Vágólapra másolva!
Az Ausztrál Nagydíjon meglepetésgyőzelmet arató Sebastian Vettel elismerte, hogy nagy szerencse kellett a sikeréhez, de ebben nem talált kivetnivalót.

A 2017-es idénynyitó után az idei szezont is győzelemmel kezdte Melbourne-ben Sebastian Vettel, a Ferrari pilótája. A négyszeres világbajnok pályafutása 200. nagydíján a 100. dobogós helyét is elérte ezzel, így már csak hatszor kell a legjobb három közé érnie, hogy beérje a szintén négyszeres bajnok Alain Prostot az örökranglista 3. helyén Michael Schumacher és Lewis Hamilton mögött.

Vettel szombaton hibázott az időmérő utolsó, sorsdöntő mért körében, így csak Hamilton és csapattársa, Kimi Räikkönen mögé állhatott a rajtrácson, és az indulásnál sem tudott előrébb lépni. Az első etapban kivárásra játszott, először Räikkönen majd Hamilton állt ki előle kereket cserélni, aztán Vettel hatalmas szerencsével, pont egy virtuális Safety Car-fázis során kapott új abroncsokat.

Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India

Ezzel rengeteg időt spórolt a pályán a szabályok szerint lelassított Hamiltonnal szemben, ráadásul a Mercedes elszámolta a boxkiálláshoz szükséges időt, így Vettel váratlanul az élen maradt, ráadásul Hamilton kerekeinél 6 körrel újabb abroncsokat használhatott. A futam második felét is az 1. helyen töltötte, majd bezsebelte a 25 pontot Hamilton és Räikkönen előtt.

– nyilatkozta Vettel a futam utáni sajtótájékoztatón. – Korábban, különösen tavaly előfordult már, hogy [a szerencse] pont fordítva alakult, de most nekünk kedvezett. Ez volt a győzelmünk kulcsa, kétségtelen, hogy Lewis az első és a második etapban is gyors volt. Én az elején kissé küszködtem, el kellett engednem [Hamiltont és Räikkönent is]. Nem ezt terveztem” – ismerte el.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

„A futam második felében sokkal elégedettebb voltam az autóval és én irányítottam – utalt a verseny alakulására. – Lewis mindent megtett, hogy nyomást tartson rajtam, de sohasem került igazán közel ahhoz, hogy próbálkozhasson. Nem ezen a pályán a legkönnyebb az előzés, a korábbi években én is voltam a másik oldalon, de

Vettel kijelentette, örül a csapat sikerének, de szerinte a Ferrari „még nem tart ott, ahol szeretnénk”, ám úgy vélte, az eredmény jó motivációt ad majd nekik az igyekezethez. Pozitívan fogadta a látottakat Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója is, aki a leintés után szinte rögtön, közleményben üdvözölte a Scuderia győzelmét.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

„A Ferrari számára jobban nem is kezdődhetett volna a bajnokság. Mindannyiunkat és a Scuderia összes rajongóját érzelemmel töltötte el, hogy Melbourne az olasz himnusztól visszhangzott. A csapat számára ez a lehető legjobb jutalom, miután versenyképes autót építettek és tökéletes stratégiával használták ki a verseny alakulását.”

„Persze, hosszú még az út a sorozatban, további 20 nagydíjra kell készülni, ezért hiba lenne túlságosan ünnepelni. Tudjuk, hogy rengeteg munka áll előttünk, de az első lépést a helyes irányba tettük meg” – összegzett Marchionne.

Várták a sült galambot és megkapták

Vettel a futam után megjegyezte, hogy ezúttal is elvégezték a „házi feladatot” és megvizsgáltak különböző versenystratégiákat, hogy felkészüljenek bizonyos eshetőségekre, de így sem tagadta, hogy alapvetően mázlijuk volt a Haasok kiesésével és a VSC-fázis időzítésével.

– ismerte el Vettel. – Kint maradtunk és vártuk, hogy történjen valami, aztán történt. Nagyon sok példa van arra, hogy mások nem ezt csinálják, és a biztosra mennek, de mi kint maradtunk és a végén ez kifizetődött.”

Räikkönennek nem szóltak, hogy mi folyik a pályán

A futam előtt úgy tűnt, hogy a Ferrarinál Räikkönen jobb formában van Vettelnél és a kerékcserékig csapattársa előtt is haladt, de ami a négyszeres világbajnoknak előnyös volt, az a 2007-es világelsőnek nem kedvezett. „Legalább a mi csapatunk járt jól” – mondta Räikkönen. – Egész nap jó volt a tempóm, de nehéz előzni. A 2-es kanyarban támadtam Lewist, de utána csak követni próbáltam, hogy a boxkiállásnál összehozzunk valamit. Ez ma nem állt össze nálunk” – lamentált.

Elmondása szerint Räikkönent nem lepte meg Vettel taktikája, de az igen, hogy menet közben erről nem szóltak neki. „A verseny előtt lehetőségek százai állnak a rendelkezésünkre és számára ez volt a legkedvezőbb, mert hátulról nem fenyegette veszély és a 3. helyen nem volt vesztenivalója. Neki jól kijött a lépés és nem lep meg, hogy ezt csinálta, de az igen, hogy nem tudtam erről.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!