A 2024-es amerikai elnökválasztás egyik óriási tanulságát már most tudjuk

2024 French Legislative Election - Outcome And New National Assembly
Fotó: NurPhoto via AFP
Vágólapra másolva!
Az amerikai elnökválasztási kampány utolsó napjaiban készített új felmérés szerint az amerikaiak még soha nem bíztak kevésbé a hagyományos médiában, mint most. Ráadásul a hagyományos média folyamatosan veszít jelentőségéből. Ez különösen jól megmutatkozott a kampány során, Trumpot több podcastban is meginterjúvolták, amelyek gyorsan több tízmilliós nézettséget értek el.
Vágólapra másolva!

A baloldali-liberális amerikai média évekig ragaszkodott ahhoz, hogy Donald Trump valamiféle módon összejátszik Oroszországgal és Vlagyimir Putyinnal. Ez rengeteg kattintást hozott a hírportáloknak, és a TV-nézőket is vonzotta egy ideig – amíg nyilvánvalóvá nem vált, hogy ezt nem tudják bizonyítani. Vagyis: hazudtak.

Részben ennek következtében a hagyományos médiában vetett bizalom most a mélyponton van az Egyesült Államokban 

– hívta fel rá a figyelmet a Samnytt svéd hírportál. 

Az amerikaiak bizalma a klasszikus médiumokban, például az újságokban, a televízióban és a rádióban először 2016-ban, majd tavaly is 32 százalékra esett vissza.

Ez már a harmadik év egymás után, amikor a kutatásból az derül ki, hogy az amerikai felnőttek 36 százaléka egyáltalán nem bízik a médiában, további 33 százalékuk pedig „nem túl nagy” bizalommal van iránta. 

Mindössze a válaszadók 31 százaléka bízik „nagyon” vagy „eléggé” abban, hogy a média „teljesen, pontosan és tisztességesen” tudósít a hírekről.

Ugyanakkor nagy különbség mutatkozik pártpreferenciák alapján. 

Nem meglepő módon a demokrata szavazók bíznak a legjobban a médiában, 54 százalékuk, míg a republikánus szavazók esetében ez az arány mindössze 12 százalék.

A Gallup 1972 óta méri a médiába vetett bizalmat az Egyesült Államokban, akkor ez az arány 70 százalék körül volt. Az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején alig több mint 50 százalékra esett vissza.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!