Szinte lehetetlennek bizonyult az előzés az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, ezért az FIA egyeztetést hívott össze az F1-es technikai munkacsoport tagjai és a Liberty Media műszaki szakértői részvételével. A nemrég kinevezett, egykor a Ferrari aerodinamikai munkatársaként dolgozó Nikolas Tombazis célja az volt, hogy akár már a 2019-es szezonra megkönnyítsék a helycseréket a futamokon.
Ross Brawn sportigazgató vezetésével a jogtulajdonos önálló mérnökcsapattal már dolgozik egy átfogó szabálymódosítási csomagon, ez azonban csak 2021-től léphet életbe. A bahreini egyeztetésen felmerült, hogy addig megnövelnék a hátsó szárny méretét, hogy a DRS hatásosabb legyen és egyszerűsítenék az első vezetőszárnyat, így a légáramlatok kevésbé lennének turbulensek.
Ez elsősorban azt segítené, hogy az üldöző autók közelebb kerülhessenek az elöl haladókhoz, valamint arról is egyeztettek, hogy a DRS használatát mindenhol meg lehetne engedni. Az Auto Motor und Sport azonban úgy értesült, hogy a tervek nem nyertek támogatást, ráadásul a DRS-t a közönség és Brawn sem kedveli.
„A következő néhány nap során javaslatokat teszünk a csapatoknak, hogy esetleg mit tehetnénk 2019-re – nyilatkozta Brawn a Sky Sportsnak. – A mostani első vezetőszárnyak nagyon bonyolultak és a körülöttük lévő légáramlatok is azok, így nagyon ki vannak téve az elöl haladó autóknak. Ha leegyszerűsítjük az első szárnyakat, a helyes irányba indulunk el.”
Az elmúlt években bármit tettünk, mindennel csak a rossz irányba tartottunk.”
A csapatok nem voltak nyitottak az elképzelésre, szerintük már túl késő belenyúlni a jövő évi szabályokba. Erre hivatalosan április 30-ig még nyílna lehetőség, de aligha fog bármi is történni, mert az Auto Motor und Sport szerint csak a Williams hajlott arra, hogy történjen valami, ez az idei formájukat látva nem is meglepő.
Kérdéses, hogy 2020-ra egyáltalán érdemes-e variálni a szabályokkal, mert 2021-től várhatóan mindenképpen új előírások lépnek életbe. Brawn és csapata már dolgozik ezeken, korábban adatokat is kaptak a csapatoktól a munkához, de Marcin Budkowski és Laurent Mekies levadászása óta az istállók állítólag már nem hajlandók kiadni a titkaikat az FIA-nak és a Liberty Mediának.
Felmerült, hogy a csapatok közötti szóbeli megállapodást terjesszék ki az F1-es szervezet munkatársaira is,
vagyis arról tárgyalnak a csapatok, hogy legyen hosszú, önkéntes felmondási idő akkor is, ha a Formula One Group munkatársai szegődnek el valamelyik csapathoz. Ezt a megállapodást eredetileg az FIA embereivel kapcsolatban találták ki a laza svájci jogszabályok miatt, de a Ferrari szinte rögtön felrúgta.