Vágólapra másolva!
Elbuktak az előzések elősegítését célzó reformtörekvések, lehet, hogy 2021-ig nem történik érdemi előrelépés. A csapatok megtagadták az együttműködést az FIA-val és a jogtulajdonossal.

Szinte lehetetlennek bizonyult az előzés az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, ezért az FIA egyeztetést hívott össze az F1-es technikai munkacsoport tagjai és a Liberty Media műszaki szakértői részvételével. A nemrég kinevezett, egykor a Ferrari aerodinamikai munkatársaként dolgozó Nikolas Tombazis célja az volt, hogy akár már a 2019-es szezonra megkönnyítsék a helycseréket a futamokon.

Ross Brawn sportigazgató vezetésével a jogtulajdonos önálló mérnökcsapattal már dolgozik egy átfogó szabálymódosítási csomagon, ez azonban csak 2021-től léphet életbe. A bahreini egyeztetésen felmerült, hogy addig megnövelnék a hátsó szárny méretét, hogy a DRS hatásosabb legyen és egyszerűsítenék az első vezetőszárnyat, így a légáramlatok kevésbé lennének turbulensek.

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, eSports sátor
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Medical Car, Safety Car, Mercedes-AMG C 63 S, Mercedes-AMG GT R
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Ross Brawn
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, szurkolói zóna
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, szurkolók
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, szurkolói zóna
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, sas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Andy Cowell, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Bernie Ecclestone
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Gulf Air repülőgép
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, GridKids
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, rajt, címlap
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, rajt
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, címlap
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber F1 Team
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Esteban Ocon, Force India, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Esteban Ocon, Force India
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas

Ez elsősorban azt segítené, hogy az üldöző autók közelebb kerülhessenek az elöl haladókhoz, valamint arról is egyeztettek, hogy a DRS használatát mindenhol meg lehetne engedni. Az Auto Motor und Sport azonban úgy értesült, hogy a tervek nem nyertek támogatást, ráadásul a DRS-t a közönség és Brawn sem kedveli.

„A következő néhány nap során javaslatokat teszünk a csapatoknak, hogy esetleg mit tehetnénk 2019-re – nyilatkozta Brawn a Sky Sportsnak. – A mostani első vezetőszárnyak nagyon bonyolultak és a körülöttük lévő légáramlatok is azok, így nagyon ki vannak téve az elöl haladó autóknak. Ha leegyszerűsítjük az első szárnyakat, a helyes irányba indulunk el.”

A csapatok nem voltak nyitottak az elképzelésre, szerintük már túl késő belenyúlni a jövő évi szabályokba. Erre hivatalosan április 30-ig még nyílna lehetőség, de aligha fog bármi is történni, mert az Auto Motor und Sport szerint csak a Williams hajlott arra, hogy történjen valami, ez az idei formájukat látva nem is meglepő.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

A hosszú DRS-zóna és a tripla szélárnyék sokat segít

Kérdéses, hogy 2020-ra egyáltalán érdemes-e variálni a szabályokkal, mert 2021-től várhatóan mindenképpen új előírások lépnek életbe. Brawn és csapata már dolgozik ezeken, korábban adatokat is kaptak a csapatoktól a munkához, de Marcin Budkowski és Laurent Mekies levadászása óta az istállók állítólag már nem hajlandók kiadni a titkaikat az FIA-nak és a Liberty Mediának.

Felmerült, hogy a csapatok közötti szóbeli megállapodást terjesszék ki az F1-es szervezet munkatársaira is,

vagyis arról tárgyalnak a csapatok, hogy legyen hosszú, önkéntes felmondási idő akkor is, ha a Formula One Group munkatársai szegődnek el valamelyik csapathoz. Ezt a megállapodást eredetileg az FIA embereivel kapcsolatban találták ki a laza svájci jogszabályok miatt, de a Ferrari szinte rögtön felrúgta.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!