Vágólapra másolva!
Meglepetésre Sebastian Vettel és a Ferrari nyerte meg az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat, de a négyszeres világbajnok szerint az idei autó versenyképessége egyelőre gyengébb a tavalyinál.

Óriási szerencsével a Ferrari elorozta a győzelmi trófeát az időmérőn és a futamon is jóval gyorsabbnak tűnő Mercedes elől. Sebastian Vettel a 3. helyről indulva kihasználta, hogy hátulról nem fenyegette veszély a sokkal lassabb, majd később az ő szempontjából pont jókor kieső Haasok miatt, megnyújtották az első etapját, így pont egy virtuális Safety Car-fázis során cserélhetett kereket.

Vettel ezzel rengeteg időt megspórolt, ami pont elég volt ahhoz, hogy behozza az addig összeszedett hátrányát, sőt, az élen maradjon és meg is tartsa a vezetést, mert a pályán szinte lehetetlen volt előzni. A pole pozícióból induló Lewis Hamilton az utolsó köröket leszámítva, a tavalyi futamhoz hasonlóan közelről követte őt. E téren hasonlított a két futam, de Vettel szerint az idei győzelme nagyobb meglepetés.

Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India

„Tavaly jobban álltunk a tempó terén – hasonlította a Ferrarit a Mercedeshez. – Tavaly nyomás alá helyeztük őket, még akkor is, ha Lewis állt az élen, kikényszerítettem, hogy kiálljon a boxba és profitáltam belőle. [Idén] a versenytempó terén nem igazán nőttünk fel hozzájuk, de nem is voltunk sokkal lemaradva. Noha talán szerencsénk volt a virtuális Safety Carral,

Vettel ettől függetlenül nem tagadta, hogy „pillanatnyilag kicsit gyengébben” állnak, mint tavaly ilyenkor, mert akkor „kicsit jobb volt a nyers tempónk” és elismerte, hogy „ha megnézzük a különbségeket az egész hétvégén, akkor még nem igazán állunk mellettük.” Rámutatott, szerinte Hamilton volt a leggyorsabb, ezért „nem ott tartunk, ahol szeretnénk, meg a leggyorsabbak akarunk lenni.”

Az SF71-H győzelemmel kezdte a szezont, pedig még nem ez a legjobb autó Forrás: DPPI/Florent Gooden

Kérdésre válaszolva a négyszeres világbajnok azt is elmondta, hogy egyelőre kissé küszködik az autóval, mert az nem olyan reakciókat ad neki, amit elvárna. „Olyan helyeken is csúszkál, ahol nem akarom – mondta. – Azt várom, hogy stabil legyen, amikor rálépek a fékre és forduljon el. E téren nem vagyok elégedett vele, ezért mindig kompromisszumot kell kötnöm.”

„Egy olyan pályán, mint ez, nagyon fontos az önbizalom, ráadásul elég erős szél fújt. Az ember mindig próbál igyekezni, de közben biztosra is menni, mert nem akarunk elszállni. Itt áll elő a különbség, hiszen, ha az ember megbízhat az autójában, ezen nem is gondolkodik, csak megy és teszi a dolgát. Pillanatnyilag most kicsit túlságosan tudatosan kell vezetnem, de remélem, később erre kevésbé lesz szükség.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!