésében és a sportág médiajelenlétével foglalkozó F1 Broadcasting blog is úgy értesült, hogy az F1-nél készülnek a sugárzásra.
Az F1 Broadcasting szerint a Formula One Management a Sky Sports-on, valamint az új, még el sem indított, valós idejű online közvetítést (OTT) nyújtó platformján vagy a YouTube-on közvetítette volna a teszteket, de a szerző úgy tudja, hogy az elképzelést nem sikerült megvalósítani, ezért valóban élő közvetítés csak a márciusi Ausztrál Nagydíjtól lesz.
A közösségi médiában azonban így is felbukkannak majd felvételek,
mert az előző előszezonhoz hasonlóan rövid klipek és belső kamerás felvételek megjelennek majd az F1-hez köthető csatornákon és ebédszünetben a Facebookon is terveznek majd élőben sugárzott beszélgetéseket. Ez azonban így is messze elmarad az IndyCar által rendezett show-tól, amelynek keretén belül a YouTube-on élőben adták Fernando Alonso első oválpályás tesztjét.
A Liberty Media korábban azt is szerette volna elérni, hogy legyen egy nagy, közös autóbemutató rendezvény az összes csapat részvételével, de a mezőny tagjai ezt nem támogatták, így maradt a már megszokott eljárás és az istállók egyesével mutatják meg a közönségnek az autóikat. A Haas és a Williams már megvolt, a további nyolc csapat a jövő héten következik.
Az előszezoni tesztek első etapját február 26. és március 1. között rendezik, a második felvonás március 6-9. között zajlik majd Barcelonában,
utána viszont csak kétszer lép pályára a mezőny a versenyhétvégéken kívül. Május 15-16-án ismét Barcelonában tesztelnek majd, aztán a nyári szünet előtt, július 31-én és augusztus 1-jén a Hungaroringen dolgozik majd a mezőny. A futamok mellett az idei szezon az F1-ben zajló politikai játszmák és reformtörekvések miatt is érdekes lehet, ezekről itt írtunk bővebben.