Race start with 44 HAMILTON Lewis from Great Britain of team Mercedes GP and 05 VETTEL Sebastian from Germany of scuderia Ferrari ahead of the group during the Formula One Belgian Grand Prix at Circuit de Spa-Francorchamps on August 27, 2017 in Spa, Belgium. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Nem egyes csapatok – a Ferrari és a Mercedes –, hanem a Formula-1 jövőjét kellene szem előtt tartania a Libertynek az új szabályok elfogadásakor, véli Zak Brown. A McLaren igazgatója szerint a sportág azt is túlélné, ha egy-két renitens gyártót vagy csapatot elveszítene.
Szélesebb látókörű gondolkodással a sportág egészének jövőjét kellene szem előtt tartania a Liberty Mediának, nem egyes gyártók vagy csapatok érdekeit – véli Zak Brown. A McLaren igazgatója szerint
el kell engedni a szabályváltozások miatt zúgolódó csapatokat, ha távozni akarnának az F1-ből,
úgyis találnának új jelentkezőt a helyükre.
Brown mindezzel arra utalt, hogy az F1 két legnagyobb csapata, a Mercedes és a Ferrari rendszeresen kritizálja az új szabályokat, illetve a saját szájízük szerint akarják átalakítani a javaslatokat.
A Libertynek arra kellene koncentrálnia, ami a legjobb a sportágnak és a legjobb a rajongóknak. Ha ez azzal jár, hogy egyes elégedetlen csapatok ki akarnak lépni, hát legyen"
– fejtette ki Zak Brown az Autosportnak.
"[A Libertynek] fel kell készülnie arra, hogy nem járhatnak mindig, mindenkinek a kedvében. Szerintem
inkább veszítsünk el egy [gyártót], pótoljuk egy másikkal és úgy legyen meg a tíz csapat, mint hogy végül csak egy vagy két istálló maradjon a bajnokságban"
– tette hozzá a McLaren vezetője.
Amikor a brit szaklap újságírója azt a kérdést feszegette, hogy vajon megengedheti-e magának az F1 a Ferrari vagy a Mercedes elvesztését, Brown határozottan válaszolt. „Ezt nagyon nem tartom valószínűnek, de megtörténhet. Éppen ezért
a sportágnak olyan szabálycsomagra van szüksége, ami lehetővé teszi, hogy akiket érdekel, azok beléphessenek.
"Abban a váratlan – és remélhetőleg be nem következő – helyzetben, ha tényleg kilépnének, [a Formula–1-nek] tovább kell mennie. A Ferrari különleges, mert ők a Ferrari, de korábban már elveszítettük a BMW-t, a Toyotát és a Hondát is" – fogalmazott Zak Brown.
„A gyártók azelőtt is jöttek-mentek, de a sportág mindig túlélte. Éppen ezért
olyan előremutató szabályokat kell hozni, amelyek az F1 érdekeit nézik, nem azt, hogy éppen mi az egyes gyártók érdeke."
A McLaren a Hondával lehúzott három kínkeserves szezon után Renault-motorokra váltott, így Zak Brown a saját bőrén tapasztalta, mennyire függ egy csapat sikere a motorgyártó partner munkájának a minőségétől. Korábban (még a Honda miatti szenvedés időszakában) az is felvetődött, hogy a McLaren saját motort fejleszt egy független partner bevonásával.
A Fernando Alonsóval és Stoffel Vandoorne-nal kiálló wokingi istálló február 23-án mutatja be idei F1-es versenyautóját.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!