Az Autosport értesülése szerint a Ferrari nem egy vadonatúj tervezésű motorral, hanem az előző, 063-as kódjelű változat továbbfejlesztésével kezdi meg az idei szezont, hogy a szabadon felhasználható éves motorkeret háromra csökkentése miatt elkerüljék a kockáztatást.
Hozzá kell tenni, hogy a tavaly bevetett 063-as specifikáció közel sem bizonyult golyóállónak – a csapat minőségellenőrzési hiányosságainak következtében ez romlott el Sebastian Vettel autójában Szepangban és Malajziában is, gyakorlatilag kiütve a németet a világbajnoki címért vívott csatából.
A mérnökök a motorrészleg élére nemrég kinevezett Corrado Iotti vezetésével már dolgoznak a legújabb egységen, amelyben a brit szaklap szerint
a hengerfejek jelentik a legfőbb újítást.
Ezek az előkamrás gyújtás hatékonyságát javíthatják, így növelve a lóerők számát. Ebben a technológiában a Mercedes jár az élen, vélhetően erre vezethető vissza a különleges motorbeállításokkal elért fölényük az időmérőkön.
Mivel 2018-tól egy autóba csupán három motort lehet büntetés nélkül beszerelni egy szezonban, és a munkálatok is eltartanak még egy ideig a fejlesztéssel és a megbízhatóság ellenőrzésével, a Ferrari bizonyára csak az idény harmada tájékán, június környékén veti be élesben a legújabb motorját.