Negyedik csapatként kedden az Alfa Romeo Sauber F1 Team is leleplezte a 2018-as szezonra szánt versenyautóját. A C37 típusjelű autón a legfontosabb vizuális változás az ettől az évtől kötelező fejvédő glória, valamint az Alfa Romeo színeinek és logójának hangsúlyos megjelenítése a motorborításon.
A Sauber idén az ötödik F1-es idényét kezdő, svéd Marcus Ericssonnal, illetve az F1-es újonc (és Formula–2-es bajnoki címvédő), monacói Charles Leclerc-rel vág neki a szezonnak.
A C37-es aerodinamikai kialakítását teljesen új felfogásban tervezte a Jörg Zander vezette mérnökcsapat. Céljuk az volt, hogy a szezon közben érkező új fejlesztéseket (aerodinamikai elemeket) könnyebb legyen kicserélni az autón. Látványos újdonság az autó vaskos orr-része, illetve a Ferrari mintájára magasra és hátra tolt hűtőlevegő-beömőnyílások, amelyeket kiegészítő aerodinamikai elemek vesznek körül.
Miután az Alfa Romeo technológiai partnerként társult a svájciakkal,
a motort is átkeresztelték az olasz presztízsmárka nevére, ám valójában a Ferrari legújabb típusú V6-os turbó hibridje (és erőátvitele) kerül a C37 gyomrába.
„Rengeteget dolgoztunk a C37-esen, amit nagy örömmel tárunk ma a nyilvánosság elé. Marcus [Ericsson] és Charles [Leclerc] a tökéletes pilótapárost testesíti meg számunkra, hiszen az egyikük tapasztalt, míg a másikuk egy ígéretes fiatal tehetség" – jelentette ki Frédéric Vasseur csapatfőnök a bemutató alkalmából.
Ericsson szép gesztussal az idén 40 éve elhunyt svéd F1-legenda, Ronnie Peterson előtt tiszteleg az új sisakfestésével
"Marcus a negyedik szezonját kezdi nálunk, a mérnökeink nagy hasznát veszik majd a pontos technikai visszajelzéseinek.
Charles pedig bizonyította a tehetségét a kisebb kategóriákban, kiérdemelte, hogy idén a Formula–1-ben induljon"
– dicsérte pilótáit a francia csapatvezető.
Az Auditól másfél évvel ezelőtt Hinwilbe visszatért technikai igazgató, Jörg Zander nagy reményeket fűz a 2018-as autóhoz. „A C37-est alapvetően más felfogásban terveztük, mint elődjét, a C36-ost, ez az autó számos újdonságot tartalmaz. Bízunk benne, hogy a C37-es több lehetőséget kínál majd a szezon közben érkező fejlesztések révén.
Komoly teljesítmény-löketet remélünk a 2018-as Ferrari-motortól is, összességében pedig azt, hogy versenyképesebbek leszünk, mint tavaly voltunk."
Frédéric Vasseur a bemutatón külön kitért az Alfa Romeóval kötött partnerség fontosságára is.
„Egyértelmű célokat tűztünk magunk elé 2018-ra: utol kell érnünk a középmezőnyt és folyamatosan javítani kell a teljesítményünket a szezon során.
Az Alfa Romeo F1-es visszatérése egy újabb mérföldkő a csapat történetében, és büszke vagyok arra, hogy egy ilyen nagy hagyományokkal rendelkező márka minket választott.
Alig várjuk, hogy Alfa Romeo Sauber F1-es csapatként vághassunk neki a 2018-as idénynek!" - fogalmazott a csapatvezető.