Nagyot fordult a Ferrarival a világ két héttel ezelőtthöz képest. Melbourne-ben az időmérő edzés után Sebastian Vettel még arra panaszkodott, hogy "hiányzik az autóba vetett bizalom", különösen fékezés alatt. Bahreinben viszont fókuszáltak a problémára, ennek köszönhető az időmérőn elért siker.
„Rengeteget dolgoztunk [a hétvégén] a beállításokon, hogy megértsük az autó viselkedését.
Sok mindent kipróbáltunk, de egy versenyhétvégén soha sincs elég idő" – mondta Vettel a Motorsportnak.
„Ausztráliában, ami az első verseny volt egy huplis pályán, sokat fejlődtünk, de nem nagyon lehetett következtetéseket levonni. De miután lement a verseny, és megtettünk egy csomó kört, már sokkal jobban ráéreztem [az autóra]. Utána beszéltünk erről [a mérnökökkel] és utánanéztünk."
„Ezen a hétvégén már elégedettebb voltam az autó visszajelzéseivel, különösen az orrának a [fékezés alatti] stabilitásával.
Ez meglátszik az eredményeken is, de a legjobb hír az, hogy [Bahreinben] minden edzésen, mindenféle körülmények között sokkal jobbak voltunk."
„Ez az egyetlen különbség, az autó többi része viszont ugyanaz, amit Ausztráliában is használtunk.
Számunkra is meglepetés, hogy ilyen gyorsak vagyunk"
– tette hozzá a négyszeres világbajnok.
Kimi Räikkönen az utolsó percekig esélyes volt a pole-ra, végül azonban be kellett érnie a 2. rajthellyel, 143 ezredmásodperccel a csapattársa mögött.
„Az utolsó köröm messze volt a tökéletestől, a mezőny sűrűjébe kerültem, ezért nem tudtam javítani –mondta a finn. – Nem adódott igazi lehetőség [a Q3 végén] arra, hogy megmutassuk, mit tudunk.
Az autó nagyon gyors volt, sajnos nem tudtunk élni vele. De legalább jó helyről [az első sorból] vághatok neki a versenynek."
Vettel egyébként elektromos hibával zárta a 3. szabadedzést, ami után még a motorcsere réme is fenyegette. Kiderült, hogy a német autójába beszerelték a második vezérlőelektronikai csomagot, amiből csak kettőt lehet felhasználni büntetés nélkül a szezon során.