A következő két évben jegelné az F1-es motorok fejlesztését a Renault. A Liberty Media még tavaly jelezte, hogy 2021-től új motorokat vezetnek be a Forma-1-ben, a franciák részben ezért, részben a motorok közötti teljesítmény-különbség kordában tartása miatt javasolják, hogy ne lehessen érdemi fejlesztéseket végezni az addig hátralévő időben.
„Elsősorban azt szeretnénk elkerülni, hogy párhuzamosan kétféle motort kelljen fejleszteni"
– mondta a Renault F1-es igazgatója Cyril Abiteboul a Motorsport.com-nak. „A Renault számára alapvetően két dolog fontos. Az egyik, hogy mielőtt elkötelezzük magunkat az új szabályok iránt, lássuk, hogy azok milyen irányba mutatnak."
„Másodszor: nem tartjuk sem elfogadhatónak, sem fenntarthatónak, hogy egymás mellett két motort fejlesszünk. Ennek egyszerűen az az oka, hogy ha egy új belépő jelentkezne – amit mi is remélünk –, hatalmas
előnyt jelentene a számára, ha kizárólag a jövőre kellene koncentrálnia, és nem azzal foglalkozni, hogy mi történik éppen a partnerekkel."
A Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko azt szeretné, ha az FIA befagyasztaná a motorok fejlesztését a jelenlegi formula utolsó két évére, 2019-re és 2020-ra.
„Ha bejelentik az erőforrásokra vonatkozó új szabályokat, be kell fagyasztani a motorok [fejlesztését] az aktuális állapot szerint. Ezen kívül meg kell határozni, hogy minden motor [teljesítményének] három százalékon belül kell maradnia, amit ellenőrizni is szükséges. Ezzel ellennénk 2020 [végéig]. Egyik gyártó sem nyúlhatna a motorokhoz, ennek így kell lennie" – állt ki határozottan Marko.
A Red Bull partnere, a Renault egyes becslések szerint 30-35, mások szerint 50 lóerős hátrányban van az éllovas Mercedeshez képest.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli: attól, hogy az erőforrások kiegyenlítődnének, még mindig előnyt lehetne kovácsolni a kedvezőbb fogyasztás, vagyis a versenyek előtt felvett benzinmennyiség révén. „Egy ideális világban, ha új gyártókat akarunk bevonzani 2021-re és nem szeretnénk, hogy hatalmas fejlesztési költségekbe verjék magukat,
szükség lenne valamilyen erőegyensúly-kiegyenlítésre.
Az üzemanyag-átfolyás korlátozása például ilyen [szabályozó tényező] lehet" – fejtette ki Horner a brit szakportálnak.
„Ilyen módon azok [a gyártók], amelyek jobb munkát végeztek, előnyhöz jutnának, mert kevesebb benzinre lenne szükségük, azaz könnyebb autóval rajtolhatnának. De az is igaz, hogy a [motor]erő izgalmasabb versenyeket jelentene."