Jó úton halad a Renault afelé, hogy a negyedik legerősebb csapat legyen a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull mögött. Nico Hülkenberg a nyolcadik, Carlos Sainz a 10. edzésidőt futotta Szahírban, de Hamilton büntetésének köszönhetően a német a 7. rajtkockából várhatja majd a startlámpák kialvását.
Hülkenbergnek sokkal jobban tetszett az RS18 vislekedése, mint Melbourne-ben, de sajnálja, hogy a Q3-ban nem tudta megismételni az előző szakaszban elért köridejét. „Ahogy lenni szokott, apróságokon csúsztunk el.
A Q2-ben eltaláltuk a gumik optimális működési tartományát, ám ez a Q3-ban [amikor az aszfalt lehűlt] nem sikerült
– mondta a német.
"Ebben mindenfélének szerepe volt: a felvezető körnek, a [gumik] nyomásának, azon kívül két kanyarban is feltartott valaki. Végül körülbelül 4 tizedmásodpercet vesztettem, ha nem így lett volna, enyém lenne az ötödik rajthely."
Sainz viszont kényelmetlenül érezte magát a Renault-ban. „Egész hétvégén az ideális beállítást kergetem, amit az időmérőre sem sikerült megtalálnom. Ezért nem tudtam összerakni a tökéletes kört – mondta a spanyol.
A hosszú etapokon már sokkal jobb az autó, a gumikopásunk biztató, ebből még [jó stratégiával] kihozhatunk valamit a versenyen."
A Renault-nál nem számítottak a Toro Rosso megerősödésére, Pierre Gasly ugyanis az új aerodinamikai elemeknek és a Honda átdolgozott MGU-H-jának (hőenergia-visszavezető rendszer) köszönhetően a hatodik helyre lőtte be a kék-ezüst-piros autót.
Ezzel lépéskényszerbe kerültünk, nekünk is fejlesztenünk kell"
– jelentette ki Hülkenberg.
Az Auto, Motor und Sport úgy értesült, hogy a Renault a negyedik nagydíjra, Azerbajdzsánra készül egy komoly fejlesztési csomaggal, ami a motort, az alvázat és az aerodinamikai elemeket is érinti. Hülkenbergnek és Sainznak addig be kell érnie kisebb újításokkal.