Az F1 tíz csapatát négy gyártó látja el motorral. Közülük csak a Hondának nincs több partnere, a Ferrari, a Mercedes és a Renault ellenben három istállót szolgál ki, közöttük saját gyári istállóját.
A Sportszabályzatban kerek-perec lefektették, hogy az egyes gyártóknak mindegyik ügyfelüket pontosan ugyanolyan motort kell ellátniuk – ettől engedéllyel el lehet térni, a Ferrari például az elmúlt két szezonban régebbi V6-ost adott egy-egy csapatának –, de hallani lehetett olyan történeteket,
amelyek alapján úgy tűnik, a motorbeállítások terén nincsenek egyenlő feltételek, a gyártók kivételes előnyöket biztosítanak saját istállójuknak.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is úgy érezte, hogy a háttérben trükközés lehet, ezért egy csapatoknak küldött technikai direktívában kijelentették: azt akarják, hogy egy gyártó mindegyik ügyfelének motorjában egyforma legyen a vezérlőszoftver, és azt egyformán lehessen működtetni – kivéve, ha valamelyik istálló jelzi, hogy – vélhetően alacsonyabb vételárért cserébe– nem kíván élni ezzel a lehetőséggel.
Azt nem tudni, milyen szankcióval sújthatják az előírást megszegő motorrgyártókat.
Az FIA szintén azonos üzem- és kenőanyagot vár elő az egyes gyártók csapatainál, de ennek a feltételnek sem muszáj eleget tenni, amennyiben valamelyik istálló kéri.
Példának okáért lehet, hogy a Renault ügyfelei jövőre mind különböző beszállítóval kötnek szerződést:
a McLaren idén a gyári Renault-hoz hasonlóan a BP-től rendel, de jövőre már a Petrobrastól fog, a Red Bull pedig az ExxonMobiltól szerzi be ebben a szezonban ezeket a folyadékokat.