Nagy reményekkel nézett a szezon elébe a McLaren, miután háromévnyi szenvedésnek véget vetve a Honda erőforrást az olykor futamgyőzelemre is képes Renault motorra cserélték. A Honda azóta hirtelen fejlődésnek indult és bár a McLaren szereplése sem arcpirító már, a renault-s csapatok tempóját diktáló Red Bull-lal nem tudják felvenni a versenyt.
Max Verstappen vezetői- és Daniel Ricciardo műszaki hibái miatt a Red Bull nem áll sokkal jobban a McLarennél a konstruktőri világbajnokságban, a sebességük azonban egyelőre nem elegendő a dobogó eléréséhez. Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója már Bahreinben is magyarázkodni kényszerült, Kínában pedig azt mondta, az autó hozza az elvárt eredményeket.
„Az autó a terv szerint működik, nincs szó arról, hogy nem értük el a [teljesítménnyel] kapcsolatos céljainkat – erősítette meg, hogy talán nem tűztek ki elég nagy célokat a szezon előtt. – Az időzítéssel kapcsolatos céldátumainkat viszont lekéstük, ami azt jelenti, hogy Barcelonára áll össze az az autó, aminek Ausztráliára kellett volna.”
A 2018-as autó Barcelonára érkezik meg, és nyilvánvalóan reméljük, hogy olyan lesz, amilyennek várjuk.”
Boullier szerint most a tavalyi, még Honda motorhoz fejlesztett autó „evolúcióját” használják és a csapatot is bosszantja, hogy az első négy versenyhétvégét kompromisszumokkal kell teljesíteniük. „Ez van, tudtunk erről és a legtöbbet kell kihoznunk a helyzetből. Eddig éltünk a lehetőségeinkkel, mindkét pilótánkkal annyi pontot szereztünk, amennyit csak lehetett.”
A nemrég lefokozott francia szakember óvatosan nyilatkozott a várakozásairól. Kijelentette: „Elég régen az F1-ben vagyok már ahhoz, hogy csak akkor ünnepeljek, amikor a dobogón, vagy annak tetején állhatok.” A 2010 óta tartó F1-es pályafutása során erre eddig összesen kétszer volt alkalma, amikor 2012-ben és 2013-ban Kimi Räikkönen nyert futamokat a Lotus-Renault színeiben.
Fernando Alonso úgy véli, a McLarennél egyelőre korai újabb győzelmeket remélni, de a Red Bull sikere motiváció lehet a csapatnak és megmutatja az erőforrásban rejlő lehetőségeket.
„Ezzel az erőforrással mi is küzdhetünk, ha jó munkát végzünk a karosszéria terén – mondta. – Még nem tartunk ott. Csökkentenünk kell a hátrányt és keményebben kell dolgoznunk a karosszérián. Tudjuk, hogy javulnunk kell, ez kétségtelen, ezt nem tagadhatjuk. Közben viszont vasárnaponként jól szerepelünk, és annyi pontot szerzünk a csapatnak, amennyit csak tudunk.”