Azerbajdzsán bekerülése a Forma-1 vérkeringésébe meglepő volt, a gazdaságát az olaj- és földgázkészletére építő kaukázusi ország 2016-ban rendezhetett először nagydíjat. Elég szép és egyedi helyszínt választottak neki, az utcai pálya átfut az UNESCO világörökség részét képező bakui óvároson, de itt alakították ki a világbajnokság leghosszabb, több mint 2 kilométer hosszú egyenesét is.
A 2016-os debütálás unalmas volt, de a tavalyi és az idei (hétvégi) verseny maradéktalanul kielégítette a drámára ácsingózó szurkolókat.
Az Azeri Nagydíj helye 2020-ig biztosított a naptárban, és a szervezőknek június végéig kell eldönteniük, hogy élnek-e az újabb ötéves hosszabbítás opciójával. Erre viszont csak akkor fognak rábólintani, ha kevesebb jogdíjat kell fizetniük – jelenleg ugyanis a többi pályához képest nagyjából kétszer annyi pénzt csengetnek ki.
"A szerződéssel kapcsolatban nyilvánvalóan a pénz az egyik, amiről tárgyalunk – mondta a RaceFans-nek a pálya vezérigazgatója, Arif Rahimov.
Mi meg akarjuk tartani a versenyt, de tisztában vagyunk vele, hogy alighanem többet fizetünk érte, mint amennyit kellene.
Próbáljuk megtalálni a közös nevezőt."
Az ország még Bernie Ecclestone-nal megállapodva került be a naptárba, de a Liberty részéről már érkezett olyan megjegyzés Azerbajdzsánnal kapcsolatban, hogy ugyan sokat fizetnek, de nem emelik a sportág értékét.
Rahimov természetesen nem értett egyet ezzel a véleménnyel, ő kedvezőnek látja a futamuk megítélését. "A Forma-1 sokat tett értünk. Szerintem ez egy nagyszerű projekt volt az országnak, ahogy a hozzám eljutott visszajelzések alapján a Forma-1-nek is.
Az emberek kedvelik az itteni futamot, szeretik nézni a tévén és a helyszínen. Egyre több külföldi néző látogat el hozzánk, ez árulkodó"
– mondta.
"Tavaly kétszeresére nőtt a külföldi nézők száma az első évhez képest, pedig kevesebbet reklámoztuk a versenyt Európában, mint korábban. Maga a verseny elég reklámnak bizonyult – magyarázta. – Idén is nőtt a külföldi nézők száma, nagyjából 20 százalékkal."
A Liberty a történelmi pályákat meg akarja tartani hosszú távon, többel új szerződést is kötöttek, de a bakui szervezők erre nem építhetnek. Ráadásul kemény a konkurencia, a Liberty szerint több tucat helyszín érdeklődik az F1 iránt. Közülük a legesélyesebb a hírek szerint Dánia, Hollandia, Vietnam új/visszatérő országként, míg az USA-ban és Kínában egy második pályát is bevonhatnak a világbajnokságba.