Ismét ráijesztett a Renault erőforrás a Red Bull csapatára, amikor Daniel Ricciardo alatt elfüstölt az autó a harmadik szabadedzés derekán. Turbóhibára és sérült belső égésű motorra számítottak, majd kétórás vágtában kicserélték a túlhevült erőforrást úgy, hogy az ausztrál pilóta még éppen mehetett egy kört az időmérő első szakaszában, majd végül az összetett 6. helyén zárt.
„A 6. lettem, hát mindegy, de a szerelők ünnepelhetnek, hiszen nagyszerű munkát végeztek – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A délelőtt történtek nem rajtuk múltak, utána viszont őket terhelte a nyomás két órán keresztül, hogy kicseréljék a motort. Szerencsére remek csapatunk van, sikerült kimenni és a 6. még mindig jobb hely, mint a mezőny végéről rajtolni.”
„A stratégia izgalmas lesz, mert az első négy helyezett lággyal indul, mi pedig ultrával – mutatott rá. – A Ferrari tempója egész hétvégén jó volt. Őszintén most nem állíthatom, hogy holnap mi is olyan gyorsak leszünk, mint ők, de a Mercedes mindenképpen elérhetőnek tűnik, eddig nem voltak kifejezetten erősek a hétvégén. Fejben én még mindig a dobogóra hajtok” – árulta el.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy vélte, a Red Bull szerelői „herkulesi” munkát végeztek az erőforrás kicserélésével, ráadásul még a Q1 alatt azt mondta a Sky Sportsnak, hogy bizonyos alkatrészeket átemeltek a sérült egységből is, így még nehezebbnek bizonyult a feladat, amit az előző években rendszeresen gyakorolhattak.
„Már elég gyakorlottak vagyunk, annyiszor cseréltük ki ezeket a motorokat – mondta szomorúan Horner a Sky Sportsnak. – A srácoknak ez már meg se kottyan. Zsinórban ez a második ilyen hétvégénk. Az előző futamon az akkumulátor [romlott el], most is gondjaink vannak. Ez még csak a harmadik verseny és még az időmérőig sem jutottunk el. Az nem kifejezés, hogy csalódottak vagyunk.”
Horner a sanghaji meghibásodás okáról még nem tudott érdemben nyilatkozni, de áttételesen tagadta, hogy a beépítés okozná a Renault erőforrások gondjait a Red Bullban.
„A múlt hétvégi meghibásodással találkoztunk már és a teszteken előfordult más autókkal is – célzott arra, hogy szerinte a Renault nem javította ki a problémát, ami a gyári istállónál és a McLarennél is felmerült. – Hogy a maival mi a helyzet? Először vizsgáljuk ki és értsük meg rendesen a történteket. Biztos vagyok abban, hogy sok információ ki fog derülni. Sajnálom a srácokat a garázsban.”
A csapatfőnök elárulta, Verstappen szerelői is besegítettek a munkába Ricciardo autóján, ő azt érzi a legnagyobb eredménynek, hogy a bajba jutott pilóta egyáltalán részt vehetett az időmérőn. Az 5. és a 6. helyen zártunk, de elég közel voltunk a Mercedeshez. A Ferrari hétvégi tempója lenyűgöző. Tőlük eltérő gumikon kezdjük majd a versenyt és a stratégiák izgalmasnak ígérkeznek.
Nem voltunk nagyon gyengék a Mercedeshez képest
– kezdte az 5. helyezett Verstappen a Sky Sportsnak. – A Ferrari túl gyors volt. Valahol találhattak egy turbógombot az egyenesben, mert igen gyorsnak bizonyultak, pedig a kanyarokban is viszonylag tempósak. Nagyon összeállt a csomagjuk a hétvégére, de a futamon a csúcssebességünk közelebb lesz hozzájuk és ez remélhetőleg segít majd egy kicsit. Sok minden történhet a stratégia terén, talán egy, talán két csere lesz, még mi sem tudjuk. Az biztos, hogy a miénk más lesz, mint a többieké.”
Horner kénytelen volt magyarázkodni Verstappen bahreini edzésbalesetének utóéletével kapcsolatban is. A holland pilóta az ottani Q2-ben ütközött a falnak az autójával, majd azt nyilatkozta, hirtelen megnőtt az autójának teljesítménye. Ezen a szintén Renault motorral versenyző Nico Hülkenberg már rögtön elcsodálkozott, majd a Renault is azt közölte, hogy az erőforrás rendeltetésszerűen működött.
Most a legfrissebb fejlemény az, hogy a Red Bull vállalta magára a hibát, Horner holland újságírók előtt felmentette Verstappent és a sebességváltóra fogta a történteket.
„A fordítás előtt egy dolog elindul egy irányba, aztán máshol köt ki – mondta Horner a holland Ziggo Sport riporterének. – Amikor tegnap feltették nekem a kérdést, az azt sugallta, hogy a gázpedál lenyomva maradt. Nem ez történt. Rossz sebességváltás volt, ezen mi dolgozunk, ez okozta a problémát. E téren nem Max követett el hibát.”