ALONSO Fernando (spa) McLaren Honda MCL32, HULKENBERG Nico (ger) Renault F1 RS17 Renault Sport F1 team, action during 2017 Formula 1 FIA world championship, Malaysia Grand Prix, at Sepang from September 28 to October 1 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Renault azért is hasznosnak tartja a McLaren jelenlétét a motorvásárló ügyfelei között, mert a szuperautókat gyártó brit márkától olyan területeken is számíthatnak segítségre, amihez a Red Bull nem annyira ért.
A Renault felkészült arra, hogy mindkét motorvásárlója, a Red Bull és a McLaren is megelőzheti a pontversenyben, elvégre a francia márka gyári istállója még építkezik, és számításaik szerint csak évek múlva harcolhatnak a világbajnoki címért.
A Hondát lecserélő McLaren új kuncsaftja a Renault-nak, és a sportigazgató, Cyril Abiteboul azért is örül ennek, mert olyan kulisszatitkokhoz juthatnak, amire a Red Bulltól egyszerűen nem számíthattak. "Mindkét csapattól tanulunk stratégiákat. A Red Bull a legjobb csapat az aerodinamikai fejlesztést és az autó menetdinamikáját tekintve" – jelentette ki Abiteboul az Autosportnak.
"A McLaren egy autógyártó, így tudják, mit jelent autót építeni. Mély ismereteik vannak a motorokról, tudják, milyen problémák adódnak vele. Ilyen például az, hogyan optimalizáljuk az elrendezését a váltóval."
Velük egyeztetünk olyan témákról is, melyekről 12 év alatt sosem beszéltünk a Red Bull-lal,
mert egyszerűen más a két istálló genetikája. Ahogy a Red Bulltól, a McLarentől is tanulni fogunk a közös munka során."
Fernando Alonsót optimistává teszi a motorváltás, és a McLarennél arra számítanak, hogy elindulnak felfelé. A Honda problémái eddig béklyót jelentettek a csapatnak, pedig az elöljárók úgy érezték: egy erősebb motorral felvették volna a harcot a legjobb istállókkal is.
A Renault tanácsadója, a négyszeres világbajnok
Alain Prost szerint itt a lehetőség, hogy megmutassák, nem csupán a levegőbe beszéltek.
"Állítják, hogy az övék a legjobb kasztni az F1-ben. Jó lesz látni, mire képesek a mi motorunkkal" – mondta, hozzátéve, hogy szerinte a zord éveket maga mögött tudó McLarenen nagyobb a nyomás, mint a Renault-n.
A Renault-nak a teljesítmény és a megbízhatóság terén egyaránt javulnia kell, hogy megközelítse a Mercedes és a Ferrari szintjét. Utóbbi kritériumra különösen nagy hangsúlyt fektettek, hiszen az idei évtől már nem az ötödik, hanem a negyedik felhasznált motortól jár rajtbüntetés a pilótáknak.