Az elmúlt években látottaknál sokkal jobb formában kezdte a szezon Kimi Räikkönen, aki egyelőre a Ferrari utolsó világbajnoka, de a 2014-es visszatérése óta folyamatosan vereséget szenved a csapattársaitól. A mezőny egyik doyenje idén többször is megpróbálta megmutatni, hogy van benne még lendület, de az első három futamon nem járt sikerrel.
Ausztráliában kifogott rajta a Ferrari boxtaktikája és a Sebastian Vettelnek kedvező virtuális Safety Car-fázis, Bahreinben baleset történt a második boxkiállása során, ezért kiesett, Kínában pedig a Ferrari szándékosan előnytelen stratégiát adott neki, hogy Vettelt segítsék, így Räikkönennek már akkor sem volt esélye a győzelemre, amikor a német pilóta visszaesett a mezőnyben.
A Ferrari hozzáállása Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét is elgondolkodtatta, az olasz sajtó neves képviselői pedig igazságot követeltek Räikkönennek, miután lényegében mozgó akadályt csinált belőle a Scuderia a Kínai Nagydíjon akkor élen álló Valtteri Bottas feltartása érdekében. Pino Allievi, a La Gazzetta dello Sport szakírója szerint
a boxkiállás [elhalasztásával] a Ferrari felhasználta Räikkönent, hogy lelassítsák Bottast és Vettelt segítsék,”
majd hozzátette: „Évekig bíráltuk Räikkönent, de 2018 kezdetén más hozzáállást mutat és ismét a bajnok énjére emlékeztet minket. Ezt a Ferrarinak is észre kellett volna vennie. Ehelyett, Kimit a stratégia révén büntetik és csak Vettel segédjének tekintik. Ez olyan hiba, ami csak árthat egy versenyző szellemének és a teljesítményének.”
Furcsállotta a Ferrari eljárását Pat Symonds, a Benetton, a Renault és a Williams korábbi, valamint az F1 jelenlegi technikai igazgatója is. „Szerintem kellemetlen, ahogy kihasználták Räikkönent Kínában – vélte. – Túl sokáig kint tartották és ezzel más autókat próbáltak lelassítani. Igazából, még csak be sem vált. Mire az ellenfelei utolérték, az abroncsainak már lőttek és könnyen megelőzhették őt.”
Nem volt igazán kiváló stratégiai döntés. Nem hiszem, hogy így meg lehet nyerni a konstruktőri világbajnokságot. Ők nyilvánvalóan úgy érzik, hogy az egyéni fontosabb és már el is döntötték, hogy annak hova kell kerülnie.”
Räikkönen helye az elmúlt években már többször megingott a Ferrarinál, de 2014 óta mindig kapott szerződést a következő szezonra, részben azért, mert Vettel kiállt mellette. A sajtóban viszont egyre erősebbek a pletykák, hogy a Scuderia június végéig opciós jogot szerzett Daniel Ricciardo leigazolására, de az ausztrál pilóta korábban tagadta, hogy bármit is aláírt volna.